Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Kan dere komme med deres aller beste tips? Det er kløe og slim som utløser hosten og jeg går på veggen snart! Endret 24. juni 2012 av FinesteGutt08+Julijente12
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #2 Skrevet 24. juni 2012 Ingen med gode tips her inne?
It's all about me Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Ta en tur til legen er mitt beste tips. Slik hoste er ofte første steg i lungebetennelsen. Og de gangene det bare er hoste kan en det allikevel med litt tid bli til en lungebetennelse. Så jeg har nå lovet meg etter dårlig erfaring å alltid ta plagsomme hoste til legen. Har selv ødelagt en jul og en USA-tur med Cruise i Karibien ved å ikke ta hosten til legen tidsnok. Ja også var det den gangene jeg ikke ga meg tid til å sjekke hosten fordi jeg var alene med 3 unger....
Gjest Gul stjerne Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Morfin er det eneste som hjelper mot hoste. Du må til legen. Er det allergi...?
Neffi78 Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Dropp å spise og drikke produkter som øker sliming. Feks melk og sjokolade. Jeg synes selv at cola kan minske sliming noe. Eller så pleier jeg å ta en gul Rikola pastiller som slim og kløende hals
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2012 Mistenker det er min kroniske bihulebetenbelse som har gjort det. Bakteriene renner "bakveien" ned i halsen. Men nå er det ille!!! Hoster så jeg brekker meg og tisser på meg! Kjempegøy!!! Er 36+0 så det blir vel ingen hostesaft på meg uansett så lege er vel ingen vits....
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Hvis du har krydderet timian hjemme så kan du lage deg te av denne og ha i ferskpresset sitron om du har. Begge deler virker slimløsende Ikke mange som har ren timianolje hjemme, men IKKE bruk dette, det skal ikke brukes av gravide. Vanlig timian i krydderform er ufarlig. (du kan sjekke dette på rolv.no om du ønsker å sjekke det selv, og ikke bare ta mitt ord for det). Som en over sa - hold deg unna alt som virker slimdannende! Sukker, melk og hvetemel er slimdannende! Du kan også lage et vannbad med timian og/eller kamille og sitte og puste inn dampen av dette. I morgen kan du evt få time til en akupunktør som trolig kan hjelpe deg godt med 1-2 behandlinger også uten noen risiko for den lille. Et par tips til slutt.... hvis du er plaget med kronisk bihulebetennelse så kan det være lurt å få sjekket om du kanskje har sopp i bihulene. Noen med kroniske bihulebetennelser har det - og de vil bare få nye bihulebetennelser på nytt og på nytt siden antibiotika bare bedrer forholdene for sopp. Anbefaler deg også å kjøpe gode tarmbakterier på apoteket i morgen og ta dette resten av svangerskapet og mens du ammer. Da styrker du ditt immunforsvar og den lilles God bedring og lykke til med innspurt og fødsel
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Hvis du har krydderet timian hjemme så kan du lage deg te av denne og ha i ferskpresset sitron om du har. Begge deler virker slimløsende Ikke mange som har ren timianolje hjemme, men IKKE bruk dette, det skal ikke brukes av gravide. Vanlig timian i krydderform er ufarlig. (du kan sjekke dette på rolv.no om du ønsker å sjekke det selv, og ikke bare ta mitt ord for det). Som en over sa - hold deg unna alt som virker slimdannende! Sukker, melk og hvetemel er slimdannende! Du kan også lage et vannbad med timian og/eller kamille og sitte og puste inn dampen av dette. I morgen kan du evt få time til en akupunktør som trolig kan hjelpe deg godt med 1-2 behandlinger også uten noen risiko for den lille. Et par tips til slutt.... hvis du er plaget med kronisk bihulebetennelse så kan det være lurt å få sjekket om du kanskje har sopp i bihulene. Noen med kroniske bihulebetennelser har det - og de vil bare få nye bihulebetennelser på nytt og på nytt siden antibiotika bare bedrer forholdene for sopp. Anbefaler deg også å kjøpe gode tarmbakterier på apoteket i morgen og ta dette resten av svangerskapet og mens du ammer. Da styrker du ditt immunforsvar og den lilles God bedring og lykke til med innspurt og fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå