Gjest Ziva Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Og lettlurt kjerring ja det er meg. Var på Tupperwareparty og ble lurt på en riskoker for micro. Så nå skulle jeg da teste dette vidundret. Jada verste møkka jeg har kjøpt, det boble ut i hele micron. Eneste bra er at nå er micron nyvasket.
Gjest sug lut Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Hehe, Tupperware skal man oppleve EN gang og da har man lov til å bomkjøpe - selve seansen er nemlig et interessant sosialt studium, så anse deg for uteksaminert og gi riskokermøkka til loppis.
Iiiiik Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Det er en merkelig greie det med sånne partyer. Plutselig blir man smittet av iveren (som kanskje ingen hadde i utgangspunktet) og ender med å bruke masse penger på et eller annet som rett og slett ikke er bedre enn det man kunne kjøpt for en tidel av prisen.
Gjest Siklerotte Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Forferdelig. Ble lurt med på et slikt party en gang, og hadde allerede holdningen om at jeg ikke gadd det tullet, og at jeg ikke skulle kjøpe noe (og det er sjelden jeg avstår fra kjøping av noe som helst). Jeg skulle i hvert fall ikke vise stor iver for disse produktene - nei, aldri i verden - og satt bare med melon i munnen og kom med noen småkommentarer når hun forsøkte å overbevise om varenes overlegenhet, bare fordi jeg måtte være litt frekk - jeg var tross alt, noe ufrivillig, på Tupperwareparty. Arrangøren, eller Tupperwaredamen (hva kalles de?) - levde for det. Var ikke måte på hvor mye man kunne tjene, faktisk så mye at hun solgte for Mary Kay også - så det var bare å legge inn bestillinger, aller helst ville hun verve oss - kunne nesten garantere oss bil etter noen måneder, for det gikk som det suste. Hun var rett og slett den fødte selger, og det var fryktelig sosialt å drive med dette, for å si det sånn. Uansett - helt klar for å forlate det superhyggelige selskapet - og etter at jeg tenkte at hun uansett synes jeg var et uspiselig vesen - angrep hun meg (var dessverre et veldig intimt "party") - og sa at jeg nok så noe praktisk der - for det så hun på meg, til tross for hvor negativ jeg hadde vært. Var litt satt ut, så jeg sa noe om at en løkhakker og noe annet tull så praktisk ut, men at det var synd, for jeg skulle ikke ha noe - for jeg ventet ikke på varer. Lite aktuelt at jeg hadde åpnet hjemmet mitt for at hun skulle komme med bilen sin og lesse av flere varer, og aller helst skravle litt. Hun bodde sikkert 40 minutter unna der vi var, med bil, og jeg tenkte jo at jeg var ganske trygg der og da - men nei, det kunne jeg bare tro. Damen hadde et lager i garasjen, kan du tro! Hun skulle kjøre hjem og tilbake, for det var spesialbehandlingen hun skulle gi meg. Den medfølende meg klarte ikke å si nei, for jeg syntes oppriktig synd på henne - og over en time senere stod jeg med mine første (og faktisk helt siste) Tupperwareprodukter. Det var et sympatikjøp.
Gjest sug lut Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Men jeg er sikker på at du hakker din løk med stolthet og varm glede, Siklis.
Gjest Ziva Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Massesuggesjon kalte gubben det. Uansett hvor mye vilikke man har i sjela så ender man opp med en eller annen totalt ubrukelig plastdings, som man absolutt ikke skal kunne leve uten. Microriskokeren har nå fått nytt liv, den er blitt omskolert til kuleboks hos gubben. For det er det eneste den duger til, men er nok en av de dyreste kuleboksene som finnes. Hadde gubben fått med seg prisen hadde han steilet.
☆☆☆ Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Elsker riskokeren til tupperware Men jeg bruker ikke full effekt, men 2/3. Synes det er supert at risen koker seg selv mens jeg styrer med resten. Mitt tupperware-bomkjøp er silikonform til porsjonspaier, rett og slett fordi jeg aldri har brukt den..
Gjest Ziva Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Elsker riskokeren til tupperware Men jeg bruker ikke full effekt, men 2/3. Synes det er supert at risen koker seg selv mens jeg styrer med resten. Mitt tupperware-bomkjøp er silikonform til porsjonspaier, rett og slett fordi jeg aldri har brukt den.. Hvordan fikser du det da? Her ble den som en hjemmelaget bombe som gikk av i micron. Fulgte idiotskrivningen til punkt og prikke men kaos ble det like vel.
☆☆☆ Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Elsker riskokeren til tupperware Men jeg bruker ikke full effekt, men 2/3. Synes det er supert at risen koker seg selv mens jeg styrer med resten. Mitt tupperware-bomkjøp er silikonform til porsjonspaier, rett og slett fordi jeg aldri har brukt den.. Hvordan fikser du det da? Her ble den som en hjemmelaget bombe som gikk av i micron. Fulgte idiotskrivningen til punkt og prikke men kaos ble det like vel. Til to personer måler jeg opp 1-1 1/2 dl ris som jeg skyller og tilsette dobbel mengde vann, salt og 1 ts smør/olje (fordi jeg liker det, det er ikke nødvendig). Koker på 2/3 effekt i 12 min. Du må sikkert prøve deg fram på tid siden ingen ovner er like. Sett på 10 min og sjekk risen, sett på noen min til om nødvendig. Aner ikke hvor lang tid som kreves for mange porsjoner..
Von Hertelhofen Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 (endret) Nå er det jo sånn at risen koker seg selv når den er i en helt alminnelig kjele også da. Det sier seg nesten selv at en riskoker er et bomkjøp. Jeg må legge til at mine fleste tupperware kjøp også har vært ubrukelige. Hvordan får tupperwaredamen en boks med lokk til å høres ut som noe heeelt revolusjonerende? Skulle tro det var pandoras eske hun selger. Og jeg sitter der med store øyner når alle rundt meg sier: HVA, har du ikke prøvd den nye Modulett -boksen ??? Endret 27. juni 2012 av Dataverket
☆☆☆ Skrevet 27. juni 2012 #11 Skrevet 27. juni 2012 Nå er det jo sånn at risen koker seg selv når den er i en helt alminnelig kjele også da. Det sier seg nesten selv at en riskoker er et bomkjøp. Jeg må legge til at mine fleste tupperware kjøp også har vært ubrukelige. Hvordan får tupperwaredamen en boks med lokk til å høres ut som noe heeelt revolusjonerende? Skulle tro det var pandoras eske hun selger. Og jeg sitter der med store øyner når alle rundt meg sier: HVA, har du ikke prøvd den nye Modulett -boksen ??? Mye greiere i microen enn å måtte passe temp osv. Når sant skal sies hiver jeg laksen i ovnen, risen i microen og salaten kommer i ferdigpose. Så jeg forlater ofte kjøkkenet mens måten klarer seg selv. Ser ikke bort fra at det går greit med kjele, men der kan jeg meg bare med kokeposer som er dyre i forhold til vanlig ris.
Gjest Ziva Skrevet 27. juni 2012 #12 Skrevet 27. juni 2012 Nå er det jo sånn at risen koker seg selv når den er i en helt alminnelig kjele også da. Det sier seg nesten selv at en riskoker er et bomkjøp. Jeg må legge til at mine fleste tupperware kjøp også har vært ubrukelige. Hvordan får tupperwaredamen en boks med lokk til å høres ut som noe heeelt revolusjonerende? Skulle tro det var pandoras eske hun selger. Og jeg sitter der med store øyner når alle rundt meg sier: HVA, har du ikke prøvd den nye Modulett -boksen ??? Var faktisk for å unngå overkoking på plata, men er man ukvalifisert som riskoker så er det nok samme hva man bruker av redskap tydligvis. Og så tenkte jeg at en microkoker kunne jeg lett slenge i skapet så ingen oppdaget min uduglighet som riskoker. Får nok gå over til pasta istedenfor.
Gjest sug lut Skrevet 27. juni 2012 #13 Skrevet 27. juni 2012 Nå er det jo sånn at risen koker seg selv når den er i en helt alminnelig kjele også da. Det sier seg nesten selv at en riskoker er et bomkjøp. Jeg må legge til at mine fleste tupperware kjøp også har vært ubrukelige. Hvordan får tupperwaredamen en boks med lokk til å høres ut som noe heeelt revolusjonerende? Skulle tro det var pandoras eske hun selger. Og jeg sitter der med store øyner når alle rundt meg sier: HVA, har du ikke prøvd den nye Modulett -boksen ??? I bunn og grunn ER det vel Pandoras eske hun selger her. Pandoras eske er ikke en positiv ting. Den inneholder alt som er ondt i hele verden.
Bustehue Skrevet 27. juni 2012 #14 Skrevet 27. juni 2012 Tupperware lager mye som er totalt ubrukelig.. Har latt meg lure av det. Men nå har jeg lært.. ;-) Det eneste jeg synes er veldig greit å ha er noen bokser i forskjellige str., fordi jeg synes boksene er bedre og mer lufttette enn andre typer jeg har prøvd.. Men aldri i verden om jeg blir dratt med på party av noe slag igjen. Var en gang på Mary Kay-party. Det var iallefall lett å gjennomskue den bløffen.. ;-)
Mamma_til_2 Skrevet 27. juni 2012 #15 Skrevet 27. juni 2012 svigermor hadde steilet hadde hun lest dette hun er tuppeware fan av hele sitt hjerte:) jeg derimot hater det! ris kokingen her i huset funker fint i kjele på komfyren da jeg bruker boil in bag!!! fantastisk og lite søl
Gjest sug lut Skrevet 27. juni 2012 #16 Skrevet 27. juni 2012 ¨Det du skulle kjøpt er en sånn boks med innsats som er til sylteagurker eller oliven eller rødbeter, der du kan løfte opp innsatsen med oliven på mens laken blir liggende igjen. Den er faktisk veldig fin.
Gjest Ziva Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 ¨Det du skulle kjøpt er en sånn boks med innsats som er til sylteagurker eller oliven eller rødbeter, der du kan løfte opp innsatsen med oliven på mens laken blir liggende igjen. Den er faktisk veldig fin. Sånn har jeg, fikk til jul for kremtkremt mange år siden. Brukes hver jul til sursild.
Von Hertelhofen Skrevet 27. juni 2012 #18 Skrevet 27. juni 2012 I bunn og grunn ER det vel Pandoras eske hun selger her. Pandoras eske er ikke en positiv ting. Den inneholder alt som er ondt i hele verden. Ups, da var det nok sareptas krukke jeg mente. Da blir det andre boller....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. juni 2012 #19 Skrevet 27. juni 2012 Kaketina mi fra Tuppeware får dere aldri, og jeg vet at dere vil!
Mor Løvehjerte Skrevet 28. juni 2012 #20 Skrevet 28. juni 2012 Har sett de har kaketine til Verdens beste. Men det har kanskje andre også? Har i hvert fall forstått at her nord er det et must å ha en sånn. Jeg har bare en salatslynge fra Tupperware. Den er fin, men sjelden ute av skapet. Det var det min mor som påsto at jeg trengte.
☆☆☆ Skrevet 28. juni 2012 #21 Skrevet 28. juni 2012 (endret) Har sett de har kaketine til Verdens beste. Men det har kanskje andre også? Har i hvert fall forstått at her nord er det et must å ha en sånn. Jeg har bare en salatslynge fra Tupperware. Den er fin, men sjelden ute av skapet. Det var det min mor som påsto at jeg trengte. Har rund kaketine, ssuper men det er ikke alle kakefat som kan brukes, max 30cm diameter.. Endret 28. juni 2012 av ★
Studine mevik Skrevet 28. juni 2012 #22 Skrevet 28. juni 2012 Nå følte jeg meg grønn, hva pokker er en kaketine? Har forøvrig kun vært på et tupperwareparty og ble ikke akkurat frelst. Kjøpte to drikkeflasker fordi de har et lite rom i bunn som er perfekt til litt nøtter eller annet når man trener eller når jeg er på jobb og fint kunne spist en hel hest hvis jeg ikke hadde holdt meg selv i nakkeskinnet
☆☆☆ Skrevet 28. juni 2012 #23 Skrevet 28. juni 2012 Nå følte jeg meg grønn, hva pokker er en kaketine? Har forøvrig kun vært på et tupperwareparty og ble ikke akkurat frelst. Kjøpte to drikkeflasker fordi de har et lite rom i bunn som er perfekt til litt nøtter eller annet når man trener eller når jeg er på jobb og fint kunne spist en hel hest hvis jeg ikke hadde holdt meg selv i nakkeskinnet Kaketine er en "boks" med håndtak til oppbevaring og transport av kaker.
Studine mevik Skrevet 28. juni 2012 #24 Skrevet 28. juni 2012 Da skjønner jeg. Har jo til og med en i skapet, men er ikke mer fancy enn en fra europris.
ellen-propellen Skrevet 28. juni 2012 #25 Skrevet 28. juni 2012 ¨Det du skulle kjøpt er en sånn boks med innsats som er til sylteagurker eller oliven eller rødbeter, der du kan løfte opp innsatsen med oliven på mens laken blir liggende igjen. Den er faktisk veldig fin. Sånn har jeg. Den anbefales til lake reker;) både Mann OG barn klarer å lage seg skive med reker UTEN å søle. Perfekt hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå