Gå til innhold

Har begynt å kikke på barnevogn...

Anbefalte innlegg

Det tar nok lang tid å bestemme seg, så må begynne å se litt nå.

Har sett litt på en vogn med tre hjul og bremse. Jeg vil ha bremse på vognen siden det er mye bakker her. Er det noen som har gode tips på hvilken barnevogn som er best? Den må være god å kjøre i snø også.

Fortsetter under...

De har tre hjul ja. Søster'n ha hatt den. Synes den var god å trille. Håper hu finner ut at hu ska selge en etterhvert:-) ha selv kjøpt emmaljunga duo nå. Fikk den brukt. Og den har stor og dyp bag. Synes det var praktisk når vi får lille på vinteren.

Annonse

Jeg har kjøpt emmaljunga edge duo, har hørt at det er en tung vogn, men siden jeg får bebis i slutten av juli så håper jeg baggen holder en lang kald vinter, siden det er en stor bag på den.... Sånn trehjuling ble jeg skremt over når jeg var i byen i vinter å så en slik ogn som sto skrått i en bakke veltet og ungen datt ut å gled nedover bakken.... Sikkert en fin vogn å gå med, men med tanke på sikkerhet ville jeg nok valgt 4 hjul når den er spedbarn:)

Jeg har kjøpt emmaljunga edge duo, har hørt at det er en tung vogn, men siden jeg får bebis i slutten av juli så håper jeg baggen holder en lang kald vinter, siden det er en stor bag på den.... Sånn trehjuling ble jeg skremt over når jeg var i byen i vinter å så en slik ogn som sto skrått i en bakke veltet og ungen datt ut å gled nedover bakken.... Sikkert en fin vogn å gå med, men med tanke på sikkerhet ville jeg nok valgt 4 hjul når den er spedbarn:)

Har også tenkt på å ha en vogn når babyen er spedbarn, for så å selge denne, og kjøpe trehjuling som sportsvogn...

Jeg har nesten bestemt meg for bugaboo :D

4 hjul, svingbare foran som kan byttes ut med vinter hjul, stor bag, vendbar sportsvogn (noe jeg syns er viktig) og masse muligheter.

Ikke bremser på den da. Men det er en veldig lett vogn. Noe som er viktig for meg siden det er mye bakker her jeg bor :)

Vi har Bugaboo Camelon All Black til den første babyen vår, er veldig fornøyd. Vi har reist masse fly med den og vognbagen er kjempepraktisk. Enkelt å legge sammen og montere vognen.

Den er lett og veldig grei å styre både ute på vei og inne på kjøpesenter. Hvis du er ute og triller og må over grus, kan du flippe styret over slik at bakhjulene står foran for å trille akkurat der, for så flippe tilbake med de små lettstyrte hjulene foran igjen når veien er god igjen. Bagen kan settes på begge veier så babyen kan se forover hvis den vil det, eller hvis sola står rett på.

En trehjuling vil være bedre på feks skogssti, men vi har holdt oss på veiene:-)

Vi har Bugaboo Camelon All Black til den første babyen vår, er veldig fornøyd. Vi har reist masse fly med den og vognbagen er kjempepraktisk. Enkelt å legge sammen og montere vognen. Den er lett og veldig grei å styre både ute på vei og inne på kjøpesenter. Hvis du er ute og triller og må over grus, kan du flippe styret over slik at bakhjulene står foran for å trille akkurat der, for så flippe tilbake med de små lettstyrte hjulene foran igjen når veien er god igjen. Bagen kan settes på begge veier så babyen kan se forover hvis den vil det, eller hvis sola står rett på. En trehjuling vil være bedre på feks skogssti, men vi har holdt oss på veiene:-)

Eneste negative jeg har funnet med bugaboo er at den ikke har mulighet for babyen for å sitte i dyp bagen. Ei venninne sa ho løste det med å legge en dyne bak ryggen på babyen da babyen ville opp og se. :)

Hvordan syns du dette har vært??

Gjest Shanti ♥

TItta på barnevogner heromdagen.. Hadde på forhånd blinket meg ut Emmaljunga City Cross eller Nitro City - pga lett vekt og framkommelighet... Alternativt Brio Go eller Bugaboo Cameleon.. Da jeg så vognene på ordentlig oppdaget jeg hvor mye mer for seg gjort Emmaljunga Edge Duo virka.. Større, lunere bag med mykere for og mer polstring osv. Brio og Bugaboo fikk jeg inntrykk av at det ville være mye gjennomtrekk i, og de så ikke så "ordentlige" ut.. Så nå heller jeg mot Edge Duo, trass i vekta...

Annonse

Har emmaljunga vogna jeg brukte til første fra 2008 (sånn du kan bytte fra hardbag til sportsvogn), og liker den kjempegodt :-) God å trille på ujevnt underlag, vogna er høy (derfor det ble den vogna, jeg er 180). Men den er litt svær og tar mye plass i bilen. Kommer til å bruke denne vogna nå også :-)

Jeg har nettopp kjøpt TFK til min kommende novemberbaby.. var fast bestemt på trehjuling, til tross for noen kommentarer om at den er ustødig på snø. Har hørt enda flere som sier at dette løser seg ved å låse forhjulet i fast stilling, så da satser jeg på at det funker! :)

Jeg har 3hjulsvogn og den er super både sommer og vinter :)

Har bremse og forhjulet kan låses også om man vil det :)

Jeg foreslår at du tenker igjennom "hvor" du bruker vognen :) Bor du slik at det er mye turer på grus osv...

Og ikke minst; dra i butikken og prøv vognen :)

Gjest Nina10

Jeg har kjøpt Emmaljunga Edge Duo, kjenner fler som har den og er kjempe fornøyd, så litt på City Crossen først, men bestemte meg etter litt løft og testing ut og inn av bilen at jeg likte Edge Duo, stor og go, og føler kanskje han ligger tryggere i den siden den er større.. åsså var det lettere for barnefar og trille da den var høyere, med City Crossen ville han vært forover lent og det er ikke bra:)

Vi har selv EasyWalker sky og er superfornøyd med den, men den har ikke bremse hvis du ønsker deg det. Har en venninne som har Teutonia Spirit S3, og er superfornøyd med den. Den har gode hjul som funker både på vinterføre, grus og asfalt, lett å manøvrere, vendbar sittedel og bremse.

Vi kjøpte city cross til snuppa og den er super herlig og lett å trille. Vi brukte bagen til hjun var 7 mnd og kunne brukt den lenger, men da ville hun opp og overhodet ikke ligge lenger.

Vi hr mye bakker og var ingen problem å trille opp de. Fikk prøve ei duo edge og den likte jeg ikke. Men er jo smak og behag.

Vi har Bugaboo Camelon All Black til den første babyen vår, er veldig fornøyd. Vi har reist masse fly med den og vognbagen er kjempepraktisk. Enkelt å legge sammen og montere vognen. Den er lett og veldig grei å styre både ute på vei og inne på kjøpesenter. Hvis du er ute og triller og må over grus, kan du flippe styret over slik at bakhjulene står foran for å trille akkurat der, for så flippe tilbake med de små lettstyrte hjulene foran igjen når veien er god igjen. Bagen kan settes på begge veier så babyen kan se forover hvis den vil det, eller hvis sola står rett på. En trehjuling vil være bedre på feks skogssti, men vi har holdt oss på veiene:-)
Eneste negative jeg har funnet med bugaboo er at den ikke har mulighet for babyen for å sitte i dyp bagen. Ei venninne sa ho løste det med å legge en dyne bak ryggen på babyen da babyen ville opp og se. :) Hvordan syns du dette har vært??
Mmm kan sikkert løses mes å bytte over til sportsdelen tidligere.. Tenkte aldri på det som et problem egentlig, men brukte dyne ol i ryggen vi også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...