Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Del Skrevet 23. juni 2012 Er dette en skole dere ville anbefale? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948870-danvik-skole-i-drammen-noen-som-har-barn-der/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #2 Del Skrevet 23. juni 2012 Er dette en skole dere ville anbefale? Det er vanskelig å svare på, som med alle skoler er du prisgitt kvaliteten på lærerne barnet ditt får. Rent fysisk er skolen nyoppusset og har alt den trenger, veldig flott bytt, og oppdatert og fresht innvendig. Skolen ahr god satsning på leseopplæring, med to stillinger under tittelen "leseansvarlig" eller noe i den dur, som jobber med både de med de sterkeste og de svakeste leseferdighetene. Veldig bra satsning! Skolekretsen omfatter et veldig, veldig variert område, fra nærmest "slum" med mye fattigdom og høy innvandrertetthet (da ikke ressurssterke, velintegrerte innvandrere) til kunstnersjelfamilier til enorme villaer og massive bankkontoer. Har vært en del problemer i de eldste klassene, litt gjengtendenser, jentemobbing, hærverk osv. Det vil komme veldig an på hva slags klasse, hvilken sammensetning av elever og foreldres bakgrunn i disse klassene og som sagt på lærerne - som ved de fleste skoler. Hvor gammelt er barnet ditt, og hva er viktig for dere når det gjelder hans/hennes skolegang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948870-danvik-skole-i-drammen-noen-som-har-barn-der/#findComment-144341353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #3 Del Skrevet 23. juni 2012 Vi har barnehagebarn nå og vurderer å flytte til strøket. Bor nå på Gulskogen. Kjenner til dette med variert bakgrunn, slik er det på alle sentrumsskolene tror jeg. Føler dere at deres barn får nok oppfølging, eller er det slik at de som "trenger" mer oppfølging tar av ressursene i stor grad? Og hvordan ser du skolen sammenlignet med andre i byen(hvis du synes at du kan si noe om dette da?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948870-danvik-skole-i-drammen-noen-som-har-barn-der/#findComment-144341530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #4 Del Skrevet 23. juni 2012 Vi har barnehagebarn nå og vurderer å flytte til strøket. Bor nå på Gulskogen. Kjenner til dette med variert bakgrunn, slik er det på alle sentrumsskolene tror jeg. Føler dere at deres barn får nok oppfølging, eller er det slik at de som "trenger" mer oppfølging tar av ressursene i stor grad? Og hvordan ser du skolen sammenlignet med andre i byen(hvis du synes at du kan si noe om dette da?) Vi hører egentlig til i Brandengen skolekrets, men var heldige og fikk flyttet barna over til Danvik. Er mye mer fornøyd med Danvik enn brandengen. Begge har utfordringer knyttet til det flerkulturelle (som jo også medfører mye positivt), men Danvik har mer ressurser og jeg føler de setter dem inn på riktig sted også - når det gjelder det faglige. Opplever bedre oppfølging fra lærerne på Danvik enn på Brandengen, og i møter med rektorene må jeg si Danvik gir et bedre inntrykk. Tror det vil være slik ved alle slike blandede byskoler, at de resurssvake, enten det er faglig eller sosialt eller annet, vil oppta mye av ressursene. Har selv jobbet som vikar ved Gulskogen, og har egentlig et bedre inntrykk av i hvertfall ungdomsmiljøet her, og også av lærerne på mellom -og ungdomstrinnet. Rektor er ordentlig oppegående, og de er utrolig gode på å håndtere mangfoldet. Det er mindre knuffing, hærverk og "attitude" blant ungdommen her enn på Danvik. Barnetrinnet på Gulskogen kjenner jeg desverre ikke, men regner med at lærerne også her er gode, ettersom rektor er en såpass dyktig leder. Gulskogen er også et bedre skolebygg. Det er en 1 til 10-skole, hvilket jeg føler gjør de eldste elevene litt roligere (ungdomsskoleelevene), de tar hensyn til de små. De har også en bedre skolegård, der det er mer boltreplass og mer adskillelse mellom store og de aller minste i friminuttene. Men også Danvik har separate skolegårder Ville personlig ikke valgt Danvik fremfor Gulskogen hvis det var skolevalg som var hovedsaken, men ville heller ikke droppet å flytte til flotte Danvik dersom det var det jeg ønsket. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948870-danvik-skole-i-drammen-noen-som-har-barn-der/#findComment-144341554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #5 Del Skrevet 23. juni 2012 Takk for langt svar! Faktisk er det Rødsskog som er nærskolen. Tror at den er bra, med lite og oversiktlig miljø, og ungdomsskolen er jo ny og fin som du sier. Men jeg har og hørt fra flere at Danvik er litt fragmentert miljømessig og kan godt se for meg at det er enda større forskjeller på kultur og ressurser enn det er i Gulskogenområdet. Det er ikke bare skolekretsen som er utslagsgivende, men selvfølgelig er dette viktig. For våres barn tror jeg nok at Rødsskog skole er helt utmerket, masse friluftsmuligheter(bedre enn Danvik) og små forhold. Synes liksom at Danvik er et så fint område, mer ordentlig på et vis.. Mer etablert strøk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948870-danvik-skole-i-drammen-noen-som-har-barn-der/#findComment-144341600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #6 Del Skrevet 23. juni 2012 Takk for langt svar! Faktisk er det Rødsskog som er nærskolen. Tror at den er bra, med lite og oversiktlig miljø, og ungdomsskolen er jo ny og fin som du sier. Men jeg har og hørt fra flere at Danvik er litt fragmentert miljømessig og kan godt se for meg at det er enda større forskjeller på kultur og ressurser enn det er i Gulskogenområdet. Det er ikke bare skolekretsen som er utslagsgivende, men selvfølgelig er dette viktig. For våres barn tror jeg nok at Rødsskog skole er helt utmerket, masse friluftsmuligheter(bedre enn Danvik) og små forhold. Synes liksom at Danvik er et så fint område, mer ordentlig på et vis.. Mer etablert strøk. Bare hyggelig! Det er vanskelig det her med skolevalg og hvor man skal bosette - vi har liten kontroll som foreldre, det kan gå strålende på en skole med dårlig rykte, og skjære seg på en skole med godt rykte - umulig å forutse! Rødskog har samme rektor som Gulskogen, så selv om Rødskog er mindre og mer nedslitt fysisk, vil jeg tro at det er en stabil og god lærergruppe der. Han er jo relativt travelt, og det er sikkert vanskelig å følge opp begge skolene like godt, men jeg vil uansett føle det som en trytgghet å vite at rektor er fornuftig og til å regne med. I bunn og grunn er det rektor man havner hos når noe er galt i skolehverdagen til barna, dersom samarbeidet med lærer ikke fungerer godt nok. Enig i at det er flott på Danvik, men du har jo flotte områder på Gulskogen også. Og nå er jo alt som er på den siden av Konnerudgata Gulskogen skolekrets, så det er et stort område. Du kan også drømme om leilighet i det planlagte Gulskogen Hageby Strømsåsen har du god tilgang til fra hele Gulskogenstripa også, og Konnerudmarka også, så det er jo flott. Lykke til med valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948870-danvik-skole-i-drammen-noen-som-har-barn-der/#findComment-144341617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå