Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har insulin resistens.

Har nok en 20 kg for mye på kroppen, hadde 45 kg for mye i fjor, men har siden januar i fjor gått ned 25 kg.

Jeg spiser lavkarbo. Ikke som en slankekur, men som en livsstil.

Jeg er ikke fanatisk, men unngår poteter, ris, pasta, brød og sukker. Jeg lager mye brød selv, eller så får man jo også kjøpt lavkarbo brød nå. Jeg spiser mye grønsaker og mye bær.

Bruker sukrin som søtning, lager min egen iskrem, kjøper sukkerfri sjokolade etc.. Noen ganger har jeg selvfølgelig lyst på boller, potetgull etc. og det spiser jeg noen få ganger, men da blir jeg mye dårligere i formen og symptomene på pcos blir veldig tydelige. Så da er det lett å gå tilbake til å spise lavkarbo igjen :)

Ja, jeg har insulin resistens. Har nok en 20 kg for mye på kroppen, hadde 45 kg for mye i fjor, men har siden januar i fjor gått ned 25 kg. Jeg spiser lavkarbo. Ikke som en slankekur, men som en livsstil. Jeg er ikke fanatisk, men unngår poteter, ris, pasta, brød og sukker. Jeg lager mye brød selv, eller så får man jo også kjøpt lavkarbo brød nå. Jeg spiser mye grønsaker og mye bær. Bruker sukrin som søtning, lager min egen iskrem, kjøper sukkerfri sjokolade etc.. Noen ganger har jeg selvfølgelig lyst på boller, potetgull etc. og det spiser jeg noen få ganger, men da blir jeg mye dårligere i formen og symptomene på pcos blir veldig tydelige. Så da er det lett å gå tilbake til å spise lavkarbo igjen :)

Så flink du har vært som har gått ned 25 kg, gratulerer!:)

Har legen din sagt noe om du er i faresonene ift diabetes mtp insulinresistensen din?

Ja jeg spiser karbohydrater, jeg har bare valgt bort "de dårlige" som poteter, ris, pasta og vanlig raffinert sukker.

Jeg spiser masse grønsaker - det er karbohydrater.

Jeg spiser mye bær, bringebær med flote spiser jeg til frokost. Til lunsj kan jeg spise middags rester, noen skiver lavkarbo brørd med makrell i tomat på eller annet pålegg, til middag blir det som regel kjøtt/kylling med grønsaker / salat, hjemmelaget dressing.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...