Gå til innhold

Etternavn! Trenger inspirasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at vi helst vil lage et nytt etternavn til oss som familie når vesla kommer..

Vi har tenkt å ha ending på ferd, og ser derfor etter en sammensetning med dette som klinger bra.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det beste er å velge noe som kan relateres til dere. Enten via stedsnavne som har betydning for dere eller noe andet som har en bestemt betydning. Tenkt eksempel: Om dere møttes første gang ved en palme i syden kunne det bli Palmeferd f eks. Eller noget af plantens latinske navn + ferd osv.

Hvis det noe av det vigtigste for dere er å kunne nyte freden på fjellet ville Fredferd kunne fungere.

Om dere er iherdige hagemennesker kunne f eks Florferd være passende.

Osvosvosv.

En tilfeldig valgt bogstavkombinasjon uten betydning som f eks Stoferd blir jo litt som å ta navnet Gerhardsen (eller tilsvarende) uten å tilhøre slekten. Det har ingen betydning.

Jeg håper ikke det lyder negativt. Jeg synes det er forfriskende og bra at dere gjerne vil ha et nytt felles etternavn.

Skrevet

prøv å ta etternavnet dere ha og lage en konpinasjon av det også se om det passer med fred helt til slutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...