Gå til innhold

Abort eller ei :(

mokkina

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er 36 år gammel har født fem friske gutter i alderen 18, 15, 9,3 og 1 år og fødte en datter ti dager etter termin dødfødt for fire år siden og hadde an abort for 5 år siden, nå har jeg endelig begynt å jobbe igjen som vikarpå ett sted og ekstrahjelp et sted, men målet er fast jobb, mannen har ingen fast jobb, jeg har klart å forsørge alle selv ganske mye, han bidrar når han kan! han prøver seg og på eget firma men som jeg ikke synes går så bra men han regner med å kunne få inn ti tusen i mnd etterhvert. Etter siste mann bestemte jeg meg for å ta pause fra spiral og ville han skulle bruke kondom,jeg vil ikke ha noen form for hormonprevensjon og søkte om sterilasjon, mannen vil ikke bruke kondom hver gang så han tenkte at hoppe av i svingen var greit og tror at når man ammer så blir man ikke gravid,,,, jeg sa at det kan man og ingen kondom ingen sex men så ble det ikke alltid og nå er jeg gravid og er mulig 4-5 uker på vei og har ingen mulighet å dra til legen før om 8 dager da jeg er vikar alene og slutter når lege kontoret stengerog i en annen by enn jeg jobber i! mannen min synes ikke d er lurt å få en til og vil jeg skal gå til legen, men sier og at hvis jeg tror jeg klarer ett barn til så er det greit men synes likevel jeg skal ta det vekk....jeg sa at vi var uansvarlige og kan jo ikke bare ta det vekk og det er ikke lett å ta abort,,Mine barn har aldri manglet klær, mat eller oppmerksomhet fra meg, de får t.o.m lommepenger!

Jeg ville jo egentlig ikke ha et til barn. Fikk time til sterilasjon i Juni men jeg ble redd og følte/tenkte at kanskje jeg ikke er ferdig, men jo jeg er det og flytta timen til høsten,så nå sitter jeg her gravid, har kun fortalt det til mamma som sier at man kan ikke bare ligge med hverandre og bare ta abort selv om hun og mene at det ikke passer å ha et til barn nå, Hadde mannen min hatt fast jobb så klare du dette sa hun,

Jeg er t.o.m redd å fortelle det til sjefen om jeg velger å beholde, men det er jo ikke han jeg skal tenke på.

Har dere noen råd å gi meg! det enkleste økonomisk/jobbmessigt er jo at jeg ikke var gravid, men nå er jeg det, Jeg har sagt at hvis hjertet dunker vil jeg ikke ta abort! han sier det er greit å ta abort det er jo bare et frø nå1

Fortsetter under...

Skjønner situasjonen er vanskelig. I ettertid kan man si dere var uforsiktige etc, men det hjelper så lite nå.

Slik jeg leser det du skriver, ønsker du ikke selv å ta abort, og du sier deres barn aldri har manglet noe. Jeg opplever det som du egentlig vil beholde dette barnet, og har troen på at dere klarer dette:-)

Gratulerer forresten!

Hilsen snart 6 barnsmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...