lykkelig x3 <3 Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Alle sier at denne er så enkel, men jeg har prøvd forskjellige oppskrifter og metoder uten å få det til! Blir sur.... Enten blir kaka seig og rå, eller helt svidd under! Hvordan gjør dere det?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Alle sier at denne er så enkel, men jeg har prøvd forskjellige oppskrifter og metoder uten å få det til! Blir sur.... Enten blir kaka seig og rå, eller helt svidd under! Hvordan gjør dere det? Hmm rart. Pisker du i 20 min? Jeg bruker en fra detsoteliv.no og den har jeg aldri mislykkes med. Følg oppskriften slavisk! Og marengsen skal stekes på svaaak varme! Det kan være at ovnen din må stå på lavere..altså at den viser lavere varme enn den egentlig har. Så anbefaler jeg deg å slå av varmen når den er ferdig og sett opp døra, og trekk platen litt ut.. La den stå sånn og tørke til den er så kjølig som mulig
jordbærsjokolade Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Har du på høy temperatur først også skrur den ned? Mixer du lenge nok? Testen er å ta litt av "deigen mellom to fingre for å kjenne etter sukkerkorn. Det skal du altså ikke kjenne. Har du i potetmel og eddik?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Piske i 20 minutter? Har bestandig fått til marengs, og aldri trengt å gjøre det. Man blir jo helt av i armene av å stå med mikser i 20 minutter, grøss... Ellers tror jeg at du må sette det på svak varme i lang tid, samme funker med verdens beste. Jeg bruker å ha min på 150 grader i 1 time og et kvarter.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Lenger du pisker den jo stivere blir den, sånn er det bare ikke noe jeg finner på haha
Løvinna30 Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Sånn lager meg min pavlova-bunn: 4 eggehviter piskes i en helt tør og ren glassbolle, til den blir hvit og fin, så ha oppi litt og litt sukker (250gr) også etter å ha pisket det sammen skal du SIKTE oppi 2 ts maiz-stivelse, og en klype salt, og en ts sitron. Stekes på 160 gr i en time.
HeltAnonym Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Jeg steker min marengsbunn i 1t 45min på 125 grader. Pisker til det ikke er for stivt, men litt stivt på en måte (vanskelig å forklare, jeg bare ser at det er nok).
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Stek på 150 -160 grader i en time. Kan stekes på lavere temperatur også, men da tar det lengre tid. La marengsbunnen stå inni ovnen med LUKKET dør når den er ferdig, helt til den er avkjølt. Pisk marengsen helt til den er stiv og du kan snu bollen på hodet + at du ikke skal kjenne noen korn fra sukkeret. Jeg har Kitchen Aid og lar den surre og gå på max hastighet til den er klar for ovnen. Bruker varmluft. 4 eggehviter røres til skum, det må ikke komme en dråpe med eggeplomme for da blir den ødelagt. 250 gram sukker helles i litt etter litt, et knivsodd salt og til slutt 1 ss siktet maizena som VENDES inn i røra forsiktig slik at du ikke slår ut lufta og gjør den flat. Aldri fått mislykket marengsbunn
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Sånn lager jeg min Pavlova: Kjøper en pakke Marengsbunn fra Toro, blander i vann, pisker i 10 min og vóila!! Fiks ferdig og alltid som den skal
ariel78 Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 Steker på 110 grader i 2 timer. Egg, sukker, melis og potetmel. Blir alltid bra :-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 Kan man la den stå i ovnen til avkjøling over natten?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. juni 2012 #12 Skrevet 25. juni 2012 Kan man la den stå i ovnen til avkjøling over natten? Jepp nesten bedre det
Turtelduen Skrevet 25. juni 2012 #13 Skrevet 25. juni 2012 Så rart. Min blir høy og luftig med med egg og sukker etter mål. Husker ikke i farta målet. Men tror det er 4 eggehvitter og 3 dl sukker. Og 1.5 ts maizenamel og 1.5 ts eddik. pisker alt sammen samtidig jeg, til det er stivt... Slår ALDRI FEIL!! 160 grader i en time. Har jeg tid pleier jeg å vente til ovnene blir kald, da synker den ikke sammen. EN ting jeg har merket gjør forskjell. Og det er at om jeg bruker kjøkkenmaskina til å vispe blir den ikke så luftig som hvis jeg gjøre det med håndmikseren...
Turtelduen Skrevet 25. juni 2012 #14 Skrevet 25. juni 2012 (endret) Jeg har forresten alltid hørt at eddik skal i. Ser ingen av dere andre har det... Blir deres høy og luftig da?! Endret 25. juni 2012 av Turtelduen
Appelsindyret Skrevet 25. juni 2012 #15 Skrevet 25. juni 2012 Kan man la den stå i ovnen til avkjøling over natten? det er det den helst skal
Turtelduen Skrevet 25. juni 2012 #16 Skrevet 25. juni 2012 Den er avkjølt etter par timer og da kan den og settes i fryseren
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #17 Skrevet 25. juni 2012 Jeg pisker med kraftig elektrisk mikser i 20 minutter, og konsistensen blir fantastisk hver gang! Jeg bruker også oppskriften fra detsoteliv.no, og følger oppskriften slavisk Anbefaler den!
lykkelig x3 <3 Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 25. juni 2012 Takk for tips! Det er jo så godt når den ordentlig! bruker eggehviter, sukker, eddik og potetmel. Vispet lenge så røra har vært skikkelig seig, aldri hatt problemer med at den detter sammen faktisk. Bruker oppskriften fra det søte liv neste gang. Har brukt å la den stå inni ovnen etter ferdig steketid. Skal prøve litt lavere temp enn det som står neste gang. fortsatt god sommer!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #19 Skrevet 25. juni 2012 Jeg har forresten alltid hørt at eddik skal i. Ser ingen av dere andre har det... Blir deres høy og luftig da?! Eddiken er vel for at den skal bli seig inni, ikke for luftigheten...
rosa*blå+rosa i nov -12 Skrevet 26. juni 2012 #20 Skrevet 26. juni 2012 Jeg bruker den første oppskrifta inne på matprat,den er kjempe grei. Var ett par ganger jeg fikk den rå inni og skjønte ingenting,men så kom jeg på at jeg hadde glemt å la den stå i ovenen etter at den var ferdig:)
frk Nilsen Skrevet 26. juni 2012 #21 Skrevet 26. juni 2012 Er bakebollen og vispen helt rene? er det spor av fett blir ikke marengsen bra. Jeg smører alltid bolle og visp med eddik, det tar bort alt av fett.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #22 Skrevet 26. juni 2012 Pavlova skal være seig/rå i midten ;-) Dersom du vil ha den helt sprø dropper du eddiken
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juni 2012 #23 Skrevet 26. juni 2012 Jeg har forresten alltid hørt at eddik skal i. Ser ingen av dere andre har det... Blir deres høy og luftig da?! Eddiken er vel for at den skal bli seig inni, ikke for luftigheten... Ja ikke vet jeg, men min blir aldri seig. Den skal jo være seig inni da
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 26. juni 2012 #24 Skrevet 26. juni 2012 Jeg har forresten alltid hørt at eddik skal i. Ser ingen av dere andre har det... Blir deres høy og luftig da?! Eddiken er vel for at den skal bli seig inni, ikke for luftigheten... Ja ikke vet jeg, men min blir aldri seig. Den skal jo være seig inni da Jepp seig skal den være men den blir sprø og
Soon to be mum Skrevet 26. juni 2012 #25 Skrevet 26. juni 2012 Ikke at jeg kan så mye om dette, men har hørt at man ikke må åpne døren mens den steker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå