Gå til innhold

--PCOS-- Nettopp fått diagnosen, har mange spm :( Håper mange vil svare meg!!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har nettopp fått vite at jeg har en "moderat" utgave av PCOS.

Har stabil syklus med EL mellom dag 14-17 hver mnd. Gyn sa jeg har 12 små cyster på eggstokkene,og at jeg har en moderat utgave av pcos. Sliter ellers med hårvekst og acne. Ble gravid på 1 forsøk, men mistet i ma uke 12. Er redd jeg i tillegg har insulinresistens, venter på blodprøvesvar....håper så inderlig at jeg er frisk og rask, bortsett fra den dumme pcos`en.

-Er det slik at sykdommen alltid kommer ETTER prevensjonsslutt? for min del p-piller.

- Kan jeg slanke av meg pcos? er 15 kg overvektig, som nå skal bort så fort som fy

- Vanlig at antall cyster øker?

-Vanlig at cystene øker i størrelse?

.Hvor mange cyster har du?

- Vanlig at vi med pcos har 12 mangel?

- Hvordan mvet jeg om jeg er insulinresistent?

-Hvordan har dere andre med pcos gått raskt ned i vekt?? (ønsker ikke lavkarbo)

-Dere med PCOS og/eller insulinresistens, hvordan hindre at insulinresistensen går over til å bli diabetes type 2????

-Kan man ved PCOS og insulinresistens ikke spise noe potetegull, sjokolade, brus, snacks etc overhodet? =(

Hva gjør dere for å holde insulinresistensen i sjakk?? hva spiser dere???

Kan man "spise av seg" insulinresistensen?

UBESKRIVELIG takknemlig for svar...jeg er utrolig lei meg og bekymret nå :(

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Jeg har nettopp fått vite at jeg har en "moderat" utgave av PCOS. Har stabil syklus med EL mellom dag 14-17 hver mnd. Gyn sa jeg har 12 små cyster på eggstokkene,og at jeg har en moderat utgave av pcos. Sliter ellers med hårvekst og acne. Ble gravid på 1 forsøk, men mistet i ma uke 12. Er redd jeg i tillegg har insulinresistens, venter på blodprøvesvar....håper så inderlig at jeg er frisk og rask, bortsett fra den dumme pcos`en.

Hei :) Jeg svarer på det jeg kan, å håper det kan hjelpe deg litt :)

-Er det slik at sykdommen alltid kommer ETTER prevensjonsslutt? for min del p-piller.

Jeg fikk ikke pco av p-pille slutt, jeg fikk uregelmessige menstrasjoner i 17 års aldern (da jeg ikke gikk på prevansjon) og legen regnet med at det var da det startet, selv om pco er vanskelig å oppdage før du er i 20 årene. P-piller hjelper å holde pco'en i sjakk :)

- Kan jeg slanke av meg pcos? er 15 kg overvektig, som nå skal bort så fort som fy. Jeg har også noen kilo for mye, men pco er vanskelig å bli kvitt(om man kan bli kvitt det i hele tatt). Grunnen til at mangen vil gå ned i vekt når de får pco er at pco+ overvekt kan gjøre det vanskligere å få barn, lettere å få Ma og Sa (vil også legge til at faren for Ma og Sa er generellt større når men har pco, uansett om du er overvektig eller ikke).Jeg er selv gravid, og klarte det ganske fort, er ikke komt langt, men krysser fingrene:)

- Vanlig at antall cyster øker?

Det økte hos meg, både i antall og størrelse

.Hvor mange cyster har du?

Jeg har ganske mange, var ikke poeng i å telle de engang. Men det gikk fint å bli gravid for det :)

Resten om insulin og insulin resistens vet jeg ikke så mye om desverre. Lykke til videre! Det er en trist nyhet og få, men ikke gi opp håpet! :)

(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...