Gå til innhold

Crinone vs Ovitrelle?

Lola2016

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel strengt tatt vanlig å bruke Crinone lenger enn bare i lutealfasen? Jeg brukte i alle fall Crinone gjennom hele første trimester. Det skal jo hjelpe til med å stimulere svangerskapshormonene som trengs for å opprettholde (ikke bare skape) et svangerskap. Ved å bruke Crinone sørger man for tilstrekkelig produksjon av hCG de første månedene av svangerskapet, dersom kroppen ikke er i stand til å utføre denne produksjonen på egenhånd.

At vi får resept på ulike medikamenter er vel rett og slett basert på en helhetsvurdering av oss som pasienter, inkludert rådene om hvor lenge vis kal bruke medikamentene (utelukkende i lutealfasen/hele første trimester). Legen har sikkert en kjempegod grunn til å gi nettopp deg Crinone Kosekatt! Håper det funker... ;)

Annonse

Flott at du har lett for å bli gravid da Kosekatt, så slipper du i alle fall å stresse med det i tillegg til alt det andre. Jeg skjønner veldig godt at du har mareritt, og at du er nervøs. Det var jeg også i mitt siste svangerskap, og det er vi nok alle som har opplevd gjentatte ufrivillige aborter. Vi har jo etter hvert blitt vant til å oppleve tragedie i svangerskapene våre, så da går man liksom bare og venter på når man skal begynne å blø denne gangen. Og det er rart hvor fort det kan snu, hvordan et svangerskap plutselig kan gå bra, og den ene milepælen etter den andre nås. Først var jeg glad for å komme til uke 9, så til andre trimester, så var jeg takknemlig for at jeg kunne slutte med Crinone uten å begynne å blø, så var det vellykket ordinær ultralydundersøkelse, tredje trimester, slutt på blodfortynnende i uke 36 uten at babyen tok skade av medisinstoppen, og til slutt termindatoen. Helt uvirkelig at alt endelig gikk på skinner, men det gjorde det, merkelig nok, og jeg ble mamma! Det er fornuftig å være realistisk med tanke på hvordan utfallet av svangerskapet kan gå, men prøv å tenke positive tanker, for statistisk sett så ender graviditeten godt, de fleste svangerskap gjør jo det, selv med flere ufrivillige aborter i bagasjen...

Det er forresten ikke hCG i Crinone, men slik jeg har forstått det inneholder Crinone progesteron, som kroppen trenger for å produsere hCG. Korriger meg hvis jeg tar feil jenter..?

"selma 07 og engel": jeg begynte med det etter positiv graviditetstest:)

Er snart 6 uker nå...:)

"Erle79": det er så sant, vi er nesten blitt programmert etter aborten til å tenke feil utslag:()

Har et barn som kom med fragmin, men denne gangen blir det fragmin/Abyl E/Crinone! Cocktail av medisiner.

Vet du om man må ta Abyl E utenom mat? Tar det alltid før eller rett etter frokost. Hvor lenge tok du Crinone?

Idag slo jeg hodet i et lekestativ, litt klønete:) Så jeg tenkte: uff, nå går jeg på mye blodfortynnende... Håper jeg ikke får hjerneblødning nå:()) ler av meg selv.. Men tanken streifet meg. Skallet ganske hardt:)

• 1 måned senere...

Som jeg har forstått det Ele 79 så har du rett. Hadde en samtale med gynekologen min denne uka om jeg skal ta Crinone eller Ovitrelle da Pregnyl som jeg har gått på er så vanskelig å få tak i.

Crinone inneholder progestreon som kroppen bruker til å lage HCG. Ovitrelle og Pregnyl inneholder HCG. Slik jeg forstod gynekologen jeg gikk hos.

Begge deler brukes til å støtte det gule legme og brukes til uke 12 på kvinner som sliter med gjenntagende spontanaborter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...