Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig smerter i underlivet, og ryggvondt. Hatt skikkelig "ligamentsmerter" i høyre lyske i noen dager, og fått hemorider nå di siste dagene. hodet er festet. Er i uke 37. :-)

sammentrekninger i magen, men ikke regelmessige, men vonde.

På fredag lå hjertelyden til gullet ca 20 over vanlig, lan dette bety noe?

Hodet er festet, magen sunket og alt klart i følge jordmor. :-)

Hva tror dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke noen som vil dele tanker?

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og har det veldig likt som deg, jeg er 36+5. Jeg har jo naturlig nok ingen erfaring, men magen har sunket betraktelig med påfølgende nedpress-følelse og ryggvondt siste 5 dagene. Bekkenet løsner bare mer og mer, det knaker når jeg står opp/snur meg i sengen. I natt kom noe som må være deler av slimproppen. Kynnerne kommer tettere og tettere, i går gikk det over i ryggvondt før det strålet ned rumpa og låra. Ingen tvil om at vi har mange like forberedelsestegn :) men jeg tenker jo at det fortsatt kan gå til termin. Jeg aner virkelig ikke om det viser til lang eller kort tid til fødsel. Jeg har også blitt utrolig tett i nese og bryst, jeg våknet av at jeg snorket i natt! :)

Skrevet

Jeg er 38+4 i dag. Hodet festet seg tidlig...allerede i uke 32 eller noe...har hatt nedpress siden da.

I uke 37+0 hadde jeg voldsomme kynnere, så jeg nesten trodde at Nå skjer det, men det har roet seg, for rundt da gikk jeg jo ut i permisjon, og jeg tror kanskje stresset på jobben var med på å fremkalle disse sterke kynnerne.

Kjenner nedpresset godt når jeg går, og magen har sunket veldig de siste ukene (nå har jeg båret jenta ganske lavt hele veien, da, men...). Men jeg er likevel forberedt på å gå til termin, eller littegrann over...håper likevel å slippe å gå to uker over, da... :)

Hva hjertelyden angår, så har vesla stort sett ligget på 140-145, men hun har vært oppi 160 på et tidspunkt...kan jo hende hun akkurat hadde vært veldig aktiv da jeg var på den kontrollen...

Tror ikke du trenger å bekymre deg,i om det varierer litt, så lenge ikke det går over eller under normal hjertelyd. Jordmor/lege ville nok sagt noe til deg, om han/hun mente det var rart også... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...