Gå til innhold

Har begynt å kikke på barnevogn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At en vogn velter handler mye mer om hvordan den blir brukt og hvilke hensyn man tar enn hvor mange hjul den har. Jeg hadde aldri aldri satt vogna mi på tvers i en nedoverbakke om den så hadde hatt 6 hjul, det er jo idioti! Jeg har hatt mountain buggy vogna i godt over 2 år nå, den har tre hjul og ligner veldig på TFK. Har aldri hatt problemer med verken snø, slaps eller noe annet når det kommer til føre. Synes det har vært mye værre å trille ei venninne sin simo vogn i snøen, som er stor og tung i utgangspunktet. Bagen på Mountain buggyen er mindre enn feks emmaljunga eller lignende, men ingen problemer første vinter med den, og min datter er junibarn. Det jeg ville kikket spesielt godt etter er om hjulene er fyllt med luft eller om det er slike punkteringsfrie plasthjul. Sistnevnte er noe sabla dritt å trille, både på brostein, fort

og der ble den sendt litt fort. Fortauskanter skulle det stå, og heller ikke noe god på snøføre. Mange av de lettere variantene av emmaljunga har slike hjul.. Hvis det er av interesse å kunne ta med baggen inn når du feks triller til venninner og lignende for å ha ungen sovende videre i bagen hadde jeg ikke valgt en så stor vogn som simo og emmaljunga, de er rett og slett utrolig store og vanskelige å bære. Både TFK, Mountain buggy, easy walker og lignende er suverene her. Kler man barnet fornuftig, så er det mer enn nok plass i de til barn og en vognpose om vinteren og det holder, skal ikke ha 10 lag med tepper uansett! Jeg har reist mye rundt med fly og lånt vogner i løpet av de siste to årene, så har virkelig fått prøvd det meste. Nå skal vi ha nr 2 i desember og det er ikke tvil, trehjulsvogna er og blir!! Hadde håndbrems vært viktig for meg hadde jeg valgt TFK :)

Veiene er godt brøytet her om vinteren, så er nok ikke den dypeste snøen vi skal gjennom. Vipper tfk lett? Har hørt at den lett kan tippe med ungen oppi...

Det kan jeg ikke huske å ha opplevd. Men vil tro de fleste vogner vipper hvis du har for mye tyngde ved rattet, som både stelleveske og tunge handlevogner.

Jeg tenkte sterkt på Bugaboo Cameleon - men etter å ha fått tips om en annen vogn - blir det garantert denne: http://www.vognverden.blogspot.no/2012/04/brukeromtale-bumbleride-indie.html

Du får kjøpt med bag og regntrekk og "base" til å feste på f.eks Maxi Cosi (egen) eller universal base for andre seter - om dette skulle være behov for.

Jeg går for denne, fordi det er mitt 3.barn, har bekkenløsning og trenger derfor minst mulig tid og kraft på å håndtere vogn på steder (inn og ut av bil, butikk ++)

Annonse

Gjest xbibbi

Vi har kjøpt oss en simo kombivogn. Vi valgte denne fordi vi bor på landet og ikke midt i en by, 4 faste hjul er vist det beste å trille da ifølge de som kan dette.. :P Den er dessuten vanntett og laget for værforholdene i Norge... Utenlandske merker er vell laget for helt andre klimaforhold stort sett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...