Gå til innhold

Elliot, Gabriel, Jonathan eller Aksel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jonathan er også bibelsk, men litt mer anonymt enn Gabriel, Noah, jacob etc. Finest av de du nevner.

Gabriel er for bibelsk. Elliot blir for engelsk og ikke fint med norsk uttale. Aksel har jeg aldri hatt noe sansen for.

Annonse

* Aksel - liker veldig godt!

* Jonathan - også en favoritt her :)

* Elliot - liker det godt, men er nok avhengig av et litt mer spesielt etternavn enn Hansen... :P

* Gabriel - liker det i teorien (det SER veldig pent ut!), men er nok litt for englete for meg...

Annonse

Nei, dette var vanskelig!

Du har jo skrevet min topp-4 ned.... ;)

Jeg har selv en liten Aksel. Et flott navn. Tradisjonelt uten å være traust. Et navn med glimt i øyet.

Og så er jeg totalt svak for Elliot. Ikke fullt så vanlig som Aksel, enkelt å uttale - og så er det så utrolig god klang i det navnet. Poetisk.

Gabriel klinger ret og slett så bra og så er det en ro i navnet og en styrke som jeg ikke synes så mange navn har.

Og så er det Jonathan. Navnet over alle navn når det dreier seg om glimt i øyet synes jeg.

Siden Aksel er blitt/er på vei til å bli et veldig populært navn, og Jonathan også er mye brukt ville jeg i dag nok ha valgt Elliot eller Gabriel.

Liker helt klart Jonathan best av disse, så fint og stødig navn. Aksel er også fint. Blir ikke helt fortrolig med Elliot.

Jeg liker ikke Gabriel, blir alt for mye engel og da jeg var liten trodde jeg alltid det var et jentenavn.

Hva synes du er finest? Hvis det er et navn du ikke liker, er det fint om du sier hvorfor ikke. Strever litt med å bestemme oss... Takker på forhånd for hjelpen :-)

Gabriel helt klart:-) Nydelig navn, og ikke for mye brukt enda.

Jonathan også fint.

Aksel er blitt ekstremt populært.. ikke min favoritt..

Elliot- litt spesielt.. Blir ikke helt enig med meg selv om jeg liker det eller ikke:P

Gjest Antarctica

Aksel best.

De tre øvrige er veldig "i tidens stil", men nettopp derfor er det vel jeg er litt lei av dem allerede. Elliot er dessuten litt for engelsk og romantisk for meg, ser for meg en lille lord Fauntleroy-type i matrosdress og med sin egen levende drage til kjæledyr, mens de to andre er bibelnavn som er på vei opp. Gabriel vil bli i klasse med Nathanael, Sakkeus og Josef...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...