Gå til innhold

Feriepenger 1 uke = ? Overnatting i Danmark?

Anbefalte innlegg

Hva regner dere med å bruke på mat, drikke, is og suvenirer hvis dere reiser bort ei uke.? Kom gjerne med forslag om hvordan man kan gjøre det økonomisk.

Vi skal være i Danmark ca 4 netter i sommer. Vi har valgt å overnatte i telt på en campingplass. Må man betale noe avgift utenom den prisen campingen tar? (Var vel noe som het campingpass elr. noe sånn)

Fortsetter under...

Jeg tenker at det kanskje lønner seg å kjøpe brus, is etc på butikken. Fremfor cafeer o.l. Iallfall sparer man mye på det i norge.

Grille på campingen på engangsgriller e.l. Mulig de tom at grill utstyr der.

Kjøpe en slik kjølebag man kan bære med seg ganske lett.

Ellers tror jeg om det kun er du og barnet. ca 750 kr dagen om du er flink.

Jeg tenker at det kanskje lønner seg å kjøpe brus, is etc på butikken. Fremfor cafeer o.l. Iallfall sparer man mye på det i norge. Grille på campingen på engangsgriller e.l. Mulig de tom at grill utstyr der. Kjøpe en slik kjølebag man kan bære med seg ganske lett. Ellers tror jeg om det kun er du og barnet. ca 750 kr dagen om du er flink.

Takk for gode tips! :)

Familie på 5, minst 2000 om dag... Og camping i Danmark er svindyrt. Det kostet oss like mye som å leie et ok hus. Men nå er vi mange, og det er avgift pr pers. Du kan jo sjekke last minute hos de store sommerhusutelerne, da kan du gjøre kupp. Vi leier aldri fancy hus med basseng, og kommer stort sett unna med ca 5000 i kostnad for en uke.

Sørg for å ha med drikke etc om du skal i Legoland, så sparer du en del. Djurs og en del andre parker har fellesgriller så da kan du ha med egen mat.

Endret av Lektor Doppler med tillegg

Det er en del teltplasser i DK som ikke er campingplasser. Disse er ofte ganske rimelige. Mange plasser har felleskjøkken så man kan lage sin egen mat. Det er det rimeligste alternativ. Det er lurt å ha med matpakke og egen drikke i løpet av dagen mange plasser. Cafeer mm er dyrere akkurat som her. En kjølebagg er en god investering.

En slik kjølebag til å plugge i sigarettenneren i bilen er gull altså, den kan du fylle med pålegg også er det bare å kjøpe ferskt brød så har dere deilig frokost, lunsj og kveldsmat. Vi kjøpte vår på Biltema.

Handle mest mulig i matbutikken, både drikke, mat, snop og is er rimeligere der.

Vi har egentlig ikke noe budsjett på lommepenger. Vi skal en uke til Danmark og bruker det vi føler vi må der og da også tilpasser vi økonomien når vi kommer hjem igjen. Vi handler mye i matbutikk, men noen måltider ute har vi selvfølgelig.

Ungene sparer faktisk en del selv, de to eldste har tatt på seg alt fra å klippe plenen til naboen til å vaske bilen til bestemor for å ha lommepenger på turen. Vi lar dem betale litt selv. Vi skal f.eks gjennom Sverige og til Liseberg på hjemturen og da kan de godt bruke noen av sine egne penger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...