Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 10mnd åler ikke enda. Han går i sirkel, og bakover, d har han gjort i to mnd nå. Han strekker seg veldig etter leker og sparker ifra m føttene, m forstår ikke at han skal bruke føtter OG hender. I følge helsestasjonen er han innenfor normalen, enda.. Han sitter godt, m vil helst ikke at han skal sitte før han kommer seg opp i sittende stilling selv.. Han er en endog rolig og bedagelig gutt, m nå synes jeg han bør knekke koden snart. Noen andre som har hatt d sånn? Husker at eldste også brukte langt tid fra jeg trodde at "nå skjer d snart" til han faktisk ålte, m han var 6,5mnd.. Har vært til fysioterapeut også, m hun virker heller ikke bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær bekymret :) Han er bare 10 måneder. Ikke alle som krabber/åler seg når de er 6 måneder. Det vanligste er vel å begynne å krabbe når man er 9 måneder.

Så bare ta det med ro og oppmuntre ved å ligge på gulvet et stykke fra han med en spennende leke.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg ville heller ikke blitt bekymret.

Datteren min begynte ikke å åle før hun var 10,5 mnd, og krabbet på knærne da hun var 12 mnd. Enkelte barn hopper jo også over ålingen, og går rett på krabbing.

Skrevet

Snuppa her ålte seg aldri framover skikkelig. Hun skubbet seg bakover og dro seg rundt lenge, og plutselig kom hun seg fremover. I løpet av en uke begynte hun så å krabbe og sette seg opp selv. Hun var da litt over 10mnd. Hun rullet en del lenge, og kom seg egentlig dit hun ville, så hun hadde kanskje ikke behovet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...