Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i to uker nå gitt snuppa på vel 4 mnd smaksprøver. Hun får ellers bare morsmelk. Hun viser en veldig interesse for mat, og har elsket alt hun har fått prøve. Til og med sviskemos ;-) Begynte med grøt, men den fikk hun luft i magen av, så venter med den. Har laget moste grønnsaker til henne, og det har gått helt fint. Ikke noe magetrøbbel. Har gitt det nesten en uke nå.

Nå blir hun kjempesint når hun ikke får mer enn et par skeier, selv om hun har spist seg mett på pupp 15-20 minutter før hun får mat.

Er dette et tegn på at hun kanskje er klar for litt større måltid? Kan jeg prøve å la henne spise så mye hun vil ha av grønnsaksmosen?

Jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt til å gi smaksprøver frem til ca 6 mnd, men syns nesten det er fælt å nekte henne når hun er så glad i mat!

Noen gode råd?

Fortsetter under...

Min gutt er 4,5 mnd. Fikk smaksprøver litt før 4 mnd., men fikk spise så mye han ville etter bare noen dager. Har gått veldig bra. Spiser grøt til kvelds og så vidt begynt med middagsglass. Passer bare på å gi han sviskemos eller noe annet ved siden av så han ikke får forstoppelse. Han vil gjerne smake på alt vi spiser også, så han har smakt på mye idet siste, og det har gått veldig bra.

Gjest Kira med en av hver

Vi startet med smaksprøver med noen tskjeer da han var 4 mnd. Nå er han 5 mnd, og vi er oppe i en full porsjon med most banan og avokado til frokost og en full porsjon med grøt til kvelds. I tillegg gir vi han smaksprøver på andre ting (som potet, gulerot, blåbær osv).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...