Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Rundet år for fire dager siden, ikke rundt tall riktignok, men hadde forventet en liten oppmersomhet. Ikke et kort eller noe en gang. Han hadde ikke glemt dagen, det vet jeg. Han snakket om at han hadde tenkt på diverse, men tydeligvis tomme ord. Hadde dere blitt skuffa? Kan ikke nekte for at jeg ble litt. Har jo alltid gitt han noe, bakt kake og laget en god middag og slikt. Dette har hendt før også, et par år tidligere. Føler jeg har vært litt sur i etterkant, kanskje noen synes det er en barnslig reaksjon. Men denne gangen kjenner jeg at det stikker litt.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset!!!
Førstemann Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg hadde faktisk blitt direkte lei meg om mannen ikke ga meg noe på bursdag.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Gratulerer med overstått Om det er noen trøst gjore min samboer heller ikke noe for meg eller ga meg noenting når jeg hadde bursdag for 2 uker siden. Har heller ikke fått noe i ettertid ennå jeg har sagt fra at jeg ble veldig skuffa :/
Micha.. Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Ja, skjønner godt at du er skuffet. Ikke det at man forventer noe stort men det er jo hyggelig å bli satt litt pris på når man har bursdag. Tror jeg hadde spurt litt hva som var vanlig tradisjon i familien hans når noen hadde bursdag, kanskje det kan forklare litt... Og om det ikke gjør det er det jo lov å spørre hvorfor han ikke kunne bry seg med å gi deg en liten oppmeksomhet eller noe..
Gjest MMJ Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Hva hadde skjedd om du ikke gav han noen oppmerksomhet på hans bursdag? Hadde han i det hele tatt brydd seg? Det er ikke alle som bryr seg så mye om bursdager, bl.a. meg Men her i huset er vi enige om å ikke kjøpe gaver og slikt, det gjelder julaften også. Selvsagt. på bursdag eller morsdag er det jo koselig med ferdig frokost det skader jo ikke. Synes du burde fortelle han hvor skuffet og lei deg du er, og høre om det er slik han mener bursdager skal "feires/ikke feires"
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Jeg hadde blitt veldig skuffet, fordi her i huset så er vi glad i å gi hverandre oppmerksomhet på sånne ting. MEN; hvis han alltid har vært sånn, så er det jo kanskje mer "Ok", enn om han plutselig bare har sluttet å bry seg om det? DA hadde jeg begynt å lure noe veldig.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Ja jeg hadde blitt skuffet akkurat slik jeg ble kjempeskuffet det året ingen venninner og ingen i familien min husket bursdagen min. Jeg forventer ikke gave men en melding eller telefon med gratulerer med dagen fra noen ihvertfall. Og at mannen gjør litt stas på meg, lager en bedre middag, har leid en film og kjøpt inn litt snaks til etter barna er lagt, kjøpt en liten ting eller ihvertfall gir litt ekstra kos og sier gratulerer med dagen forventer jeg. Og det har jeg vært ganske klar på også. Noen mennesker ser helst at dagen forbigås i fullstendig stillhet andre ønsker å bli husket
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Oi så fornærmet jeg hadde blitt hvis min mann/samboer glemte min bursdag.. ho ho
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Syns det er heeelt rart at visse mannfolk/ par ikke gir hverandre oppmerksomhet på bursdager! Har ikke mannen din følelser i det heletatt eller?! Jeg hadde ALDRI klart å ikke diska opp for mannen min og gitt han en pakke på burdagen hans. og det samme gjelder han. Jeg får alltid blomster, kort og en flott pakke. Jeg hadde blitt først såret, skuffet, lei meg, sint, rasende og til slutt bitter! Det handler ikke om å få noe materielt heller. Bare et hjemmesnekra kort, massage med levende lys og en god middag hadde vært nok. Mannen din er udugelig!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 HI, mannen din er ikke udugelig som #10 sier. Dere må snakke i sammen om det her, herreguuud for noen dramaqueen her inne!
Tante_Esel Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 det du beskriver her er min store frykt, så jeg sier til mannen dagen før bursdagen min. "i morgen har jeg bursdag! Da må du kjøpe blomter" hehe... snakk med mannen din, fortell han at du ble såret. Og la han få vite at det ikke er greit med en sånn reprise et annet år!!
*Yuna* Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Syns det er dårlig!! Jeg fikk ikke gave av mannen min de første årene og syns det var sårt. Tok det opp med han tilslutt, men man bil jo helst gå gave fordi de ønsker og gi, ikke fordi man bet om det., Selvom man ikke er så fan av bursdag, så går det jo ann og tenke på at kanskje andre er det!
rosita29 Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 Jeg fylte 30 i januar og har ennå ikke fått noe... Venter i spenning, men neimen om jeg tør å holde pusten mens jeg venter :-D
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #15 Skrevet 24. juni 2012 Tusen takk for mange svar! Jeg har vekslet mellom litt ulike sinnsstemninger de siste dagene. Litt lei meg, litt sint og sur. Det er vel noe med det å ikke føle seg sett og markert. Snakka med han i kveld, og fortalte hvordan jeg følte det og hva jeg forventa. Forventer ikke den største og dyreste gaven, er ikke vanskelig i det hele tatt på den måten, men at jeg ønsker en form for oppmerksomhet. Han gikk noe i selvforsvar, tror det var fordi han hadde tenkt på endel ting men ikke helt funnet ut av det. Han innså det igrunn ganske fort, spesielt da jeg nevnte hans dag.... Greit å snakke om det, er jo ikke så lett og ta opp og be om gave. Sa at det ikke var for seint med en liten ting, så får vi se. Utrolig at man må si det så direkte... Men likevel greit å få sagt det i klartekst, i stedet for å bli bitter. HI
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #16 Skrevet 24. juni 2012 Noen menn må tydeligvis ha det i klartekst. Jeg fylte nylig rundt år og fikk så ift et gratulerer. Ikke noe mer. Foreldrene mine kom og hadde med kake men ikke noe hjelp å få med dekking av bord engang! Jeg ble kjempelei meg og er det fremdeles. Jeg sa ifra at jeg ble lei meg og hadde forventet at han skulle gjøre det godt igjen men ingenting har skjedd enda.
***Curious*** Skrevet 24. juni 2012 #17 Skrevet 24. juni 2012 Hehe, her er det også dårlig med sånt på bursdagen.. Men er godt vant med det nå. Bli jo litt ekstra spennende. Enkelte år har jeg fått blomster, av og til pakke (helst som noen annen har plukket ut :-P), ett år fikk jeg gratulasjon utpå ettermiddagen... han hadde glemt det HELT!, og noen år har jeg ikke fått noen ting. I fjor kjøpte vi oss sofa i bursdagsgave til hverandre.... JEG synes det er kjedelig, men da ble det i allefall sofa Får se hva det blir til i morgen Kan ikke skjønne at han har hatt mulighet til å få kjøpt noe i allefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå