Gå til innhold

Har dere sluttet helt med alkohol under prøvingen?

Anbefalte innlegg

Mannen min har bursdag nå til helgen. Jeg befinner meg i DPO land, men er sånn i tvil om jeg skal drikke litt vin eller ikke på bursdagsfesten.

Kutter dere ut all alkohol både før og etter el?

Hva gjør dere eller hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Jeg gjorde ikke det, for regnet med at det kunne ta tid før jeg ble gravid. Det angrer jeg litt på nå, ikke at jeg tror noen glass vin gjør stor skade så tidlig. Men jeg var på skikkelig fest 3 dager før jeg oppdaget at jeg var gravid og vet at den dagen var jeg ganske bra full. Denne graviditeten endte med SA(er av denne årsak at jeg fortsatt sitter oppe), og jeg klarer vel ikke å unngå å tenke at "hva hvis jeg ikke hadde drukket, hadde det gått bra da?"

Vet jo selvfølgelig at det sannsynligvis var andre årsaker, men blir jo lett at man tenker sånn. Så jeg blir jo prøver igjen nå og har bestemt meg for å være forsiktig med alkoholen. Evnt ta meg en øl eller to, men ikke mere.

Hvis du vil ta et par glass vin for å kose deg så gjør du det, det er noe du velger selv. Nå sier jeg bare hva jeg selv tenker.

Som sagt ble jeg fort gravid og det muligens fordi jeg slappet av og levde livet mitt videre som jeg pleide:)

Lykke til:)

Jeg har slutta. Mange vet at vi prøver så jeg vil ikke at folk skal ta meg på drikkinga viss vi blir gravid. Er ofte på lørdagsmiddag hos svigermor og da spør hun om jeg vil ha cider. Nå har jeg bedt henne la være å spørre. Vi vil gjerne holde det for oss selv en stund.

Men dersom det tar lang tid uten at det skjer noe kommer jeg kanskje til å endre taktikk. Så min siste drink tok jeg i bryllupet mitt 2 juni.

Dessuten kan det ikke vere negativt for fosteret at jeg er helt avholds..

Jeg har stoppet å drikke alkohol, uansett om jeg vet at jeg ikke er gravid eller ikke.

Så når vi blir invitert til andre så har jeg med meg enten vann med smak (her er det faktisk fordel med å være overvektig å si at jeg slanker meg, derfor kan jeg ikke drikke alkohol pga kaloriene :D ) eller så si at jeg sliter med en tannrotbetennelse... de har jo en tedens til å komme tilbake hvis man ikke blir kvitt det (A)

Annonse

Jeg har ikke vært avholdende, men kjenner at terskelen for å ta et glass vin er høyere enn før. Så mye har det absolutt ikke blitt. Jeg har tatt meg en øl hvis sommervarmen har fristet til det (og det har jo ikke vært mange dagene akkurat...) :)

Endret av trikko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...