Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Hva kan være lurt å ha med, og hva tror du man pakker som du absolutt ikke fikk bruk for? :-)
It's all about me Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Da bør du nok komme med alder, for det er ganske så forskjell på en nyfødt og en på noen år.
It's all about me Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Til syden med en på to hadde jeg prioritert to ting. UV-drakt for å slippe å sloss så mye med smøringen, og en god vogn med stor skygge (Hvis barnet er nærmere 2 enn 3 år). Ellers er det ikke så mye som trengs synes jeg. Klart en badeleke, og bøtte + spade kan være kjekt om du ikke har tenkt å kjøpe det der. Endret 24. juni 2012 av Frokostquiz
Gjest @---;- Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Bleier er ofte veldig dyrt. Tar du med et par pakker når du reiser så vil dette gi bedre plass i kofferten på vei hjem. Eller du kan pakke den sammen med vogna. Solkrem til barna bruker jeg og alltid å ta med. Ønsker ikke å bruke hele første dagen på å finne et apotek for å finne skikkelig solkrem. Og solbrente barn ønsker ingen ;-) God tur og kos dere...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Vi har tatt med bleier før, og kommer til å gjøre det nå også (er kun nattbleie vår bruker da). Prøvde de lokale bleiene sist, men de var både dyre og klumpete synes jeg. Liker også ha med en liten "basis-pakke" med ting som saks, negleklipper, plaster, pyrisept, barneparacet osv. Solkrem osv er det greit å ha med en flaske av, men påfyll kan lett kjøpes der nede. Samme med all mat osv.
Gjest sandyBay1 Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Ha med nye spennende leker ombord i flyet.:-)
hulderpusen Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 Hei Jeg kom nettopp hjem fra en ukes ferie i syden med 2 åring (jente). De tingene jeg var glad jeg pakket med: -UV-drakt og uv-lue -Bleier (de var dobbelt så dyre i syden). Brukte ca 2 pakker på 1 uke. -Badebleier (holdt med 1 pakke) -Solkrem (faktor 50 og 30). Ikke like lett å få tak i de "godkjente" merkene i syden. -navnbånd til å ha på hånden -En god sammenleggbar trille med kalesje (ikke parasoll) - 1 kjole for hver dag (for å slippe å vaske) - Bestikkelser til flyturen/bussturen (tegnesaker, rosiner og litt kjeks ;D) -babycall (helt genialt - hadde rekkevidde helt ned til bassenget når snuppa sov formiddagslur på hotellet) God tur!
Kulepennen Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 Driver å pakker selv for øyeblikket, reiser med en på 2,5. Her er vår pakkeliste: - lett reisetrille med parasoll (han hviler ikke lenger) - Nan (ferdig, han drikker ikke kumelk). - Makrell i tomat porsjonspakker - Jordbærsyltetøy -Solkrem (som regel billigere i Norge) -Bleier -Badebleier -paracet, nesedråper, febermål -sinksalve -a-creme -babycall - Leker, tegnesaker, bøker ( til flyturen) - Smokker (ny, uåpnet pakke) - Middagsglass (5stk til 2 uker, regner ikke med at de blir spist, men kan hver greit å ha med i tilfelle barnet skal bli syk eller noe) - Smooties (noen av disse i tillegg, i tilfelle ) - Hodeplagg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå