Gå til innhold

Hjelp! Fryseforsøk i naturlig syklus, barn fra før, egg fryst ned i par

Anbefalte innlegg

Hei! Dette høres kanskje ut som en luksusproblem, men jeg håper noen kan hjelpe meg å sortere tankene.

Har en gutt på 2 år som ble til etter første ICSI i 2009. Var heldige å få 6 egg på frys, 2+2+2. Hadde et fryseforsøk i mai i styrt syklus som endte negativt. De tok da opp ett strå med to egg, og begge overlevde opptininga. Dette fikk vi ikke vite før jeg satt i stolen og var klar til å sette inn. Var forberedt på å kun få inn ett, og ble litt forfjamset. Bestemte oss i farten for å sette inn ett egg, og det andre ble da destruert.

Nå er jeg i gang med 2. fryseforsøk, denne gangen i naturlig syklus. Hvis begge eggene overlever opptiningen denne gangen også, er jeg veldig i tvil om hva vi skal gjøre. Med en 2-åring (+hund) fra før, er vi egentlig ikke klare for tvillinger, men vi vil såklart heller ha to enn ingen!

Synes også det er for gæli å drive å kaste egg som er i tipp topp stand.

Noen som har vært i samme situasjon, som vil dele sine tanker?

Hva er sannsynligheten for å lykkes i naturlig syklus vs. styrt? I frys vs. fersk?

Fortsetter under...

Hei :) Vi har visst samme "luksus" problem du og jeg ;)

Har også ett barn fra før, født i 2009, og er nå i gang med fryseforsøk fra det forsøket. (som jeg ikke ble gravid av, spira satt mellom forsøk) ;)

Hadde ett negativt fryseforsøk i beg. av juni.

Satte da inn ett egg, selv om begge hadde overlevd.

Jeg tenker som så at jeg hadde blitt glad for tvillinger om det skjedde på den naturlige måten, men vil ikke gjøre noe for at det skal skje.. Om du skjønner ;) MEN er veldig i tvil om hva jeg vil gjøre om dette forsøket også blir negtivt.

Da har jeg bare ett fryseforsøk igjen.

Synes også det er helt forferdelig å kaste bort noen som helst egg! :(

Når det gjelder naturlig syklus vs. styrt så vet jeg bare at jeg fikk beskjed om at naturlig syklus var helt supert ved fryseforsøk!

Og at det kan være en fordel at kroppen ordner mest mulig selv :)

Men det kommer sikkert ann på hver enkelts situasjon/ problem..

Endret av Miola

Hei Miola! Tusen takk for svar. Vi er jo helt i samme situasjon, vi.

Når skal du ha neste fryseforsøk? Og kommer du til å sette inn ett egg denne gangen også?

Jeg tenker også som deg at tvillinger på naturlig måte hadde vært topp, men å sette inn to egg er litt skummelt. Det jeg har klart å finne av statistikk sier at blant de som setter inn 2 egg får ca 10% tvillinger og 20% enling.

Tenk å bli gravid mellom forsøk da! Den muligheten har jeg nesten ikke tenkt på en gang, men man vet jo aldri... Selv etter maaange års prøving ;-)

Hei igjen :)

Fikk beskjed om at det er ca. 20-25 % sjaags for å bli gravid ved hvert forsøk, og at sjangsen øker en god del ved å sette inn to.

Syns han sa at det var ca. 40 % sjangs for graviditet og av disse 40 % var det ca. 20-25% som fikk tvillinger ved innsett av to.

Noe sånt.. ;)

Skal sette inn igjen på fredag :) Håper, håper, håper!! :)

Har tenkt å sette inn ett denne gangen også.

IVF legen sa faktisk at han trodde han ville tatt sjangsen på to!!

Hihihi! Ikke han som risikerer å få tvillinger ;)

Ja, vi ble så utrolig glade for å ha blitt gravide på egenhånd!

Ikke at det har noe å si, men.. Vi hadde da prøvd i to år, var nok mer utålmodige enn en del andre og kontaktet IVF klinikken etter ca. ett og et halvt års prøving ;)

Når har du innsett da? :) Og hva velger dere denne gangen? :)

Oi, nesten dobbelt så stor sjanse for å lykkes hvis man setter inn to?! Da må jeg nok tenke enda litt mer på dette ;-)

Spennende med innsett allerede på fredag da! Skal krysse fingrene for deg :-) Håper det er gullegget du får satt inn denne gangen. Og som du sier, det er ikke legen som risikerer å få tvillinger, så man må bare gjøre det som føles riktig for seg selv.

Jeg tester etter EL, og skal sette inn tre dager etter positiv test. Regner med at det blir i begynnelsen av neste uke, så kanskje vi kan følge hverandre i mål? Vet virkelig ikke hva vi velger denne gangen, men heller nok mest mot ett nå også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...