Gå til innhold

Hvor ser man på altinn at skatteoppgjøret er klart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva står det og hvor står det?

Skrevet

Skatteoppgjøret er ikke klart, med mindre du er e aktør.

Du går inn på meldinger, finner selvangivelse for 2011 og klikker på den hvor det står: endret av skatteetaten og datoen (muligens 25 juni, hvis det er den datoen de har endret den i år)

Skrevet

Okay. Da skal jeg sjekke igjen. Takk :)

Skrevet
Skatteoppgjøret er ikke klart, med mindre du er e aktør. Du går inn på meldinger, finner selvangivelse for 2011 og klikker på den hvor det står: endret av skatteetaten og datoen (muligens 25 juni, hvis det er den datoen de har endret den i år)

Jeg fikk sms om at mitt var klart på fredag. Betyr det at jeg er aktør? I så fall, hva er en aktør?? :P

Skrevet
Skatteoppgjøret er ikke klart, med mindre du er e aktør. Du går inn på meldinger, finner selvangivelse for 2011 og klikker på den hvor det står: endret av skatteetaten og datoen (muligens 25 juni, hvis det er den datoen de har endret den i år)

Min ble endret av Skatteetaten den 20.03.2012, kl.06:51:17. Hmm.... kan det stemme da? Jeg leverte den 16.03.2012.

Får man ikke et eget skatteoppgjør slik man fikk før?

Skrevet

Jo, du vil få skatteoppgjør. Det vil ligge et eget dokument inne på Altinn som heter skatteoppgjør 2011. Mitt er ikke klart så hos meg ligger bare selvangivelsen og tidligere skatteoppgjør.

Skrevet
Jo, du vil få skatteoppgjør. Det vil ligge et eget dokument inne på Altinn som heter skatteoppgjør 2011. Mitt er ikke klart så hos meg ligger bare selvangivelsen og tidligere skatteoppgjør.

Takk.

Vet det har vært slik før så jeg ble brått litt usikker her. Så takk for svar.

Skrevet

Man kan ikke se at skatteoppgjøret er klart.. De begynner å sende ut det du har tilgode fra mandag 25.juni.

Følgende er hentet fra skattetaten.no

Første skatteoppgjør kommer 25. juni. Fra siste uken i juli blir det løpende oppgjør frem til onsdag 17. oktober.

Når skattekontoret har behandlet selvangivelsen din, får du et skatteoppgjør. Skatteetaten kan ikke svare på hvilken dag du får skattepengene dine inn på konto.

Det er dessverre ikke mulig for våre veiledere å vite hvilket tidspunkt saksbehandler blir ferdig med å behandle akkurat din selvangivelse, og dermed når skatteoppgjøret ditt er klart.

Ta kontakt med kemneren i din kommune hvis du har spørsmål om utbetaling av tilgodebeløp eller innbetaling av restskatt. Kemneren kan ikke svare deg på når tilgodebeløp ubetales.

Skatteoppgjøret inneholder opplysninger om hvilken formue og inntekt det er beregnet skatt av, hvor mye arbeidsgiveren din har trukket i skatt, samt om du har betalt for mye eller for lite.

Skrevet
Man kan ikke se at skatteoppgjøret er klart.. De begynner å sende ut det du har tilgode fra mandag 25.juni. Følgende er hentet fra skattetaten.no Første skatteoppgjør kommer 25. juni. Fra siste uken i juli blir det løpende oppgjør frem til onsdag 17. oktober. Når skattekontoret har behandlet selvangivelsen din, får du et skatteoppgjør. Skatteetaten kan ikke svare på hvilken dag du får skattepengene dine inn på konto. Det er dessverre ikke mulig for våre veiledere å vite hvilket tidspunkt saksbehandler blir ferdig med å behandle akkurat din selvangivelse, og dermed når skatteoppgjøret ditt er klart. Ta kontakt med kemneren i din kommune hvis du har spørsmål om utbetaling av tilgodebeløp eller innbetaling av restskatt. Kemneren kan ikke svare deg på når tilgodebeløp ubetales. Skatteoppgjøret inneholder opplysninger om hvilken formue og inntekt det er beregnet skatt av, hvor mye arbeidsgiveren din har trukket i skatt, samt om du har betalt for mye eller for lite.

Mange av dem som er e-aktører, dvs. de som aktivt har krysset av for å kun motta selvangivelsen og skatteoppgjøret på nett (og ikke i papir i tillegg), fikk på fredag. Var rundt 350 000 som fikk sitt skatteoppgjør på nett på fredag.

Så noen kan allerede se at det er klart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...