**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Har egentlig ventet på det. Har kommet på slutten av begge svangerskap sist. Tenker hver gang..... " jeg gidder ikke å fylle opp frysen av godsaker, det er babyen de kommer for å se, ikke spise kake" MEN hver gang kommer trangen til å bake. Det som er fint denne gangen er at jeg er ikke så sugen på noe søtt! :-) Tenkte derfor jeg kunne dele en god og ikke minst sunn oppskrift til dere, i håp om at det er flere der ute med enkle oppskifter som kan deles. :-) Trenger en god oppskrift på "grove" pizzahorn. Noen som vil dele? Grove Scones, ca 12-15 stk 2 dl sammalt hvete 2 dl havregryn 1 dl hvetemel eller sammalt fullkorns hvete 1 dl kruskakli 1 dl hvetekli 4 ts bakepulver 2 ss sukker ( eller søtnings stoff som fek Stevia ) 2-3 ss sirup Litt salt 5 dl naturell youghurt 1 hånd valnøtter ( knuses eller males ) 1 hånd mandler ( knuses eller males ) 1. Bland alt det tørre 2. Ha i youghurt og til slutt sirupen, rør sammen 3. Deigen skal bli klissete. Lag " boller " med en skje av de, men la de være luftige, ikke trykk til kompakte 4. Stekes på 225 grader i ca 15 minutter Disse er nydelige med smør og sylteøy synes jeg, barna mine liker de best med hvitost eller brunost på:-) Om ønskelig så er de også fortreffelige med rosiner i deigen. Jeg liker at nøttene og mandlene kun knuses, da jeg liker " nøtte-biter
allegodetingertre<3 Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Signerer denne:) bare at her går det i søte ting... Har funnet så mange spennende oppskrifter på pinterest, og tatt meg bryet med å oversatt dem til norsk, så her har det blitt saftige sitronsaft, kjeks og deilige bananbrød:) dessverre har mye gått i meg før det fant veien til frysen... Har flere prosjekt jeg vil prøve også.... Dessverre ikke noe sunt å dele, men spør gjerne hvis du trenger noen saftige og farlig gode kaloribomber
vfj82 Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Hehe, her har det også gått litt i baking de siste dagene. Fryseren er fylt opp med 4 brødposer kanelsnurrer og 4 poser vaniljehorn. Så nå får jammen meg folk spise når de kommer for å se på jenta Må bare få henne ut i verden først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå