browneyes Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Er det nokon som har erfaringar dei vil dele? Eg fekk diagnosen i vinter, og har til tider vore svært dårleg. I tillegg har eg nokon kilo ekstra, og er litt nervøs for eventuell graviditet på grunn av desse to faktorane. Anyone?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Anbefaler deg å lese litt om lavkarbo-kosthold - altså, som kosthold, ikke slankediett! Ved fibromyalgi (og overvekt) har man som regel betennelsestilstander i kroppen, noe som raske karbohydrater og ubalanser mellom fettsyrer i kroppen er med på å forverre. Derfor blir svært mange kvitt plagene eller får disse drastisk forbedret om de holder seg til et moderat lavkarbokosthold. Les litt om temaet i f.eks. dr Hexebergs bok "Frisk med lavkarbo" og sjekk ut www.kostreform.no. Viktig at du får i deg nok gode fettkilder av omega3, olivenolje og evt kokosfett. Har gode erfaringer med personer som har fått et helt annet liv etter å ha lagt om kostholdet, og det er jo bare sunne endringer du i så fall skal gjøre, så det vil være godt både for deg og den lille Svært mange merker også forskjell når de begynner å ta tilskudd av gode tarmbakterier, da bedres også opptak av næring fra tarmene.
browneyes Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2012 Hei og takk for svar! Eg lev faktisk ganske så lavkarbo, og merker forskjell på når eg et for mykje høgkarbomat! Eg tenkte meir i forhold til graviditet.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Det er vel egentlig ikke noe mer spesielt ift graviditeten, annet enn at det kanskje er enda viktigere for deg å være konsekvent siden immunforsvaret ditt naturlig blir redusert under svangerskapet. Omega3 er kjempeviktig for deg (og utviklingen av den lille) fordi det har en veldig betennelsesdempende effekt. Ta da også multivitamin slik at du får i deg antioksidanter. Tilskudd med magnesium og multi-B-vitamin kan også være med på at muskelene ikke spenner seg like lett og dermed ikke blir like vonde. Har man nok B6 i kroppen så slipper man ofte lettere unna svangerskapskvalme også Og igjen - tarmbakterier, tarmbakterier, tarmbakterier Hilsen # 2 igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå