Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lille prins er blitt 8,5 mndr og jeg trodde vi var i ferd med å avvikle ammingen, men plutselig har han begynt å våkne mer på natten og kun puppen eller flaske som kan roe han.

JEg trodde da at det var kosen med puppen som gjorde det, men siden han også roer seg med, og tømmer, flasken begynner jeg lure på om han faktisk er skikkelig sulten på natten. Hva tror dere?

han spiser 2-3 grøtmåltider om dagen, pluss fruktmos, og mme. Han får også brødskive med leverpostei, men der er det litt usikkert hvor mye han faktisk får i seg. he he..

Har skrudd opp porsjonene litt, men han spiser ikke opp alt. Kan han rett og slett spise for lite om dagen, slik at han faktisk er sulten på natten?

Vi vil så gjerne at han skal sove hele natten i egen seng. De siste to ukene har pappa sovet på sofaen i stua og jeg og prinsen sovet i sengen vår. Dette funker jo ikke i lengden. Vi forsøkte Ferber et par dager, men jeg satt i stua og gråt når han gråt og det resulterte bare i at han ble redd for sengen sin...

Videoannonse
Annonse
Gjest Trollmor77
Skrevet

Har en gutt på samme alder. Han våkner ca. 7 og legger seg ca. 19.30, har 2 lur på dagen. Han spiser 3 grøtmåltider og 1 middagsglass til dagen. Jeg pumper meg, så han får ikke mme men morsmelk. Gir han mm på flaske på morgenen før første grøtporsjonen og midt på natten (han våkner kun en gang, ca. kl. 1), resten av melka blander jeg i grøten.

Lurer på om det kan være lurt at du introduserer middagsmat for gutten din. Forstår det utifra innlegget ditt at han får grøt, noe brød og mme.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har forsøkt å gi han middagsmat i form av glass, moste grønnsaker og most maten vi har spist, men han vil ikke ha noe av det. Han regelrett spytter det ut.

Men vi får bare fortsette å prøve, han vil jo kanskje ha til slutt...

Gjest Trollmor77
Skrevet

Jeg begynte med HIPP sine glass til barn på 4 måneder med gullrot og potet. Det ga jeg da han var 6 måneder. Det likte han veldig godt, tror det var den søte smaken fra gullrøttene som falt i smak hos han. Hjemmelaget middag derimot var dessverre ikke noe som fristet :o(.

Skrevet

Jeg blanda MME pulver i middagsmaten, både for å få i ei

Tynn frøken mere kalorier, men også fordi ho likte det bedre. Ble søtere i smak.

Skrevet
Jeg blanda MME pulver i middagsmaten, både for å få i ei Tynn frøken mere kalorier, men også fordi ho likte det bedre. Ble søtere i smak.

Det hørtes ut som et godt tips! Det skal jeg prøve! :-) Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...