Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Tror vi har fått mus i hus. Hver dag har det vært små hull i matavfallsposen som står i skapet, og i dag oppdaget jeg et par sorte små perler (Avføring?) Får helt noia her altså. Andre som har opplevd det? Holder det med at vi setter opp et par musefeller?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Det er bare mus, slapp av. Ingenting å få noia over. Sett ut feller og sjekk(og tett)huset utendørs etter (bitte)små åpninger de kan komme inn.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Lettere sagt enn gjort skal jeg si deg. Æsj og Æsj altså. Det er så vemmelig. Har du opplevd det selv? Ble du evt da kvitt de raskt, og for alltid?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Lettere sagt enn gjort skal jeg si deg. Æsj og Æsj altså. Det er så vemmelig. Har du opplevd det selv? Ble du evt da kvitt de raskt, og for alltid? Har opplevd det selv ja. Eller dvs svigers når vi bodde i deres kjellerleilighet. De som kom inn ble stort sett tatt av fellene ja. Men det kom stadig nye inntil svigerfar omsider fant ut hvor de kom seg inn. Når han fikk tettet, ble det slutt på at de kom inn.
Stina <3 Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Vi skaffet oss en katt. Da forsvant de ganske fort.
Oktoberbarnetmitt Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 Katt er lurt å ha. Sett opp feller ved søppelspannet. Kan være litt ekkelt å fjerne fellene - bruk hansker Lykke til da
Gjest Ziva Skrevet 26. juni 2012 #8 Skrevet 26. juni 2012 Kjøp den nye typen feller. De ser ut som små kasser med åpning i ene enden og uten bunn. Legg åte (helst en liten pølsebit eller baconbit) på gulvet og spenn opp fella (er en spak på siden) og sett den over åtet. Legg også en liten bit av åtet ca 2-3 cm foran åpningen på fella. Det fine med disse fellen er at du slipper å ta i musa, du bare løfter opp fella og holder den over søpla og drar i spaken så løsner musa. Så setter du bare fella over åtet igjen.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 Har ikke hatt mus i hus, har to katter.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #10 Skrevet 26. juni 2012 Jeg har totalt angst for mus. Vi opplevde akkurat det samme som dere. Min mann som oppdaget det og jeg fikk fullstendig anfall bare av tanken. Vi, eller rettere sagt mannen, satt opp feller og mannen gikk over huset utendørs. Løsnet på kledning og tettet der det ikke var tettet ordentlig. Ikke hatt mus siden. Min jobb etterpå var å vaske og sprite alle flater etter at mannen først hadde vasket de, ja jeg er hysterisk når det gjelder mus:) Lykke til.
:o) :o) :o) Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 Vi har hatt mus i hus, og det er ikke noe kjekt! Vi kjøpte musegift hos en malingsbutikk og la det der vi hadde sett at de hadde vært. Denne giften fungerer slik at musen spiser den, og går ut for å dø. Da slipper du å tenke på å fjerne døde mus fra musefeller senere... Usj... Men det er viktig å legge giften et sted der den ikke er tilgjengelig for barn eller andre husdyr, da den er veldig giftig! Lykke til! Håper dere blir kvitt de ekle krypene
mrsrogaland. Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 Jeg har! Og jeg har angst for mus. Ser jeg en svart sokk på gulvet, så skvetter jeg til. Det gjelder mange slike småting, som kan minne om mus. Har to skrekkhistorier. Den ene er når jeg kjørte søppel med samboeren min, og jeg kjente noe på skuldra. Tenkte ikke så mye over det, før jeg snudde litt på hodet å så en muss rett oppi annsiktet mitt, stående på skuldra mi. jeg hylte, og samboer holdt på å kjøre av veien. Tømte bilen for alt og ristet av meg jakka, men fant ingenting. Like før vi skulle kjøre, så så vi ei lita spiss mus løpende bortover i snøen.. Den andre er direkte JÆVLI. Skjedde for mange år siden når jeg bodde hjemme. Jeg tok dyna på badegulvet for å varme den opp skikkelig ( en ting jeg brukte å gjøre før når rommet var kaldt og det var 20 minusgrader ute ) Så gikk jeg fornøyd tilbake til rommet mitt, la meg ned i senga og trakk dyna over meg. Var kjempetrøtt og avslappet, noe som også gjorde det direkte traumatisk for min del når jeg oppdaget en mus på den andre puten i SENGA mi! ÆSJ. Blir dårlig bare av å tenke på det. La meg altså i senga, og på den andre puten, rett atme, var det ei mus. Skvatt sånn til å reagerte med å hoppe oppå dyna, mose musa, for å vÆre sikker på at den ikke slapp unna eller kom på meg. Slo og slo og slo på dyna med musa under. Så sprang jeg å vekket broren min som måtte komme å løfte dyna, og under der lå det ei flat mus. Jeg sov ikke på mitt eget rom før flere uker etterpå.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #13 Skrevet 26. juni 2012 Der smalt det i fella :-((((( Håper det ble med den
Gjest Morn du Skrevet 26. juni 2012 #14 Skrevet 26. juni 2012 Har hatt noen mus her ja. Det verste var da jeg skulle legge den eldste jenta som var noen mnd. Hun kom raskt opp igjen, da det viste seg å være en av sorten i hennes seng. Nå er alt tettet i tillegg til 2 katter som holder musene borte. For et par år siden hadde vi mus i veggen. Morsomt med katt på musejakt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå