Gå til innhold

Dere som har kjøpt/solgt bolig den siste tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk boligen for prisantydning eller var det stort gap mellom prisantydningen og det boligen faktisk ble solgt/kjøpt for?

Jeg vurderer å flytte men syns det er litt skummelt å kjøpe noe nytt når jeg ikke helt vet hva jeg får for huset jeg allerede har. Regner jo med at meglere har en viss peiling på hva jeg kan få før det vt blir lagt ut for salg men hva om de bommer...??

Skrevet

Vi kjøpte nettopp litt under takst, og har etterpå fått vår egen bolig taksert - mye høyere enn antatt! Hva med å få en ordentlig takstmann (ikke bare sånn gratis som man kan få) til å komme med en seriøs vurdering av boligen din? så får du en god pekepinn iallefall.

Skrevet

Du selger jo ikke om du ikke er fornøyd med prisen, da venter du bare på høyere bud, eller lar være å selge. Mange meglere har prisgaranti også, så det koster deg ikke en krone å bruke megleren før du har solgt.

Du må uansett selge før du kjøper, hvis du ikke sitter veldig godt i det økonomisk, og har råd til å betjene to lån.

Så det er egentlig bare å sette i gang salget, og når salget er i boks vet du hvor mye du har å kjøpe ny bolig for:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi solgte vårt for nøyaktig det samme som vi ga for det. Ikke mer enn en interessert, så vi ga oss på det. Vi kjøpte selv til prisantydning av samme grunn.

Skrevet

Vi kjøpte for takst og solgte for 50.000 over takst. Dette var i Oslo/rett utenfor Oslo.

Ville ikke, som en annen her foreslo, selge før du kjøper med mindre du bor i et område der det er vanskelig å få solgt. Selv om vi bare hadde en som la inn bud fikk vi solgt til den prisen vi ville ha dagen etter visning. Vi kunne derfor legge opp til overtakelse en dag som passet oss bra. De vi kjøpte av solgte først og endte med overtakelse av sin nye bolig to dager før vi skulle overta deres. Ble veldig mye styr for de. De fleste kjøper før de selger nå, nettopp fordi det er så lett å selge.

Skrevet

Angående det å selge først:

Det er stort sett ikke noe problem å få mellomfinansiering (dvs at du får lån for to boliger samtidig i en kort periode hvis du har kjøpt nytt før du selger). De fleste leiligheter har ganske kort overtakeslesdato, ergo risikerer du å stå uten bolig hvis du ikke har fått kjøpt noe. Og når man skal kjøpe trenger man ofte lang tid, vil jo ikke gjøre et hastverkskjøp. Pluss at mye går over takst (avhenger såklart av bosted).

Ville aldri solgt først, selv om jeg da hadde visst hvor mye penger jeg hadde.

Skrevet

Vi kjøpte 500 000 over takst og solgte for 200 000 over takst. Dette var i slutten av mai.

Vi har tjent 1 mill på leiligheten vår de 3 årene vi har bodd her, så er veldig fornøyde!

Skrevet

Vi solgte for 50.000 over takst.

Skrevet

Vi solgte for nesten 200.000,- over takst og kjøpte for 50.000,- under takst.

Det du kan gjøre er å høre med noen meglere hvordan markedet er for tiden der du bor nå. Vi trodde huset vårt var vanskelig å få solgt fordi det lå usentralt, på litt "feil" sted og var en eldre enebolig, men flere meglere sa at hus i den prisklassen var veldig lettsolgt i det området på den tiden, noe som viste seg å stemme!

Huset vi kjøpte var det derimot liten interesse rundt, fordi prisklassen var for høy, til tross for attraktiv beliggenhet og helt nytt hus

Skrevet

Kjøpte for 500.000 over takst. Solgte til takst. Var litt skuffet over salget, men har jo tjent masse penger på huset de årene vi har eid det, så det er vel egentlig greit.

Skrevet

solgte 220 000 over takst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...