Tråddreper Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Ja da var jenta mi ute;) Ho satt med rumpa ned den siste 1 1/2 mnd før termin, så var forberett på setefødsel. 1 uke etter termin, på overtidskontrollen, ble jeg satt igang pga av lite fostervann. Riene kom med 5 min mellomrom i ca 5 timer den dagen, men stoppa på kvelden. Våkna neste morgen, med vonde rier. Igjen 5 min mellomrom. Skjønte at fødselen var i gang, ringte føden, å fikk komme med en gang. Hadde 3cm åpning, å fikk rom og ei jordmor:D Neste timene gikk med til hyppige vonde rier. Lystgass hjalp enda. Epidural hadde liten effekt. Fikk tidlig kraftige pressrier, men fikk ikke lov å presse fordi jeg bare hadde 9cm åpning...lenge....AU.. Fikk drypp.. Lystgassen ble jeg kvalm av de siste timene, så det vart uaktuelt. Etter 2-3 vonde timer med pressrier, fikk jeg endelig lov å presse. Hadde 5-6 personer i rommet, for å ta imot jenta. Rumpa til babyen hadde da vert synlig i ca 40 min. 22 min med pressing så var gullet endeli ute. (kort fortalt) Dette var første baby, så har ingen hodeleie fødsler å sammenligne med. Men det gikk bra tilslutt
Bamsemams74 Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Gratulerer med vel overstått fødsel og den vesle tulla di:)
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Gratulerer! Godt jobba. No er det berre til å senke skuldrane og nyte barseltida.
Tråddreper Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2012 Hvor stor var ho da?Gratulere :):)<3 Tusen Takk alle;) Ja vi nyter dagene, og er glad fødselen er overstått:P Ho er herlig! Har vert på mange UL pga seteleie. Fikk vite i begynnelsen av mai at snuppa var ca 2800g. UL på termindato fikk vi vite ca 3300. Men ble satt igang en uke over(!) termin, og ut kommer lille nurk på 2890g Så ganske feil info på alle UL'ene:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå