❁mamma til thea emine❁ Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er alene med ei på 1,5 år og har gitt henne pupp til nå... skal slutte med d,men saken er at hun eeeelsker pupp og er avhengig rett og slett! Hun har vært ilag med besteforeldrene i helga,og jeg har klart å holde henne unna puppen,men hun hylskriker og når jeg la henne sliter hun med å få sove Så lurer på om hvor lenge sånn ca har man melk igjen etter ammeslutt? Og hvor lenge ca tar d for at ungen "glemmer" puppen?
lillenims Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Så flott at du har ammet til nå Her er Ammehjelpens artikkl om ammeslutt: http://ammehjelpen.no/artikkel/55/Ammesluttavvenning Hvor mye ammer du vanligvis nå? At hun klarte seg fint hos besteforeldrene er et flott utgangspunkt, da vet du iallfall at der "bare" er DEG hun vil ha Kan det være en løsning å ta dette gradvis? Forskyv amminger, og prøv å gjøre ammestundene kortere for eksempel. Hun skjønner mye av det du sier, så forklar tydelig feks. at nå er det natta, da skal hun sove, da er det ikke pupp. Avled hene med kos, reis deg opp og gjør noe gøy med henne osv. Bruk tettsittende klær som det er vanskelig å "komme til". Det varierer hvor lenge man har melk. Produksjonen avtar nok fort, men mange kan klemme ut litt melk i månedsvis etter ammeslutt. Det er nok også sånn at mye av ammekosen er forbundet med deg heller enn bare melka, og du er jo der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå