Gå til innhold

Vaskemaskin og skeive sømmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mange plagg som blir skeive i sømmene etter noen vask. Spesielt t-skjorter og tynne gensere. Noen som har samme problemet og vet om det skyldes vaskemaskinen (sentrifugeringen kanskje?) eller eventuelt om det bare er sånt som skjer etter noen vask? Forferdelig irriterende!

Gjest sug lut
Skrevet

Tror det har mer med kvaliteten på plagget å gjøre, så lenge du vasker etter anvisningen.

Gjest amandine
Skrevet

Det er antakelig vis fordi du har klær av dårlig kvalitet. Et dårlig stoff strekker seg skjevt, evt kan det være klippet skjevt før det ble sydd. Er det klippet rett etter tråd og veving vil det ikke strekke seg,men om stoffet er skjevt i utgangspunktet og man klipper kun etter mønster uten å ta hensyn til vevretning vil stoffet vri seg ved vask. Og det trenger ikke ha noe med prisen å gjøre. Jeg har dyre klær med sinnsykt dårlig kvalitet og billige med bra kvalitet...

Skrevet

Dette skjer med klær av all slags kvalitet. Jeg har konsekvent begynt å gå tilbake for å få refundert pengene/få ny genser. Det hender jeg må diskutere litt, men får som regel rett.

Dette skyldes at de velger å produsere altfor billig. For å spare skjærer de altfor mye stoff av gangen og dermed blir det skjevheter ifht vevingen i stoffet og det gjør at det etter noen vask blir vridd.

Håper flere gjør som meg og konsekvent klager. Kanskje de blir lei av klagene og begynner å produsere skikkelig?

Skrevet

Takk for svar! :) omtrent alle klærne blir sånn hos oss så derfor tenkte jeg det kanskje var vaskemaskinen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...