Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må si meg enig i at Aron og Theo ikke passer til Eira. Theo blir kallenavn for Matheo eller Theodor, som en annen påpeker. Aron synes jeg er grusomt på et barn. Virkelig grusomt. I Norge blir dette hundenavn i min bok
Aron er jo er bibelsk navn og ganske vanlig i bruk i følge SSB. Synes overhodet ikke det er grusomt på verken barn eller voksne, men navn er jo som kjent rimelig subjektivt ;)
Bibelsk, ja ;) Altså hebraisk, ikke norsk :P I min familie og vennekrets er det 3 hunder ved navn Aron. Jeg vokste også opp med en hund som het Aron. Derfor blir det hundenavn for meg ;)

Nå er det vel ganske vanlig med bibelske navn i Norge da ;) Jeg vet om voksne (norske) Aron, Enok, Moses, Nathanael, Føbe, Tabita og andre personer med mer utbredte bibelske navn.

Nå blir man vel også rimelig fort vant til at barnet heter det navnet - og det vokser jo med barnet, uansett hva det heter. På samme måte som man blir fort vant med det om man møter en voksen som heter noe uvanlig.

Er dog ikke for å gi barna veldig spesielle navn, men Aron er jo godt brukt i Norge, tilbake til 1800-tallet...

http://www.ssb.no/emner/00/navn/gutter/aron.html

Fortsetter under...

Må si meg enig i at Aron og Theo ikke passer til Eira. Theo blir kallenavn for Matheo eller Theodor, som en annen påpeker. Aron synes jeg er grusomt på et barn. Virkelig grusomt. I Norge blir dette hundenavn i min bok
Aron er jo er bibelsk navn og ganske vanlig i bruk i følge SSB. Synes overhodet ikke det er grusomt på verken barn eller voksne, men navn er jo som kjent rimelig subjektivt ;)
Bibelsk, ja ;) Altså hebraisk, ikke norsk :P I min familie og vennekrets er det 3 hunder ved navn Aron. Jeg vokste også opp med en hund som het Aron. Derfor blir det hundenavn for meg ;)
Nå er det vel ganske vanlig med bibelske navn i Norge da ;) Jeg vet om voksne (norske) Aron, Enok, Moses, Nathanael, Føbe, Tabita og andre personer med mer utbredte bibelske navn. Nå blir man vel også rimelig fort vant til at barnet heter det navnet - og det vokser jo med barnet, uansett hva det heter. På samme måte som man blir fort vant med det om man møter en voksen som heter noe uvanlig. Er dog ikke for å gi barna veldig spesielle navn, men Aron er jo godt brukt i Norge, tilbake til 1800-tallet... http://www.ssb.no/emner/00/navn/gutter/aron.html

Hehe, jada! Jeg er klar over at bibelske navn har vært brukt i en lang årrekke ;) Men det endrer ikke min oppfatning av navnet Aron.

Moses og Føbe? Snasent

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...