Gå til innhold

Hva bruker du som "glidemiddel" når du skal ta tempen på baby/småbarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bruker Aloe Vera.

Men bare en bitteliten dråpe.

Skrevet

Ingenting. Stikker jo ikke tempen langt inn.

Nå for tiden bruker jeg mest pannetermometer, og den trenger ikke noe smøring. :P

Skrevet

Rumpekrem ala sink-salve ja... Uten er jo ekstremt vondt, var sikkert på at det var allmenn viten...

Skrevet

Ingen ting, og babyen sier fra om hun ikke er fornøyd så jeg tar hennes manglende reaksjon som tegn på at hun ikke får vondt. Stikker ikke langt inn...

Annonse

Skrevet

sink salve eller babyolje, det kan jo ikke være så veldig behagelig uten tenker jeg...

Skrevet
..

Vanlig stellekrem. Må være forsiktig med å bruke zinksalve inni rompa...

Skrevet

Oi, så mange som bruker gammeldags termometer. Jeg har ikke hatt slik de siste 8-10 årene, bruker bare øretermometer på barna.

Skrevet
Oi, så mange som bruker gammeldags termometer. Jeg har ikke hatt slik de siste 8-10 årene, bruker bare øretermometer på barna.

øretermometerne er de mest upålitelige du kan bruke.

Det er vel en grunn til at mange sverger til de gode gamle som skal stikkes i rompa, og det er fordi de er til å stole på!

Annonse

Skrevet
øretermometerne er de mest upålitelige du kan bruke. Det er vel en grunn til at mange sverger til de gode gamle som skal stikkes i rompa, og det er fordi de er til å stole på!

Til og med legen til barna bruker det da.. Men er vel heldig og har friske barn som aldri har hatt 40 i feber!

Skrevet
øretermometerne er de mest upålitelige du kan bruke. Det er vel en grunn til at mange sverger til de gode gamle som skal stikkes i rompa, og det er fordi de er til å stole på!
Til og med legen til barna bruker det da.. Men er vel heldig og har friske barn som aldri har hatt 40 i feber!

De gangene barna mine har vært innlagt på sykehus har de hatt rompetermometer.

Det blir mye brukt fordi det er hygienisk og det går veldig kjapt, men for å få eksakt temperatur så må man inn i tarmen.

Skrevet

Olje eller stellekrem

Skrevet

Jeg bruker A-creme. Termometeret må ganske langt inn i tarmen for å få eksakt temperatur. Det gjør vondt å kjøre den inn tørr... bare prøv på deg selv så merker du det!

Skrevet

jeg vasker bestandig stompen og termometret med våtservietter så trenger ikke noe salve eller olje da hun blir litt fuktig av vasken :) vasker og spriter termometret godt etter bruk :)

Skrevet

Bruker vanlig fuktighetskrem jeg, samme som på stikkpiller.

Skrevet

Olje. Og jeg sverger til "gammeldagse" termometre som må inn i rumpa. Øretermometer, pannetermometer o.l er så upålitelige at det skal jeg aldri ha i hus. De fleste leger/sykehus sverger til rumpemåling for å få mest nøyaktig temperatur.

Skrevet

Jeg bruker A-creme. Termometeret må ganske langt inn i tarmen for å få eksakt temperatur. Det gjør vondt å kjøre den inn tørr... bare prøv på deg selv så merker du det!

...

Termometeret skal ikke lenger inn enn ca 1 cm. Det står til å med i bruksanvisningen til termometeret.

Skrevet
... Termometeret skal ikke lenger inn enn ca 1 cm. Det står til å med i bruksanvisningen til termometeret.

Det er mulig det står på bruksanvisninger, men hvorfor får jeg lavere temperaturer lenger ut i tarmen da?

Skrevet
... Termometeret skal ikke lenger inn enn ca 1 cm. Det står til å med i bruksanvisningen til termometeret.

Det er mulig det står på bruksanvisninger, men hvorfor får jeg lavere temperaturer lenger ut i tarmen da?

Det kan du jo spørre legen/apoteket evt produsent om. Alt jeg vet er at det står at du får mest nøyaktig resultat ca 1 cm inn, og at man absolutt ikke ska drive å trykke ting lang oppi tarmen på barna, da man kan skade dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...