Sunrun Skrevet 24. juni 2012 #1 Del Skrevet 24. juni 2012 Eg har nå fått svangerskapspenger siden nyttår. Så har eg vært i kontakt me sjefen min, snakka med NAV ang ferien min som eg skulle hatt nå i 2012. Nav sier eg kan få den enten overført til neste år eller utbetalt. Men siden eg går på Svangerskapspenger så får eg jo så å si ikke FP til neste år. å da er man ikke pålagt å ta ut ferie, da kan man få lønn. Mens min sjef nekter på at det er mulig å mene eg SKAL ta ut ferien nå når eg går på svangerskapspenger før eg føder. Kan føde når som helst, er gravid me tvillinger i uke 34. å har vært mer eller mindre sengeliggende til tider siden påske. Da syns eg det er totalt feil å ta ut ferie når man må holde seg helt i ro og ikke får gjøre noe. Har hørt at svangerskapspenger er på lik linje med sykepenger. AT man kan få overført 2 uker til neste år ( det skal eg klare meg økonomisk med) og at resten av ukene skal man kunne få utbetalt. Er det noen som vet noe om dette, mene eg har lest noe om dette på nettet tidligere i vinter, men finner ikke noe om det nå. Tenkte eg skulle skrive mail til sjefen, me de fakta eg fant/finner her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143949155-svangerskapspenger-og-ferie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå