Gå til innhold

Trøtt, kvalm og svimmel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 37+1 idag og har vært kjempetrøtt, kvalm og svimmel de siste dagene..jeg sover det meste av dagen, gjerne fra kl 09-13 og våkner like trøtt...

Er det vanlig å være trøtt og kvalm på slutten også? Syns ikke jeg husker dette fra tidligere svangerskap..

takk for svar;)

Skrevet

Hei,

Jeg er 37+1 idag og har vært kjempetrøtt, kvalm og svimmel de siste dagene..jeg sover det meste av dagen, gjerne fra kl 09-13 og våkner like trøtt...

Er det vanlig å være trøtt og kvalm på slutten også? Syns ikke jeg husker dette fra tidligere svangerskap..

takk for svar;)

Jeg var innmari kvalm et par uker, rundt uke 35, har gitt seg nå, uke 37.

Men er som du skikkelig trøtt og kunne sover hele dagen nå, så tror det er vanlig.

Skrevet

Hei!

Vi er hvertfall to... :-)

Er i uke 39 og vært sånn i ett par uker.

Vi får bare holde ut :-)

Skrevet

Hei Jenter! Har dere sjekket jern? Jeg er i uke 33 snart, og hadde HB på 9,2 (noe som er veldig lavt, skal vel ligge over 11,5) og Ferritin på 12. Jeg skal på sykehuset å få jern intravenøst i morgen!

Er også mye trøtt og kvalm og føler jeg skal besvime.

Skrevet

Hei,

takk for alle svar!

Ja, jeg har tatt jern den siste uken i tillegg til B stress som ble anbefalt av jordmor. Jeg håper dette bare er en magegreie, for det er kjempekjedelig. Går på do ca 6-8 ganger daglig, og er generelt uggen..

Skrevet

Jeg er også mye kvalm, har vært det de siste ukene, er nå 37+6.

Har ikke sjekket jern siden helt i begynnelsen av svangerskapet, og nå har jeg ikke flere legetimer for ks om ei uke.

Merker at jeg blir ekstra kvalm fordi det er så veldig voldsomme bevegelser i magen, kjennes som jeg får magesekken opp i halsen! Har nå også endel magesmerter, men tror det har med fordøyelsen å gjøre ...

Skrevet

Lurt å få sjekket jernlageret før fødsel ;-)

Da har man mer å gå på under fødselen og i barseltiden.

Jordmoren min sjekket jernlageret mitt da jeg var 37 uker, og det hadde faktisk gått opp og var helt ideelt :-) Jeg tenker at det kommer av at jeg spiser så mye (ordentlig mat), tillegg til at jeg tar chlorella tilskudd som inneholder masse jern.

Skrevet
Hei Jenter! Har dere sjekket jern? Jeg er i uke 33 snart, og hadde HB på 9,2 (noe som er veldig lavt, skal vel ligge over 11,5) og Ferritin på 12. Jeg skal på sykehuset å få jern intravenøst i morgen! Er også mye trøtt og kvalm og føler jeg skal besvime.

Eg fikk beskjed at eg ikke ble å få jern intravenøst før blodprosenten var under 9 pga for stor risiko for fostrene. Ja eg venter tvillinger, men har sliter generelt i flere år med LITE jern. Min ferritin er på 5 og jern på 7 sist eg sjekka 31 mai. Blodprosenten har eg klart å holde i det siste på rundt 9,5, men står oppført å skal få jern IV så snart barna er født.

I tillegg til å være slapp og slikt sliter eg me store muskelsmerter pga lite jern, så er sånn eg gruer meg litt til barna kommer, er tungt å bare telefon og pengbok når man skal på butikken, tørr ikke tenke på korsen det blir å bære to små barn. MEn må nok belage meg på lengre sykehus opphold for å få jern IV. For ho som kan gjøre det her på det lokale helsesenteret tar ferie fra fredag til 24 juli, så da må eg enten knipe igjen eller belage meg på å være på sykehuset ca 2,5 tima unna hjemmet. Eg er nå i uke 34+2

Skrevet
Til Sunrun: Beklager at jeg kommer inn i denne tråden med spørsmål utenom...men har du sjekket jern og Hb regelmessig i svangerskapet? Jeg tok Hb i uke 10 da jeg var hos legen, men ikke etter det. Virker ikke som det er noen plan om å gjøre det heller. Jeg er forøvrig i veldig fin form da, ikke slapp eller sliten. Så jeg tror ikke det er for lavt, men hadde uansett vært betryggende å vite.

Pga eg har slitt me lite jern i flere år må eg sjekkes minst en gang i mnd, blodprosenten skal sjekkes minst annahver uke. Følges veldig tett opp både med at eg har plagdes i flere år me lite jern og lav blodprosent (uten at dem finner grunnen) og i tillegg så er det jo ekstra oppfølgning pga tvillinger

Skrevet

nei ikke gått å si hvorfor det er så stor forskjell.

Men kan jo ha me min tidligere sykdomshistorikk ang LITE jern å alti må få jern IV for at kroppen bruker mye mer enn ka den klare å ta opp. Dem vet ikke årsaken til at eg mister jern hele tiden.

Men blir jo tatt regelmessig blodprøver hos legen uansett blir det ikke det?

Skrevet

Lykke til du også :) Håper mine snart kommer :)

Skrevet

Hm.. alltid jernmangel. Har de sjekket deg for cøliaki?

Skrevet
Hm.. alltid jernmangel. Har de sjekket deg for cøliaki?

Har vært sjekka for cøliaki, tror dem har sjekka det meste. Men finner ingen grunn til hvor jernet blir av, det bare forsvinner :P hihi Har hatt jernmangel i de siste 7-8 årene, men de siste 2-3 årene har det vært EKSTREMT lavt. Har høye verdier like etter jern IV å da er det innenfor normalen men i underkant :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...