Gå til innhold

Vellykket svangerskap uten medikamenter?

ming

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har gjennomført et svangerskap uten hjelp av medisiner som blodfortynnende og hormonstøtte? Jeg har blitt utredet og ingen funn( en svakt forhøyet lupus antikoagulant test, men dn var normalisert 6 uker senere) jeg har mistet 4 ganger og vil ikke få noen form for medikamentell hjelp, men tett oppfølging. Min gynekolog mener at det ikke har noe for seg så lenge man ikke har påvist større risk for blodpropp, og at behandling med crinone er ren placebo. Dette stemmer Forsåvidt med den forskningen jeg selv har lest om temaet, og legen har et godt rykte og jeg har tillit til han. Likevel opplever jeg ved å lese på div forum at mange får blodfortynnende og crinone uansett funn og at det da går bra? Trenger å høre fra noen som ikke har fått denne behandlingen og som det har gått bra med

Fortsetter under...

Ja, har blitt utredet. såvidt over grenseverdi første gang, etter 6 uker var prøven under og dermed normal.. Vanskelig dette, vil jo såklart helst klare dette uten medisiner men samtidig føler jeg at jeg vil gjøre noe annerledes neste gang. Får jo uansett ikke medisiner av min Gyn , da han mener det ikke er riktig men han har henvist meg til riksen.. Men det tar sikkert lang tid å få time der. Får også utslett spes på magen hver gang jeg er gravid. Noen som har opplevd det?

Jeg fikk rød prikker nederst på magen. Kan jo være hormoner som gjør dette. Jeg husker andre graviditet (som endte i nok en abort)

Fikk jeg rødt utslett og tenkte: oj, er jeg gravid..! Det klødde også.

Jeg har hørt om flere som drar til en lege i Porsgrunn som har spesialisert seg på habituell abort.

Tror han er privat. Tror ikke abyl E eller Crinone/Ovitrelle er skadelig selv uten funn.

Må jo være fint å prøve noe, etter så mange aborter:(

Jeg ville oppsøkt privat og forhørt meg..

Har du barn ?

Jeg tror han er privat. Kan se om jeg finner navnet hans så kan jeg poste det:) Tror ikke det alltid er en sammenheng mellom

Koagulasjon og mangel på produksjon av progesteron.

Kanskje du trenger Crinone?

Jeg har "bare" mistet 2 ganger nå det siste året.

Men pga at mine søstre har mistet 5 og 4 ganger tar de ingen

sjanse med meg.

Annonse

what? placebo? Tror jeg hadde vurdert å bytte gyno. Crinone er hormoner, progesteron. Jeg var hos min gyno i dag og jeg spurte han (med tanke på deg) om alle som har mistet kan prøve crinone. Han er en av de beste overlegene på gyn på sykehuset. Han sa idag: ja, selvfølgelig. det er et naturlig fremstilt hormon som heter progesteron. Det er ikke farlig å bruke det, selv uten utredning. det han sa, var at det var dyrt. så kanskje bortkastet... men ingenting kan være bortkastet hvis man vil prøve noe annet.

Jeg så hjertelyd idag:) Veldig til å avvente. men krysser fingre og tær! Han sa til meg da jeg skulle gå at, han forstod min redsel men nå prøver vi alt! Abyl E/fragmin og Crinone.

Jeg har leiden mutasjon og lavt protein c, derfor trenger jeg blodfortynnende. Jeg rakk ikke å bli utredet før jeg ble gravid på nytt så derfor valgte han å sette meg på crinone (just in case)

Å så koselig, det er det beste som finnes å se hjerte :) da slapper man av litt av en stund, hvertfall den dagen ;) hvor mange uker er du? Så snill du er som spurte om det :) det min Gyn mener er vel at det ikke har noen dok effekt ja, men samtidig så sier han jo at placebo ikke er til Å kimse av heller. Hadde nok blitt litt roligere bare med tanken på at man gjør noe annerledes og kanskje det er nok? Betaler gjerne for dyre medisiner, desperat som man blir!

• 4 uker senere...

Dette høres ut som meg...

Har 1 MA og 4 sa bak meg siste 1 1/2 året, men siden legen ikke finner noe galt og jeg har 2 barn uten noe problemer i svangerskapet skylder legene på min alder som nå er 35 og ikke 23 som

Da jeg fikk 1 mann...så jeg får ingen støtte og har kjøpt naturlig progrestronkrem fra USA og leter etter alternative blodfortynnende, tror det kan hjelpe siden jeg mister rundt uke 5-6 når den mest kritiske fasen med Morkaken skjer, og koalgerer blodet da blir det blodpropper i den som resulterer i en sa...

Noen som vet om noe naturlig/alternativ blodfortynnende man kan ta når man ikke får hjelp???????

Så trist at du også må gå igjennom dette. Vi er nesten like gamle:)Ingen alternativer her med blodfortynnende annet enn rødvin(ikke så lurt)! Dessuten ville jeg vært skeptisk til selvmedisinering.

Gå privat og forklar situasjonen. Jeg ville også bedt om

Abyl E 75 mg og Crinone hvis jeg var deg:)

Annonse

Jeg fikk abyl E av fastlegen når jeg gikk tom for det på resepten fra sykehuset, så det er jo mulig å spørre han/hun. Sykehuset sa at jeg skulle ta det ut uke 12, men fastlegen mente at jeg kunne ta til uke 35 om jeg ville det. Var ikke skadelig for meg eller foster i følge han.

Jeg får behandling selv om de ikke har funnet noe galt. Har 5 spontanaborter, 1 graviditet som endte veldig bra, og er nå gravid igjen.

Hei, er nå gravid igjen. Testet positivt 4 dager før ikm da, og det er 2 dager siden. Men testene er ganske sterke og utslag på cb digital så håper ikle mensen kommer på torsdag. Begynte å spotte pittelitt i går, gjør aldri det ellers så lurer jo litt på hva det skal bety!! Kommer ikke til å ta noen medisiner denne gangen heller. Men prøver å spise mat som

Er blodfortynnende sånn for sikkerhetsskyld. Og masse søtpotet for å få progesteron ;)

Hei, er nå gravid igjen. Testet positivt 4 dager før ikm da, og det er 2 dager siden. Men testene er ganske sterke og utslag på cb digital så håper ikle mensen kommer på torsdag. Begynte å spotte pittelitt i går, gjør aldri det ellers så lurer jo litt på hva det skal bety!! Kommer ikke til å ta noen medisiner denne gangen heller. Men prøver å spise mat som Er blodfortynnende sånn for sikkerhetsskyld. Og masse søtpotet for å få progesteron ;)

Hvis du har lav progesteron-prduksjon så må du jo få det av lege/gyn? =/

Masse lykke til med svangerskapet!:):)

He :-) det går bra, er 4+4 i dag. Føles som om det er lenger men sånn går det når man tester tiidlig ;) ikke noen blødning de siste dager. Bank i bordet! Skal ringe lege i dag og sette opp time til ul. Skal få første i uke 7. Har tatt mange strimmeltester som nå har blitt like sterk som kontrollstreken og cbd som hadde gått til gravid 2-3 ved ikm. Håper at det lover bra :) brukte progesteronkrem som jeg fikk via akupunkturen, vet ikke om det var den, nÅ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...