Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

KLinikken i Zlin skulle sende medisinene som jeg skal ta i forbindelse med ED i posten til meg. I dag fikk jeg brev fra posten om at sendingen var stoppet av tollvesenet, og innholdet er nektet innført. Andre som har vært borti dette? Hvordan har i tilfelle dere fått tak i medisinene? Jeg skal jo ikke til Tsjekkia før Ed skal finne sted.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143949783-sending-av-medisiner-fra-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig. Blir unødig mye styr av sånt. Vet om flere som har f¨rr sendt medisiner fra utlandet. Tror ikke de har hatt problemer.

Jeg tok kontakt med en gyn og fikk alt forskrevet her hjemme til første ED forsøk. Til andre brukte jeg ingen ting.

Håper det ordner seg for deg :)

Hei

Man har lov til å innføre legemidler fra EøS-land. Tsjekkia er med i EU så det skal ikke være noe problem. Se link

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____29093.aspx

Jeg regner med du har sjekket hva som skal til for at du skal få ut legemidlene? Har du fått noe fra klinikken som bevis?

Endelig skal det være i orden. Har også sett at det skal være ok fra EØS land til eget forbruk i 3 måneder. Det leste jo også tollerene, men......HåplØst system tydeligvis. Fikk bekreftelse fra legen per mail og var personlig og leverte denne hos tollvesenet lokalt i dag. Men dette var jo ikke noe de var borti så ofte, så var veldig usikker på om de ville godkjenne dette dokumentet siden dette var en lege i tsjekkia og han kjente de ikke til??!! De skulle sjekke med flere personer i lØpet av dagen.Fikk nettopp en tlf om at alt skulle være ok nå, så det ordnet seg jo til slutt. Heldigvis! Så får håpe medisinene kommer en av de fØrste dagene nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...