3 små skatter Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Noen som har tenkt på hva de skal ha på seg ved fødsel? Er førstegangsfødende og prøver å finne ut hva jeg skal ha på meg, vil absolutt ikke ligge der helt naken på overkroppen.
RookieBlue Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Det der har jeg også tenkt på....førstegangs, jeg også. Nå er det bare 11 dager til termin, så det kan jo skje når som helst fremover... Fødebaggen er halvklar...men jeg også lurer litt på om jeg skal ha med meg en nattkjole eller noe, eller om det beste bare er å bruke den skjorta eller hva man nå får utdelt på sykehuset.... Vil jo egentlig ha babyen på brystet rett etterpå, og ikke ha en nattkjole eller noe imellom, så om noen har noen geniale forslag, der man både kan dekke seg til, og knappe opp når ungen har kommet, så lytter jeg gjerne.... Har folk stått og glant meg oppi privaten i timesvis, tror jeg nemlig jeg bryr meg fint lite om at de ser en pupp eller to, når ungen først er ute....
mimmitiltre Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 ja, jeg husker jeg tenkte mye på dette ved nr 1. Nå er det nr 3 som står for tur..mine erfaringer er at man bryr seg fint lite om dette når man allerede har vært inne i flere timer og er ganske sliten og lei hele fødselen..jeg har alltid endt opp i sykehus skjorte som kan åpnes forann, med en bh under..og brydd meg fint lite om hvordan dette så ut.. men jeg skjønner tankegangen;) Denne gangen pakker jeg klær til etter fødselen bare;)
VinterSol+2 Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 De har masse sykehusskjorter på sykehuset, så kan du bytte så ofte du har behov;) Æsist fødte jeg med singlet på, rakk bare dra ned buksa, egentlig... Denne gangen? Næh... Går det som planlagt, føder jeg jo hjemme... Og blir vel å ha på seg det som føles greit der og da... Sikkert en trøye eller singlet, -eller ikke noe om det blir badekarfødsel.. Tenkte fint lite på det under fødsel, altså.
vaggle Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 dette blir nok ikke noe du kommer tenke på da du er midt oppe i det dessuten .. en fødsel kommer litt bus på en... ikke alltid sånn at du kan stæsje deg føre,,, tror du kan ta dette med ro jeg og føde idet du står å går ider å da .. det meste taes av lell og naken kropp vil være det siste du tenker på !!!! lykke til!!
kaklemor Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 Noen som har tenkt på hva de skal ha på seg ved fødsel? Er førstegangsfødende og prøver å finne ut hva jeg skal ha på meg, vil absolutt ikke ligge der helt naken på overkroppen. Må bare snike litt innpå her fra 2trimester En ting jeg kan GARANTERE deg er at du ikke kommer til å tenke et fnugg på det Gjør det som passer deg best da, og ikke planlegg
Celcius73 Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Sykehusskjorter er nå greit å bruke. Sist så endte jeg opp med å bruke den singleten jeg hadde på meg, for når det først brøt løs, så var det ingen som tenkte på å skifte klær
3 små skatter Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2012 Skjønner at man fort kan få litt dårlig tid, men hvis man har tid til å ta på seg noe komfortabelt å føde i så er det jo greit å ha noe liggende klart. Er ikke snakk om å "stæsje" seg, bare ha på noe som fungerer for anledningen.
.Lillemy. Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 Jeg fødte i sykehus skjorten sist, og kommer nok til og gjøre det denne gang også. Pakker heller klær til etter fødselen.
Sweetpea Skrevet 26. juni 2012 #10 Skrevet 26. juni 2012 Oj........det hadde ikke jeg tenkt på en gang, kan ikke huske at jeg tenkte på det de første gangene heller, men sykehusskjortene funker fint Tenker som andre her at jeg må pakke noe mykt og behagelig til etterpå........for min del trengte jeg ikke noe særlig mindre klær etter fødselen, tok litt tid før kroppen skjønte at den kunne bli mindre igjen
Lykke_1+? Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 Jeg har kjøpt en kort nattkjole i bomull som kan knappes opp ned til magen på lindex.. Har i grunn kjøpt den mest fordi jeg er nervøs mtp sykehus, og gjør alt jeg kan for at situasjonen skal bli litt mer 'min' og koselig :S
MammaElisabeth Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 Jeg føler ett stort ubehag ved tanken på å skulle blottlegges naken, derfor rådet jordmor meg til å ta med noe jeg kan ha på meg som jeg føler meg vel i. Da slipper jeg å tenke på det/grue meg til delen. Jeg har pakket en løs og ledig kjole med tynne stropper, har ingen nattkjoler som passer og lite penger til en ny. Satser på at det går bra, jeg skal på ABC på Ullevål, og der hadde de visst opplevd å gå tom for sykehusskjortene mange ganger, derfor vil jeg være helt sikker på å ha noe på lur
BABY-JENTE Skrevet 26. juni 2012 #13 Skrevet 26. juni 2012 Jeg føler ett stort ubehag ved tanken på å skulle blottlegges naken, derfor rådet jordmor meg til å ta med noe jeg kan ha på meg som jeg føler meg vel i. Da slipper jeg å tenke på det/grue meg til delen. Jeg har pakket en løs og ledig kjole med tynne stropper, har ingen nattkjoler som passer og lite penger til en ny. Satser på at det går bra, jeg skal på ABC på Ullevål, og der hadde de visst opplevd å gå tom for sykehusskjortene mange ganger, derfor vil jeg være helt sikker på å ha noe på lur Jeg skal også føde på ABC... Greit å vite at de går tom for sykehusskjorter... Men jeg tar ikke med meg noe å føde i :-P Tar det som det kommer, ikke redd for å være naken, og skal sannsynligvis ligge i badekaret når jeg føder ;-)
MammaElisabeth Skrevet 26. juni 2012 #14 Skrevet 26. juni 2012 Jeg føler ett stort ubehag ved tanken på å skulle blottlegges naken, derfor rådet jordmor meg til å ta med noe jeg kan ha på meg som jeg føler meg vel i. Da slipper jeg å tenke på det/grue meg til delen. Jeg har pakket en løs og ledig kjole med tynne stropper, har ingen nattkjoler som passer og lite penger til en ny. Satser på at det går bra, jeg skal på ABC på Ullevål, og der hadde de visst opplevd å gå tom for sykehusskjortene mange ganger, derfor vil jeg være helt sikker på å ha noe på lur Jeg skal også føde på ABC... Greit å vite at de går tom for sykehusskjorter... Men jeg tar ikke med meg noe å føde i :-P Tar det som det kommer, ikke redd for å være naken, og skal sannsynligvis ligge i badekaret når jeg føder ;-) Jeg håper at jeg også klarer å gi slipp på de hemningene der når det først er i gang
2gullgutter+en spire <3 Skrevet 26. juni 2012 #15 Skrevet 26. juni 2012 Ved første fødsel dro jeg til sykehuset i en merkelig kombinasjon av min manns pysjamasbukse og en altfor stor topp som overhodet ikke passet til buksen. Trodde jeg hadde veldig dårlig tid, noe som viste seg å være helt feil. Hadde også lekket litt fostervann, og hadde lagt på meg litt på slutten, så hadde igrunnen ikke så mye å velge i uansett. Andre gang hadde jeg derfor gjort klar en helt ny joggedrakt som jeg skulle ta på meg når det var tid for å dra til føden. Brydde meg likevel ikke så mye om det når det kom til stykket Under selve fødselen brydde jeg meg ikke om jeg hadde noe på meg i det hele tatt, gikk veldig naturlig den biten der
BABY-JENTE Skrevet 26. juni 2012 #16 Skrevet 26. juni 2012 Jeg føler ett stort ubehag ved tanken på å skulle blottlegges naken, derfor rådet jordmor meg til å ta med noe jeg kan ha på meg som jeg føler meg vel i. Da slipper jeg å tenke på det/grue meg til delen. Jeg har pakket en løs og ledig kjole med tynne stropper, har ingen nattkjoler som passer og lite penger til en ny. Satser på at det går bra, jeg skal på ABC på Ullevål, og der hadde de visst opplevd å gå tom for sykehusskjortene mange ganger, derfor vil jeg være helt sikker på å ha noe på lur Jeg skal også føde på ABC... Greit å vite at de går tom for sykehusskjorter... Men jeg tar ikke med meg noe å føde i :-P Tar det som det kommer, ikke redd for å være naken, og skal sannsynligvis ligge i badekaret når jeg føder ;-) Jeg håper at jeg også klarer å gi slipp på de hemningene der når det først er i gang Jeg tror de aller fleste klarer å gi slipp på de hemningene :-) Du kommer nok til å bli overasket over deg selv :-)
trestjerner Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 Sykehusskjortene er helt greie de, samme er singlet og evt. nattkjole. Jeg fødte naken med 1. mann. Sykehusskjorten lå bare litt her og der over kroppen min. Klarte ikke å ha på meg klær, uten at jeg kan forklare hvorfor. Var nok litt mer tekkelig med nr. 2, men da gikk det så fort at jeg ikke rakk noe som helst egentlig. Satser på sykehusskjorte el singlet denne gangen.
***Curious*** Skrevet 27. juni 2012 #18 Skrevet 27. juni 2012 Blir nok sikkert sykehusskjorte her i gården... uten noe under! :-P
Stella&My+2 Skrevet 3. juli 2012 #19 Skrevet 3. juli 2012 Vi har kjøpt ny todelt pyjamas med knepping hele veien ned på overdelen som skal brukes under fødsel. Liker ikke tanken på å bruke sykehusklær,- ille nok å skulle ligge i sykehussengetøy*grøss*. Har også kjøpt superharry fake crocs sko som skal kastes etter bruk... Liker virkelig ikke sykehus, og hadde vurdert hjemmefødsel om det var like trygt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå