November-spire-79 Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er 20 uker i morgen og har fått ganske bra kul på magen. Ser at folk fester blikket på magen min og alle jeg kjenner (mer eller mindre) kommenterer hvor koselig det at jeg er gravid Synes det er veldig hyggelig å få så mye oppmerksomhet og jeg nyter det. De spør og graver hehe Det eneste jeg ikke likte var når ei dame spurte om det var tvillinger..... Hvordan er det med dere da jenter? Synes dere det er stas med oppmerksomheten? Kanskje jeg blir drittlei etterhvert
Lille spire 12 Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Synes det er litt stas, men kommer ann på hvem som spør. Er ikke alle det frister å dele alt med...
Grynet:) Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Det er fortsatt stas, jeg er langt fra lei av å prate om begivenheten. Hehe
Oktoberbarnetmitt Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Jeg synes det er kjekt, men det er ikke fullt så kjekt når de begynner å ta på magen i og med at jeg har et lag med fett som ikke er baby...
Kakaoen Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Jeg syns det er greit å prate om det til en viss grad. Men på jobb hender det ofte at det går over i at mine kollegaer begynner å dele sine graviditets historier og fødsels historier! Jeg er ikke redd for å føde, men kjenner dette fort blir for mye prat!! Er bare 17 uker, så det er alt for lenge til.. Har merka at noen ser på magen min og. Syns det er ubehagelig, for jeg den eneste magen jeg har består av alt for mye fett. Som har vært der i noen år. Og med mage komplekser så liker jeg ikke at den plutselig tiltrekker seg oppmerksomhet før den virkelig ser ut som en gravid mage..
nr 1 Nes H Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er 41 uker i dag, og holder på å få dilla av all nyskjerrigheten..... dette har vart lenge nå, og nå maser absolutt gud å vær man om je ikke har kommet iveien enda.... får chat meldinger på face av folk je teknisk sett ikke har hatt kontakt med noen gang... og dette begynner å tære på humøret... skjønner at de nærmeste bare venter de oxo, men nå er snart tålmodigheten min med å svare 30-40 stk om dagen at, NEI babyen har IKKE kommet snart slutt......
samu Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 jeg er bare 14 uker, og jeg var på sommerfest igår, hvor jeg fortalte nyheten. det gikk i babyprat heeeele kvelden. gurimalla så kjedelig. følte jeg var på en episode av unge mødre. og vi er ikke unge engang. fulle mennesker forteller meg: dette er det største som kommer til å hende deg. osv osv. og to av damene på festen tok meg på magen.... den ene rakk jeg å slå vekk og si nei, men hu ene rakk å ta på meg. Ekkelt!
lillebie på`n igjen Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er 20 uker i morgen og har fått ganske bra kul på magen. Ser at folk fester blikket på magen min og alle jeg kjenner (mer eller mindre) kommenterer hvor koselig det at jeg er gravid Synes det er veldig hyggelig å få så mye oppmerksomhet og jeg nyter det. De spør og graver hehe Det eneste jeg ikke likte var når ei dame spurte om det var tvillinger..... Hvordan er det med dere da jenter? Synes dere det er stas med oppmerksomheten? Kanskje jeg blir drittlei etterhvert Jeg er halvveis i dag, og får veldig mye oppmerksomhet for magen...var i dåp i dag og en trodde jeg var høygravid...jeg har fått VELDIG stor mage, den er helt enorm...jeg er jo litt polstra fra før så det gjør vel ikke at man ser noe mindre ut rundt magen. Jeg ble veldig stor over magen fort med førstemann også. Jeg synes det er koselig at folk ser jeg er gravid og spør om den lille i magen men det å bli tatt på magen er jeg litt ukonfortabel med foreløpig, da magen ikke er "hard" overalt enda...
IHHE Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er 19+4, synes det er ganske greit med oppmerksomheten, synes det er koselig at folk bryr seg Får litt dilla noen ganger hvis alle skal ta på magen hele tiden, men de mener da bare godt da..
Bittelura Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Synes at det er koselig med oppmerksomhet:) Heldigvis har de fleste vett til å spørre meg før de tar på magen... Hvis ikke er det bare å si: Oi, det sparker og gi de et tupp på skinnleggen;)) Hehe; ) (24+1)
venter -79 Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Jeg syns det er koselig med all oppmerksomheten fra familie og venner, men reagerer når fremmede mennesker kommer bort og tar på magen og spør om alt mulig. Men ler litt av at alle har en mening når det kommer til str på magen. Møtte 2 bekjente en dag der den ene var forundret over at jeg ikke hadde større mage og den andre lurte på om det var tvillinger Var da 4 mnd på vei.
*Ninnin* Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Liker ikke det, gjemmer magen så godt som mulig, 6 måneder idag.
SMK Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Er bare 15 uker, men er lei allerede. De som vet om det spør meg hver dag om jeg er kvalm, om jeg føler meg bedre, om jeg er trøtt og lurer på om jeg har lagt på meg og om magen er kommet. Er vel koselig ment sikkert, men det er lenge igjen av svangerskapet enda, så de kan godt roe seg noen hakk;)
2gullgutter+en spire <3 Skrevet 25. juni 2012 #14 Skrevet 25. juni 2012 Synes stort sett det bare er koselig, og trives også veldig godt med å gå gravid Eneste er når de skal kommentere størrelsen på magen min. Den er kanskje ikke så veldig stor, men det har den heller ikke vært med de 2 første. Og målene er også helt normale. Men alt i alt synes jeg det er stor stas med all oppmerksomheten, og synes det er veldig koselig hvordan svangerskapene binder kvinner sammen. Første gangen føltes det som om jeg var blitt medlem av en eksklusiv klubb
Celcius73 Skrevet 26. juni 2012 #15 Skrevet 26. juni 2012 Stort sett så er det hyggelig å få oppmerksomheten, men samtidig så har jeg lyst å forsvinne når det blir litt for mye. Det verste er at absolutt alle kommenterer magen min... jeg er jo kjempestor! Det må være tvillinger, og hvis ikke, så er terminen feil...blæh! Heldigvis er det få som tar på magen min.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 26. juni 2012 #16 Skrevet 26. juni 2012 Jeg blir litt flau av at alle spør så mye jeg, ikke så begeistra for oppmerksomhet rundt egen person. Samtidig har jeg ikke så mange venner med barn, så behovet for å snakke med/få tips av noen er stort.. suger til meg det jeg kan hos bekjente og kolleger når anledningen byr seg. Og på gata flasher jeg magen med stor stolthet Når noen kommenterer størrelsen på magen sier jeg rett og slett "Syns du den er for liten altså, syns du det? åja..." Da blir de fleste litt ubekveme, eventuelt følger jeg opp med "I følge jordmora mi er den heeeeelt gjennomsnittlig!" (Jada, jeg er litt slem ) Et sted jeg virkelig savner oppmerksomhet, er på trikk/buss/bane... Det er absolutt ingen som reiser seg, og man vil jo helst ikke falle når bussen svinkjører...
Squirrel79 Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 Siden jeg venter to er ikke oppmerksomheten like stor som den var med førstemann. Det er i grunn helt greit. En og annen spør hvordan formen er, og om vi skal vite kjønn etc. Helt greit med oppmerksomhet og heldigvis ingen som prøver seg med å ta på magen. Var heldig der sist også, var bare en person som gjorde det i løpet av alle 9 månedene. (bortsett fra de hjemme da...). På fredag følte jeg at magen bare poppa ut, så nå er den i grunn ganske god og rund. Men siden jeg har noen kilo for mye i utgangspunktet er det nok ingen som tør å spørre, hehe. Er 18 uker på fredag. Jeg er glad det ikke er sånn som det var med førstemann til venninna mi. Da sendte svingermora meldinger og ringte i ett sett for å høre hvordan det gikk. Da fødselen nærmet seg fikk hun meldinger hver dag med spørsmål om ungen hadde kommet ennå. "Ja, ho kom for to uker siden, glemte vi å si i fra?" liksom....
FanteGuri Skrevet 28. juni 2012 #18 Skrevet 28. juni 2012 Er 15 uker nå, stort sett bare de på jobb som spør hvordan det går, og de synes det er så artig at jeg skal ha nr. 3. Svigermor er også litt spent på om det blir gutt eller jente, har to jenter fra før.. Foreløpig er det bare størstejenta som synes det er litt artig å ta på magen, lurer på om det virkelig er en baby der inne :-) Og hver gang vi kjører forbi kirka her hjemme, sier hun at dit skal vi ta med babyen og døpe den når den kommer ut av magen, det husker hun at vi gjorde med lillesøster :-)
Aeris☆ Skrevet 28. juni 2012 #19 Skrevet 28. juni 2012 Her er det et etterlengtet svangerskap, så jeg nyter å være gravid (minus bekkenløsning:P) Jeg venter tvillinger, og synes det er like artig hver gang jeg forteller folk at det er to inni der Jeg er 23+1, men er ikke sånn alt for stor iom at jeg skal ha tvillinger, så har ikke problemer med at folk tar på magen heller. Det er jo ikke magen i seg selv de vil kjenne på, men på de miraklene som vokser inni der! Oppmerksomheten er så som så. Ingen fremmede som har kommentert magen, og de som jeg kjenner har jo visst det i 10 uker at jeg skal ha babyer, så det er jo måte på hvor mye det går an å engasjere seg nå Bortsett fra svigermor som ikke snakker om noe annet! Da kan jeg bli litt lei
elisabeth84 Skrevet 1. juli 2012 #20 Skrevet 1. juli 2012 Jeg koser meg veldig med å være gravid og både venninner og familie er kjempeflinke med å gi meg akkurat passe mye oppmerksomhet. Er av de første i venninnegjengen med å få barn så blir heldigvis ikke for mye babyprat heller, det kan lett bli kjedelig... Når det er sagt er jeg sykt lei av folk som kanskje ikke kjenner meg best og som føler de MÅ si noe om graviditeten. Dette kommer ofte ut som dårlige spøker om navn eller klein og upassende berøring av magen. Folk kan også spare seg for spørsmål om det er greit å ikke drikke alkohol selv om andre gjør det. SELVFØLGELIG ER DET GREIT og pepsien smaker stort sett det samme fra gang til gang, så heller ingen vits å spørre om det! Haha må le litt av det da. Føler meg jo som verdens heldigste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå