Mor Stratos Skrevet 29. juni 2012 #26 Skrevet 29. juni 2012 Koke ris uten bry: Mål opp ris, skyll den i en sikt e.l. Ha i kjelen. Mål opp like mye vann som ris. (litt mer hvis du skal koke mye ris) Ha i kjelen. Ha i ønsket mengde salt. Kok opp med lokk og rør rundt. Sett plata på det laveste og la stå til ferdig med lokk. ( ca 20 min, men smak!!) Trenger ikke passe på eller noe. Svir seg heller ikke på så lav varme. Voila! ( men jeg har ikke micro da, derfor måtte jeg ha et annet lettvint alternativ)
Gjest amandine Skrevet 29. juni 2012 #27 Skrevet 29. juni 2012 Jeg har også tupper... Matbokser til de store kidsa som ikke vil blande ting til skolematen,og salatslyngen som er permanent gjest i kjøleskapet. Og så en måleskje til kaffen som jeg fikk da jeg kjøpte matboksene. Ha ha hvem betaler 75 kr for en måleskje til kaffe?? Beats me. Men den er hvit og fin og jeg fikk den så da er det greit.
Himmel og hav Skrevet 29. juni 2012 #29 Skrevet 29. juni 2012 Jeg har en ting fra Tupperware som er genial, så den sluttet de selvsagt å produsere. Det er en dings til å flytte kaker med. Stor, rund, flat og blå, og jeg fikk den til jul før jeg visste at jeg trengte en sånn. Nå vet jeg at jeg trenger en
Patetica fåkksi Skrevet 30. juni 2012 #30 Skrevet 30. juni 2012 Det jeg frykter er å bli invitert på løskukparty. Kommer jeg til å gå bananas med kredittkortet foran kjente og ukjente? "Ja, gi meg den kuken der, ja også to av den der også ja, takk takk". ??
Lettie Skrevet 30. juni 2012 #31 Skrevet 30. juni 2012 Og jeg som trodde jeg var den ENESTE som ikke likte Tupperware og som "desverre ikke kan komme" på sånne party. Godt å høre at vi er flere Svigermor eeeeeelsker Tupperware og det er jo som å banne i kirken å si noe annet ...
Ludviksmamma Skrevet 4. juli 2012 #32 Skrevet 4. juli 2012 uncle ben's hurtigris: kok opp vann, sett gryta til siden, hell i risen, vent 5 min, så er middagen klar, ivertfall risen... ingen overkoking, ingen brenning, og ingen eksplosjoner...
Frenzia Skrevet 4. juli 2012 #33 Skrevet 4. juli 2012 Nå tror jeg sannelig jeg fikk forklaring på hva en av skapfylldingsene mine er. Kan det være en sånn innsats som bare henter opp det spiselige og lar laken være igjen? Den er i størrelse av den omkretsen man kan lage med tommel mot tommel og pekefinger mot pekefinger og lage runding, den er ca 1-2 cm dyp og full av huller i den flate delen. Kan dette være en slik innsats? Skulle det vært en boks i tillegg? Nå er den bare en rund flat orange hullete ting i skapet. Den fulgte liksom bare med i pakka jeg fikk da jeg bestilte noen sympatifrysebokser den ene gangen jeg har vært i et slikt selskap. Jeg kikket bare litt rart på den, og siden har den bare fulgt med på flyttelasset.
Lettie Skrevet 4. juli 2012 #34 Skrevet 4. juli 2012 Nå tror jeg sannelig jeg fikk forklaring på hva en av skapfylldingsene mine er. Kan det være en sånn innsats som bare henter opp det spiselige og lar laken være igjen? Den er i størrelse av den omkretsen man kan lage med tommel mot tommel og pekefinger mot pekefinger og lage runding, den er ca 1-2 cm dyp og full av huller i den flate delen. Kan dette være en slik innsats? Skulle det vært en boks i tillegg? Nå er den bare en rund flat orange hullete ting i skapet. Den fulgte liksom bare med i pakka jeg fikk da jeg bestilte noen sympatifrysebokser den ene gangen jeg har vært i et slikt selskap. Jeg kikket bare litt rart på den, og siden har den bare fulgt med på flyttelasset. Hm, skjønte ikke beskrivelsen, men kan jo være en sånn skje til å ta opp oliven og slikt med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå