Gå til innhold

Blodtrykk 100/60, er det veldig lavt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dette blodtrykket gjennom hele svangerskapet, er ikke plaget av svimmelhet. Er sliten, og har lite energi, men det kan jo skyldes andre ting og. På forrige kontroll hos jordmor sa hun at jeg burde sjekke stoffskiftet mitt, for det lave blodtrykket kunne skyldes lavt stoffskifte. Jeg har bare hørt om vektproblemer i forhold til høyt/lavt stoffskifte. Noen som har hørt om dette før? Glemte å ta det opp med legen sist jeg var der, og noen uker til neste kontroll..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også 100/70 sist kontroll, har veldig lavt jernlager 10,5, kan være derfor. Mine symptomer er sliten, tungpusta, svimmel/besvimelsenær en gang m.m...

Stoffskifte blir ofte assosiert med vektproblemer ene eller andre veien. Vet heller ikke om annet.. jeg har ikke sjekket stoffskiftet, men er normalvektig!

Skrevet

Jeg har 96/63 det er lavt men normalt i svangerskap

Skrevet

ligger på det gravid eller ei å har bare fått høre at jeg har fint blodtrykk :) svimla litt i begge graviditetene men ellers ingenting :)

Skrevet

Jeg hadde 70/50 ved første svangerskap, svimte av å dreiv. DET er lavt. :) Denne gangen har det vært fint. 100/60. :) Tror du kan ta det med ro. :)

Skrevet

Takk for svar! Har ikke bekymret meg særlig for dette, trodde jeg var innenfor 'normalen' og har ingen spesielle plager med det. Eneste var da jordmor begynte å mase om stoffskifte. Er normalvektig så har aldri tenkt på det før;)

Skrevet

Det er hva mitt naturlige blodtrykk alltid ligger på:)

Skrevet

Jeg har også hatt dette blodtrykket gjennom hele svangerskapet. Jeg har hverken lavt jernlager eller stoffskifte problemer. Ikke er jeg svimmel heller.. så noen kan rett og slett bare ha lavt blodtrykk. Men er det noe jordmor har sagt at du kan ta en prøve på så er det jo bare å gjøre det - så får du i allefall sjekket det. men så lenge du synes formen er fin så ville jeg ikke vært stressa eller videre bekymret over det hele... :)

Skrevet

Jeg har vært nede i 100/55, men ligger på 100/60. Jernlagret er på 11,2 så tror du kan ta det med ro. Ikke plaget med svimmelhet heller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...