Gå til innhold

Duotest, tidsbruk og sted

Anbefalte innlegg

Skal på duotest i dag og lurer på om noen veit hvor lang tid man vil bruke og eventuelt hvor man skal møte opp.

Har ikke fått brevet fra de, jeg har kun ringt. De har sendt meg et brev, men posten har selvsagt ikke gjort jobben sin.

De nevnte en gateadresse, men den er jo langt unna riksen??

Så nå er jeg skikkelig i villrede og usikker og hadde satt veldig stor pris på litt hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143949582-duotest-tidsbruk-og-sted/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i to omganger, først samtale og blodprøve, og så to uker etterpå på ultralyd. Det var ikke på det samme stedet.

Den første delen tok vel ca 30 minutter inkl kort ventetid. Det lå like ved GlaxoSmithKline - mener det er forskningsveien 2. Ring Riksen og spør de. Om du skal på Ultralyd etterpå, er det på selve fødeklinikken på Rikshospitalet. Da parkerer du på hovedplassen og går inn hovedinngangen.

Lykke til!

Tror vi skal i to omganger også, men ikke lett å vite uten brev liksom :/ Og jeg blir alltid stressa av slike viktige telefoner. Men er ihvertfall glad for at jeg ringte de, ellers hadde jeg nok mistet timen min.

Skal på ferie i dag og reiser med to andre familier, så greit å fortelle de at man blir litt forsinket.

Annonse

Tror vi skal i to omganger også, men ikke lett å vite uten brev liksom :/ Og jeg blir alltid stressa av slike viktige telefoner. Men er ihvertfall glad for at jeg ringte de, ellers hadde jeg nok mistet timen min. Skal på ferie i dag og reiser med to andre familier, så greit å fortelle de at man blir litt forsinket.
Går nok veldig bra, blodprøven og samtalen kan de ta fra uke 10, mens selve UL-timen optimalt tas i uke 12 til uke 13 (vi var 12+6). Håper dere får en positiv opplevelse!!

Vi syntes nok første delen var litt så som så - vi visste i grunnen det meste fra før, og det vi lurte på kunne de ikke svare på. Ble litt som et pliktløp, men sikkert veldig nyttig om man ikke har lest mye på forhånd (jeg hadde nok lest for mye he he). Ellers var det jo bare en blodprøve liksom.

Andre delen derimot var veldig flott, selvsagt ekstra bra fordi vi fikk optimistiske resultater. Syntes legen var veldig flink og empatisk, grundig og vi satt med mange svar etter undersøkelsen. Fikk til og med vite kjønn.

Tror vi skal i to omganger også, men ikke lett å vite uten brev liksom :/ Og jeg blir alltid stressa av slike viktige telefoner. Men er ihvertfall glad for at jeg ringte de, ellers hadde jeg nok mistet timen min. Skal på ferie i dag og reiser med to andre familier, så greit å fortelle de at man blir litt forsinket.
Går nok veldig bra, blodprøven og samtalen kan de ta fra uke 10, mens selve UL-timen optimalt tas i uke 12 til uke 13 (vi var 12+6). Håper dere får en positiv opplevelse!! Vi syntes nok første delen var litt så som så - vi visste i grunnen det meste fra før, og det vi lurte på kunne de ikke svare på. Ble litt som et pliktløp, men sikkert veldig nyttig om man ikke har lest mye på forhånd (jeg hadde nok lest for mye he he). Ellers var det jo bare en blodprøve liksom. Andre delen derimot var veldig flott, selvsagt ekstra bra fordi vi fikk optimistiske resultater. Syntes legen var veldig flink og empatisk, grundig og vi satt med mange svar etter undersøkelsen. Fikk til og med vite kjønn.

å herlighet, kjønn?!?! Kunne de si det sikkert? Det er jeg ikke forberedt på, men det er jo utrolig spennende at det kan ses så tidlig. Er UL-apparatet spesielt bra?

Går nok veldig bra, blodprøven og samtalen kan de ta fra uke 10, mens selve UL-timen optimalt tas i uke 12 til uke 13 (vi var 12+6). Håper dere får en positiv opplevelse!! Vi syntes nok første delen var litt så som så - vi visste i grunnen det meste fra før, og det vi lurte på kunne de ikke svare på. Ble litt som et pliktløp, men sikkert veldig nyttig om man ikke har lest mye på forhånd (jeg hadde nok lest for mye he he). Ellers var det jo bare en blodprøve liksom. Andre delen derimot var veldig flott, selvsagt ekstra bra fordi vi fikk optimistiske resultater. Syntes legen var veldig flink og empatisk, grundig og vi satt med mange svar etter undersøkelsen. Fikk til og med vite kjønn.
å herlighet, kjønn?!?! Kunne de si det sikkert? Det er jeg ikke forberedt på, men det er jo utrolig spennende at det kan ses så tidlig. Er UL-apparatet spesielt bra?
De er jo spesialister på fosterdiagnostikk, og en del genetiske sykdommer rammer etter kjønn, antar det er derfor de er drillet ekstra godt i blant annet dette (og utstyret er jo tipp topp).

Legen visste vi hadde to av hvert kjønn fra før, og spurte om vi ville vite hva man mente lå i magen. Han viste oss på fosteret hvordan kjønnsorganets vinkel var, og at det var 30% ned/opp ettersom om det var jente/gutt. Selvsagt med en viss feilmargin, særlig på jenter.

Han mente med stor sikkerhet vi ventet en jente, noe vi har fått bekreftet på ordinær UL og 3d-ul senere. Blir derfor svært overrasket om det nå er en gutt hehe. Ellers opplevde jeg at vi kunne se alt mulig, neseben, hjertekammer, fingre, hvordan fingrene beveget seg, foten osv. Det var en mye grundigere og morsommere UL enn vi var på på 18-ukers. Men det er sikkert ulike opplevelser.

ønsker deg lykke til!

Tusen takk alle sammen!!

Er helt nervevrak føler jeg. De to siste svangerskapene endte i ma og alvorlige kromosomfeil så gruer meg veldig til alt som nå kommer. Men skal bli godt å få det overstått også.

Dette er mitt absolutte siste svangerskap da jeg runder 40 i slutten av året. Det er vi enige om begge to.

ønsker jo veldig at jeg skal få mitt fjerde barn som jeg alltid har ønsket meg, men prøver å være realist og innse at man ikke kan få alt man drømmer om.

Tusen takk alle sammen!! Er helt nervevrak føler jeg. De to siste svangerskapene endte i ma og alvorlige kromosomfeil så gruer meg veldig til alt som nå kommer. Men skal bli godt å få det overstått også. Dette er mitt absolutte siste svangerskap da jeg runder 40 i slutten av året. Det er vi enige om begge to. ønsker jo veldig at jeg skal få mitt fjerde barn som jeg alltid har ønsket meg, men prøver å være realist og innse at man ikke kan få alt man drømmer om.
åh, da forstår jeg uroen din. Jeg sender deg varme tanker foran testen. Håper at det går den riktige veien denne gangen. Husk, det kan godt gå godt!

Oppdatering.

Da er samtalen over og blodprøven tatt :)

Gikk veldig bra, men like urolig. Aner jo ikke hvordan det er med den lille og symptomene begynner å bli borte.

Skal på ul på torsdag, da er jeg 12 uker. Føler at det er en evighet dit :/

Men har jeg holdt ut så langt, så holder jeg ut disse siste dagene også.

Men har ingen forhåpninger i det hele tatt. Gjort meg psykisk klar til det værste, håper jeg.

Annonse

Hvorfor ikke kjøpe deg hjertelytter, angelsound el.l. Det kan kanskje berolige deg mgt symptomer iallfall :)

Joda, men hjelper lite nå før jeg er litt på vei. 12 uker i morgen og går det bra på ul så regner jeg med å bli fulgt opp litt ekstra pga alder og noen kg for mye.

Da er ultralyden overstått og alt stod bra til med den lille.

Så nå senker jeg skuldrene litt og begynner så vidt å fortelle til familien.

Skal tilbake i uke 19. Hvis ikke Ahus vil ha meg inn til en mellomsjekk før. Lov å håpe ;)

Bør vel også få besøkt legen igjen og fylle ut svangerskaps journalen. Ville ikke gjøre det før jeg visste at nurket hadde det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...