Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Flere av den eldre generasjon som visste at dette var et bibelsk navn da vi valgte dette. (Tror det står om Nathanael i bibelen). De fleste vi har hørt med før vi valgte navnet synes dette var veldig fint navn, men de som ikke likte det, likte det virkelig ikke heller... et litt sånn enten eller navn virket det som for meg

Jeg likte ikke det (siden du spør). Blir det ikke engelsk uttale uansett? Ellers litt rart å si på norsk, men kan hende det er fordi det er veldig uvant....

Hehe, nei jeg spurte jo:) Er lov det!

Jeg har ingen problem med å si det på norsk:)

Annonse

Tror det er i ferd med å bli veldig populært. Så om du vil ha et litt uvanlig navn, så ville jeg ikke brukt det. Jeg liker det heller ikke så godt, men det er jo smak og behag;) Og jeg ville absolutt unngått alt som kan finnes i Sagaen om Isfolket...

Jeg liker det, og hvis du gjør det også, så synes jeg du skal kalle ham det :) Vårt førstevalg på gutt har hele tiden vært Nathanael siden vi ventet vårt første barn sammen for 5 år siden, den gangen ble det ei jente, denne gangen venter vi fortsatt i spenning :)

Hvem bryr seg om hvilke navn som er brukt i sagaen om isfolket? Prosentandelen som har lest den tror jeg er svært få, jeg ville uansett ikke brydd meg så mye om det ;) Lykke til med valget!

Like det veldig godt! Hørte det første gangen da jeg leste Sagaen om Isfolket for mange år siden - og har igrunnen likt navnet siden :)

Håper ikke folk kaller opp barn etter kiosklitteratur! Virkelig!

Det er bibelsk da, dog litt annen skrivemåte, men likevel der det kommer fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...