Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig deprimert nå. Startet med ivf denne mnd men pga lav amh på under 1 (fsh 9 oh lh 4). Satt sprøyter fra dag 2 t.o.m dag 5 med menopur 300IE. Så var det ultralyd på dag 6. Da var det kun 2 små poser. (tok ul tidelig pga jeg ofte har litt kortere syklus, +- 24 dager). Legen økte dosen til 450 som jeg skulle ta i 4 dager før ny ul på dag 10. Da fikk jeg en annen lege, og han fant ingenting.Han sa bare sånn "ja ja du vet vel hva dette betyr??" Jeg grein. Han sa det var som di fryktet at jeg er blandt dem som kommer i tidelig overgangsalder.Di kunne ikke gjøre noe.. Han sa at det var jo ikke noe å pakke inn. Jeg grein og grein... Legen gadd ik en gang å hente papir til meg, sa bare og pekte "du burde ta litt papir". Jeg sa omigjen og omigjen "hva skal jeg gjøre, hva skal jeg gjøre?" Det var ik no trøst å få der og jeg følte at han bare ville ha meg ut for å kunne ta imot neste pasient... Jeg spurte, hva med egg donasjon? Nei det var så mye greier og kostet så mye så det var han VELDIG negativ til og mente d ikke var noe alternativ.

Så nå sitter jeg da her og det har vel ikke gått en dag uten grining (dette skjedde på tirsdag 19.6). Fastlegen min er sykemeldt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal prate med (foruten samboer og andre venner/familie) som har vært borte i lignende.

Er det noen som kan fortelle meg litt om ED? Hva er sjansen? Hva koster det? Hvordan går jeg frem? osv...

Min samboer har langt over gjennomsnitte gode svømmere vist..d er jeg som er problemmet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948715-vil-jeg-hoppe-p%C3%A5-ed-karusellen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er en lei beskjed å få :-(

Og kunne absolutt vært gitt på en bedre måte!!

Selv har jeg amh på 2, og også forhøyet fsh, så jeg hoppet direkte fra inseminasjon til eggdonasjon. Det klaffet på første forsøk, og nå er jeg gravid i 17. uke :-)

Siden jeg er single, får jeg ikke behandling i Norge uansett, så jeg var noen ganger i Danmark først. Faktisk så koster det ikke så veldig mye mer med eggdonasjon enn ivf, men som single kan jeg ikke få donoregg i Danmark, fordi jeg trenger donorsæd også.

Jeg har vært på Serum i Athen, Hellas, og betalte 3000 euro for 3 ferske embryo. Hadde innsett i naturlig syklus, så brukte ikke noen medisiner på forhånd. De har ulike programmer, som koster fra 2-5000 euro. Fikk oppgitt at sjansen med ferskforsøk er ca 60 %, og ca 30 % med frys. Tok kontakt med dem på mail, Penny er en veldig koselig dame som pleier svare ganske raskt.

Anbefaler deg å lese Serum-tråden her, der finner du mye nyttig info. Vi er mange som har blitt gravide der :-)

Det finnes også andre tråder ang. ed og forskjellige klinikker her på forumet.

ønsker deg masse lykke til - det er håp i enden av tunnelen :-D

Ja det var ikke så bra den behandlingen. Mulig den er normal men at jeg tok ekstra mye på vei og reagerte veldig sterkt på det.

Jeg trodde ED koster ca 100.000kr..el mer.

Jeg må bare spørre, hvordan er det å bære på en unge som ikke er din?

Vet ikke hvordan jeg føler om det..

For meg blir det at samboeren min blir genetisk og biologisk far. Litt usikker på om jeg kan takle at ungen bare er hans på en måte, hans og en annens. Mulig det blir noe annet etter graviditet og fødsel men redd jeg skal bli lei meg for det og ikke klare å glede meg over det. Føler meg ganske egoistisk nå, men jeg må bare si det jeg føler...er det lettere når man er alene, da slipper man å tenke på at mannen har barn "med" noen andre?

Gratulerer så mye til deg :) Så bra at d klaffet så fort. Har det vært mye reising frem og tilbake? å mye kostnader med det? Jeg har lavere amh enn deg, tror du det er noe håp?

Endret av Nica123

Ingen problemer, denne babyen er min :-)

Er spent på utseende da, sendte bilder til klinikken på forhånd, de skal visstnok være flinke å matche.

Men det er klart, det er en prosess å gå gjennom, bestemte meg ikke på et øyeblikk. Tenker en del på hvordan det vil bli for barnet å ikke få møte sitt biologiske opphav. Men barnet er veldig sterkt ønsket, og det håper jeg er nok!

Har selv en pappa som ikke er biologisk, og har alltid visst det. Han har aldri forskjellsbehandlet meg i forhold til mine (halv)søsken. Jeg har vært kjempeheldig, tenker ikke på at han er min "ordentlige" pappa. Har til og med fått høre at vi ligner! Har hatt kontakt med min biologisk far også, over mange år, uten at det har gitt meg mange positive opplevelser.

Jeg har et barn fra før, og en eksmann fra helvete, så for meg var det ikke aktuelt å lete etter en ny drømmemann, det var enten donor eller ikke flere barn. Hadde ikke planer om eggdonor også, men livet går ikke alltid som man planlegger, så da er det bare å gjøre det beste ut av det!

Jeg var litt i tvil om jeg skulle prøve ivf først, men siden jeg begynner å bli gammel (bikket nettopp 40) og ikke har ubegrenset med penger, valgte jeg å satse på det med best odds. Gynekologen jeg var hos like før jeg reiste, hørtes ikke ut til å mene at ivf var utelukket for meg, så jeg ble litt i tvil igjen da. Men jeg angrer ikke! Hadde vært mye mer bekymret for om det var noe galt med barnet hvis jeg hadde brukt egne egg.

Du har ikke så høy fsh, så kanskje dine sjanser er bedre enn mine? Hvor gammel er du? Har lest om folk her inne som har blitt gravide selv med amh under 1 :-)

Jeg reiste ikke ned for konsultasjon i forkant, så det ble kun én reise til Athen. Kjøpte flybilletter få dager før avreise, betalte 3-4000 kr. Mener å huske at hotellet kostet 50-60 euro pr natt. Jeg var der noen dager ekstra, tok meg en miniferie i samme slengen.

Brukte igrunnen mer penger på inseminasjonsforsøkene i Danmark, fordi da tok jeg ferje og bil, og shoppet masse... ;-p

Jeg er akkurat bikket 32 år.

Så du trengte ikke reise ned i forkant altså, så bra da. Er det normalt.

Så du har på en måte bare vært i prat med dem en gang i det hele, eller har du avtaler med dem pr tlf/mail?

Hvordan gikk du frem? Ringte du ned? Jeg er jo så dårlig på engelsk og min samboer har mer eller mindre tlf skrekk, hehe. Hvertfall sånn i forbindelse med å ringe å spørre om hjelp til noe..

Synd du har en x som er en dritt :(

prøvde å se etter den tråden du snakket om her på forumet..?

Jeg har også et barn fra før, men med samme mann. Han blir 13 i år. Så det blir et stort hopp, men heller det en ikke no.

Har ikke satt meg sånn veldig inn i dette med ED og hvem klinikker jeg bør velge. Har bare hørt noen nevne en i Barcelona og en i Finland el no.

Så bra at di er flinke til i match utseende. Lurer selvfølgelig også litt på om d er best å velge evt Finland pga samme hudfarge for å få mest mulig likt. Men ikke missforstå jeg synes alle er fine uansett hudfarge og har fler venner med annen hudfarge. Men tenkte sånn rent likhet. Men di i Hellas er vel ikke så mørke kanskje egentlig. Nusselig med en blanding da :)

Jeg vil så gjerne ha en liten jente også. Men det spiller ingen rolle. Nå er jeg glad bare vis jeg får et barn, enten gutt eller jente, gul, grønn el blå :)

Annonse

Jeg Har akkurat vært i Athen og fått satt inn noen blastocyster som jeg ruger på. Jeg er 36 år og har egentlig egg i massevis. Men jeg har forsøkt Inseminasjon og iVF (er singel), men blir så lett overstimulert. Derfor har jeg valgt ED. Men det er en prosess å gå igjennom. Det han være lurt å ta en pause å tenke gjennom og la tanken modne. Siden dere skal bruke samboert sæd, så trender dere å være flere dager der nede enn hva vi single gjør.

Når det gjelder utsenedet på donorer, Bruker de donorer med lik hudfarge hår og øyefarge om det lar deg gjøre. Velger du dedikert donor (5000 Euro) matcher de bedre enn om du hopper på i naturlig syklus.

Det letteste er å skrive mail. det finnes et sjemadu fuller ut. Jeg bruker google translater. Litt enklere :)

Det finnes mange andre klinikker både i Rida, st peterburg, tjekkia og Finland.

Om du går inn på ønskebarn er det mye info å finne der.

Lykke til med prosessen mor drømmebarnet :)

Hei timiane :)

Først og fremst, hva er blastocyster?

Ang det å bruke samb. sæd, må vi være der nede lenger pga at han må levere prøve som skal "mixes" med donoregg og at vi derfor må vente et par dager for å se om det blir befruktet?

Er det mindre sjans å få det til ved å bruke egen sæd, på den grunn at vi da ikke vet om det blir befrukting? Enn vis man "kjøper" ferdig befrukter egg, for da drar du ikke ned før det er befrukta el? Ved egen sæd kan man risikere å betale mange tusen uten at det går? Ble litt innvikla det der...

Når du sier dedikert donor, er det at vi velger donor selv ut fra bilder og info? Eller er det donor som bruker medisiner før uttak?

Men vis vi ikke bruker det får vi en som er lik, men kanskje ikke så lik? Skjønte ik det der helt, kan du forklare (trenger å få inn ting med t-skje....hehe)

I naturlig syklus er det at di tar ut egg av ho donordama når ho har EL uten at ho har brukt medisiner i forkant lissom?

Blastocyster er egg som er befruktet og har nådd et visst stadie. Lettere om du googler det.

Samme sjangs for at egget befruktes om du bruker samoers sæd, om kvaliteter er god.

Grunnen til at dere eller samboeren din må være der er for å levere sædprøven. egget settes inn 3 eller 5 dager etter det er befruktet. På serum blir donoren lavstimulert slit at hun produserer flere egg og du blir nedregulert for å tilpasse deg hennes syklus.

Du beholder alle eggene og det som er igjen kan fryses ned til senere forsøk, men det koster ekstra.

Når det gjelder dedikert donor er jeg litt usikker, men tror ikke dere får se bilde av henne, men at de matcher så mye som de kan.

Jeg hadde ikke det og fikk en donor som hadde grønne øyne, jeg har blå. sæd donoren har blå øyne da.

Lurt å ta direkte kontakt med klinikken, så får du korrekt info, står litt om det på hjemmisiden deres og.

Nå har jeg dyttet opp Serum-tråden til deg.

Anbefaler også hjemmesiden deres;

http://www.serum-ivf.com/index.html

Jeg skrev en del mail i forkant, og snakket med Penny på telefonen noen dager før jeg dro ned.

Min eggdonor var polsk, men sæddonor er gresk, med blå øyne. Satser på det blir en herlig blanding :-)

Du får ikke se bilder, fordi i Hellas er det kun tillatt med anonyme donorer. Penny finner noen som passer, og hører med dere før det endelige valget tas.

Du kan f.eks. matche blodtype også, hvis det er viktig for deg at andre ikke skal vite at du har brukt donor. Jeg for min del synes man skal være ærlig overfor barnet helt fra starten av, for slike ting har en tendens til å komme for en dag, før eller siden, og da er det bedre å være tidlig ute, og at det kommer fra foreldrene istedenfor fra andre.

Hvis dere velger dedikert donor (5000 euro), har Penny også en back-up, i tilfelle noe skulle skje underveis. Det er denne back-up donoren man kan få til 3000 euro om man har mulighet til å hoppe på på kort varsel, slik jeg gjorde.

Tror det er vanlig med innsett 4 dager etter positiv eggløsningstest, hvis man setter inn embryo som er 3 dager gamle (noen ganger brukes 5 dagers embryo). Hvis dere skal bruke egen sæd, kan det kanskje være en fordel å styre syklusen litt, slik at dere får mer en én dags varsel på å reise, ellers må dere kanskje reise ned litt i forkant, men dette er jeg altså ikke sikker på.

Hei! Jeg skal til Zlin i Tsjekkia for ED i august. Har kun hatt kontakt per mail. Vi skal ha første møte på klinikken en onsdag. Dagen etter er det egguttak og levering av sæd. Så er det innsett tirsdagen 5 dager senere. Jeg skrev mail til 4 forskjellige klinikker, og valgte Zlin pga veldig bra tilbakemelding på spørsmålene jeg hadde. Her koster Ed 4500 euro.

Jeg har også AMH under 1 og fikk ikke mer enn et forsøk i Haugesund.Som deg så reagerte jeg ikke på medisinene, og forsøket ble derfor avbrutt. Tok kontakt med Aleris i Oslo for forsøk i naturlig syklus, men gav opp det etter to måneder pga tålmodigheten min begynte å ta slutt. Går derfor for ED. Har jo mye større sjangse for å lykkes med det.

Hei! Jeg skal til Zlin i Tsjekkia for ED i august. Har kun hatt kontakt per mail. Vi skal ha første møte på klinikken en onsdag. Dagen etter er det egguttak og levering av sæd. Så er det innsett tirsdagen 5 dager senere. Jeg skrev mail til 4 forskjellige klinikker, og valgte Zlin pga veldig bra tilbakemelding på spørsmålene jeg hadde. Her koster Ed 4500 euro. Jeg har også AMH under 1 og fikk ikke mer enn et forsøk i Haugesund.Som deg så reagerte jeg ikke på medisinene, og forsøket ble derfor avbrutt. Tok kontakt med Aleris i Oslo for forsøk i naturlig syklus, men gav opp det etter to måneder pga tålmodigheten min begynte å ta slutt. Går derfor for ED. Har jo mye større sjangse for å lykkes med det.

Ang Aleris, er di private? Kontaktet du dem selv? Hva mente di om din lave amh? Ble du avvist der tilslutt eller valgte du selv å avslutte. Har hatt litt lyst å ringe dem eller ivf klinikken i oslo, men vet ikke om jeg tørr i frykt for at di skal si nei.

Jeg sliter ennå med sorg og det har ikke gått en eneste dag siden jeg fikk den leie beskjeden i Porsgrunn (19.juni). Kanskje ikke så lenge siden, men det føles sånn, samtidelig som jeg ser for meg den beskjeden gang på gang "her var det ingenting å se,ja ja du vet vel hva det betyr...?"

Hva slags medisin fikk du og hvor mange eggposer hadde du på ul?

Alt jeg har hørt fra Porsgrunn i ettertid er regninger og brev om at behandlingen er avbrutt, fikk du no sluttmøte?

Ble mange spørsmål det her, men i å med jeg kjenner meg litt igjen i deg å din diagnose ble det sånn..Bare svar på det du vil :)

Nå har jeg dyttet opp Serum-tråden til deg. Anbefaler også hjemmesiden deres; http://www.serum-ivf.com/index.html Jeg skrev en del mail i forkant, og snakket med Penny på telefonen noen dager før jeg dro ned. Min eggdonor var polsk, men sæddonor er gresk, med blå øyne. Satser på det blir en herlig blanding :-) Du får ikke se bilder, fordi i Hellas er det kun tillatt med anonyme donorer. Penny finner noen som passer, og hører med dere før det endelige valget tas. Du kan f.eks. matche blodtype også, hvis det er viktig for deg at andre ikke skal vite at du har brukt donor. Jeg for min del synes man skal være ærlig overfor barnet helt fra starten av, for slike ting har en tendens til å komme for en dag, før eller siden, og da er det bedre å være tidlig ute, og at det kommer fra foreldrene istedenfor fra andre. Hvis dere velger dedikert donor (5000 euro), har Penny også en back-up, i tilfelle noe skulle skje underveis. Det er denne back-up donoren man kan få til 3000 euro om man har mulighet til å hoppe på på kort varsel, slik jeg gjorde. Tror det er vanlig med innsett 4 dager etter positiv eggløsningstest, hvis man setter inn embryo som er 3 dager gamle (noen ganger brukes 5 dagers embryo). Hvis dere skal bruke egen sæd, kan det kanskje være en fordel å styre syklusen litt, slik at dere får mer en én dags varsel på å reise, ellers må dere kanskje reise ned litt i forkant, men dette er jeg altså ikke sikker på.

aha, nå tror jeg at jeg skjønner det med dedikert. Altså at vi "får" en donor som passer oss, dette koster 5000euro.

Men vis noe skjer med denne donoren (Kan d være at hun ikke får ut egg,el er det vis hun blir syk eller trekker seg?) så får vi en nr 2.liksom. En som ikke er helt det som passer best til våre ønsker, men som kan steppe inn.

Er det sånn det fungerer?

Takk for at du "dytta" på den tråden :)

Annonse

Hei! Jeg skal til Zlin i Tsjekkia for ED i august. Har kun hatt kontakt per mail. Vi skal ha første møte på klinikken en onsdag. Dagen etter er det egguttak og levering av sæd. Så er det innsett tirsdagen 5 dager senere. Jeg skrev mail til 4 forskjellige klinikker, og valgte Zlin pga veldig bra tilbakemelding på spørsmålene jeg hadde. Her koster Ed 4500 euro. Jeg har også AMH under 1 og fikk ikke mer enn et forsøk i Haugesund.Som deg så reagerte jeg ikke på medisinene, og forsøket ble derfor avbrutt. Tok kontakt med Aleris i Oslo for forsøk i naturlig syklus, men gav opp det etter to måneder pga tålmodigheten min begynte å ta slutt. Går derfor for ED. Har jo mye større sjangse for å lykkes med det.
Ang Aleris, er di private? Kontaktet du dem selv? Hva mente di om din lave amh? Ble du avvist der tilslutt eller valgte du selv å avslutte. Har hatt litt lyst å ringe dem eller ivf klinikken i oslo, men vet ikke om jeg tørr i frykt for at di skal si nei. Jeg sliter ennå med sorg og det har ikke gått en eneste dag siden jeg fikk den leie beskjeden i Porsgrunn (19.juni). Kanskje ikke så lenge siden, men det føles sånn, samtidelig som jeg ser for meg den beskjeden gang på gang "her var det ingenting å se,ja ja du vet vel hva det betyr...?" Hva slags medisin fikk du og hvor mange eggposer hadde du på ul? Alt jeg har hørt fra Porsgrunn i ettertid er regninger og brev om at behandlingen er avbrutt, fikk du no sluttmøte? Ble mange spørsmål det her, men i å med jeg kjenner meg litt igjen i deg å din diagnose ble det sånn..Bare svar på det du vil :)

Aleris er privat ja, og jeg kontaktet dem selv etter og ha hørt om en annen her på forumet som gikk til dem. På UL i Haugesund tror jeg de kun så tre små folikler etter bruk av Puregon på 350 IE daglig og økning til 400 IE etter UL, og de ble ikke større :-( Sluttsamtale hva er det??? Fikk samme beskjed som deg at her er det ikke mer å gjøre. Eneste de sa at mitt eneste håp var ED.

Da jeg snakket med legen på Aleris mente han at det absolutt ikke var umulig å bli gravid. Vi med lav AMH responderer bare ofte veldig dårlig på medisinene. Jeg ringte dem første blødningsdag og ble da henvist for blodprøver. Måtte da flere prøver de første dagene i syklus. Var også til UL midt i syklusen og da var egget vokst til 14 mm!! Altså mye bedre uten medisiner. Men pga påske som kom noen dager senere og klinikken da hadde stengt ble forsøket avbrutt den måneden. Neste måned fikk jeg beskjed at var en dårlig syklus etter blodprøvetakingen. Da satte vi oss ned her hjemme og snakket om hvor lenge vi skulle holde på med noe som kan ta veldig lang tid ( det skal klaffe med uttak av eventuelt det ene egget du produserer, du skal komme deg til Oslo til rett tid (før eggløsning skjer av seg selv) befrukting må skje, og egget må også overleve til innsett. men det er absolutt ikke umulig, men pga min alder på 35 så valgte vi å gå for ED som gir en høyrer sjangse for å lykkes.

Jeg kontaktet også CFC i København, og der kunne jeg også komme hvis jeg ville. Der ville de sette meg på litt høyere dose men en annen medisin (Menopur), og jeg ville bli satt på kort regime. Men et slik forsøk rakk jeg ikke før ED i aug, så vi hopper over det i første omgang,

Hvis du vil prøve noen forsøk til anbefaler jeg deg å ta kontakt med private klinikker. De er iallefall villige til å gi deg en sjangse.!

Ble kanskje litt rotete dette, men spør i vei hvis det er mer du lurer på :-)

Masse lykke til!

Dedikert donor er etter deres ønsker ja. Tror egentlig back-up donor også er etter deres ønsker, slik at det ikke spiller noen stor rolle hvilken donor dere ender opp med. Kan jo være at eggene av en eller annen grunn ikke blir befruktet eller utvikler seg som de skal, og da er det greit med en reserve.

Men den som får den av donorene som dere ikke bruker, vil jo nødvendigvis ikke få alle sine ønsker oppfyllt, ergo lavere pris.

Da jeg snakket med Penny den dagen jeg hadde positiv el-test, hadde hun en donor som de hadde hentet ut egg hos dagen før, og en annen som var klar til uttak dagen etter. Jeg visste ikke før jeg kom hvilken jeg fikk, de kan bruke både 5 og 3-dagers embryo.

Når det gjelder dette med biologi, innbiller jeg meg at det kanskje er vanskeligere for mannen hvis man bruker sæddonor, enn for kvinnen ved bruk av eggdonor. Dette fordi det er vi som går gravide i 9 mnd, og knytter bånd med den lille i magen lenge før den blir født. Når man ønsker seg et barn så mye som vi gjør, vi som benytter oss av assistert befruktning av en eller annen form, tror jeg det skal mye til før man føler at babyen ikke er sin egen. Men min innstilling henger kanskje sammen med at jeg godt kunne tenke meg å adoptere også - men da aller helst en baby.

Innrømmer likevel at jeg innimellom tenker på det faktum at jeg har et biologisk barn fra før, og blir litt redd for om jeg på en eller annen måte kan komme til å forskjellsbehandle de to. Håper ikke det, men skulle det skje, har jeg i alle fall tenkt gjennom dette på forhånd, og bestemt meg for å oppsøke hjelp.

Du må bare spørre hvis du lurer på mer :-)

Jeg er veldig deprimert nå. Startet med ivf denne mnd men pga lav amh på under 1 (fsh 9 oh lh 4). Satt sprøyter fra dag 2 t.o.m dag 5 med menopur 300IE. Så var det ultralyd på dag 6. Da var det kun 2 små poser. (tok ul tidelig pga jeg ofte har litt kortere syklus, +- 24 dager). Legen økte dosen til 450 som jeg skulle ta i 4 dager før ny ul på dag 10. Da fikk jeg en annen lege, og han fant ingenting.Han sa bare sånn "ja ja du vet vel hva dette betyr??" Jeg grein. Han sa det var som di fryktet at jeg er blandt dem som kommer i tidelig overgangsalder.Di kunne ikke gjøre noe.. Han sa at det var jo ikke noe å pakke inn. Jeg grein og grein... Legen gadd ik en gang å hente papir til meg, sa bare og pekte "du burde ta litt papir". Jeg sa omigjen og omigjen "hva skal jeg gjøre, hva skal jeg gjøre?" Det var ik no trøst å få der og jeg følte at han bare ville ha meg ut for å kunne ta imot neste pasient... Jeg spurte, hva med egg donasjon? Nei det var så mye greier og kostet så mye så det var han VELDIG negativ til og mente d ikke var noe alternativ. Så nå sitter jeg da her og det har vel ikke gått en dag uten grining (dette skjedde på tirsdag 19.6). Fastlegen min er sykemeldt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal prate med (foruten samboer og andre venner/familie) som har vært borte i lignende. Er det noen som kan fortelle meg litt om ED? Hva er sjansen? Hva koster det? Hvordan går jeg frem? osv... Min samboer har langt over gjennomsnitte gode svømmere vist..d er jeg som er problemmet.

Hva i all verden var det for en håpløs lege????

Ja det var ikke så bra den behandlingen. Mulig den er normal men at jeg tok ekstra mye på vei og reagerte veldig sterkt på det.

Jeg trodde ED koster ca 100.000kr..el mer.

Jeg må bare spørre, hvordan er det å bære på en unge som ikke er din?

Vet ikke hvordan jeg føler om det..

For meg blir det at samboeren min blir genetisk og biologisk far. Litt usikker på om jeg kan takle at ungen bare er hans på en måte, hans og en annens. Mulig det blir noe annet etter graviditet og fødsel men redd jeg skal bli lei meg for det og ikke klare å glede meg over det. Føler meg ganske egoistisk nå, men jeg må bare si det jeg føler...er det lettere når man er alene, da slipper man å tenke på at mannen har barn "med" noen andre?

Gratulerer så mye til deg :) Så bra at d klaffet så fort. Har det vært mye reising frem og tilbake? å mye kostnader med det? Jeg har lavere amh enn deg, tror du det er noe håp?

Hei Nica,

Vi har også vært på Serum og gutten vår er 8 mnd nå. Anbefaler virkelig Penny og Serum. Etter mange år med skuffelser og dårlige erfaringer var det himmelrike i forhold til bla CFC og andre steder (bare vår mening). Jeg har lav amh og siden jeg er gift med en kvinne ble det dobbel donasjon på oss. Så tenkte bare si at når det gjelder å bære frem et barn som ikke er mitt, så er det ikke slik det føles/er for oss. Tvert i mot. Han er min og ingen andres, jeg har båret ham i magen, født ham, ammet og trøstet, matet og passet på. Hvor egget kom fra spiller ingen rolle når du sitter der med barnet ditt. Det kan være teoretisk før du er der og jeg kan forstå tankene, og kanskje er det en viktig prosess du må igjennom for å bli klar. Lykke til :-)

• 1 måned senere...

Jeg er veldig deprimert nå. Startet med ivf denne mnd men pga lav amh på under 1 (fsh 9 oh lh 4). Satt sprøyter fra dag 2 t.o.m dag 5 med menopur 300IE. Så var det ultralyd på dag 6. Da var det kun 2 små poser. (tok ul tidelig pga jeg ofte har litt kortere syklus, +- 24 dager). Legen økte dosen til 450 som jeg skulle ta i 4 dager før ny ul på dag 10. Da fikk jeg en annen lege, og han fant ingenting.Han sa bare sånn "ja ja du vet vel hva dette betyr??" Jeg grein. Han sa det var som di fryktet at jeg er blandt dem som kommer i tidelig overgangsalder.Di kunne ikke gjøre noe.. Han sa at det var jo ikke noe å pakke inn. Jeg grein og grein... Legen gadd ik en gang å hente papir til meg, sa bare og pekte "du burde ta litt papir". Jeg sa omigjen og omigjen "hva skal jeg gjøre, hva skal jeg gjøre?" Det var ik no trøst å få der og jeg følte at han bare ville ha meg ut for å kunne ta imot neste pasient... Jeg spurte, hva med egg donasjon? Nei det var så mye greier og kostet så mye så det var han VELDIG negativ til og mente d ikke var noe alternativ.

Så nå sitter jeg da her og det har vel ikke gått en dag uten grining (dette skjedde på tirsdag 19.6). Fastlegen min er sykemeldt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal prate med (foruten samboer og andre venner/familie) som har vært borte i lignende.

Er det noen som kan fortelle meg litt om ED? Hva er sjansen? Hva koster det? Hvordan går jeg frem? osv...

Min samboer har langt over gjennomsnitte gode svømmere vist..d er jeg som er problemmet.

Hei igjen!

Har du kommet nærmere en avgjørelse? Nå er jeg i Zlin. Skal ha innsett om 1 1/2 time:-)

Hei.

Jeg vil anbefale deg Ciconia i Århus.

Jeg hadde et ED forsøk der i 09, og betalte 35000 pluss medisiner.

Medisinene for dette forsøket er ikke dyre.

Satt inn to egg, og tvillingene fyller snart 3 År.

Er anonym giver. De ringte meg opp en dag og sa at de hadde tre egg til meg.

Dagen etter hadde alle tre delt seg, og dagen etter det igjen satt jeg inn to.

Har et barn fra før etter naturmetoden, og alle sammen er de alle like mine.

FÅr ofte høre at de alle ligner hverandre.

Jeg satt i tenkeboksen i et År før jeg prøvde, det er en runde en mÅ ta med seg selv og mannen.

Lykke til.

• 1 måned senere...

Hei Jenter. Jeg er så glad for mange gode ord og råd. Jeg har ikke orket å være "her" på en stund. (missforstå meg rett). I dag tok jeg meg sammen å ringte Aleris :) Jeg har minst 8-9 f.b venner som har født eller blitt gravide siden min dårlige opplevelse i juni. Blir like deppa hver gang, og det er vanskelig når du liksom skal være glad for dine venners lykke...er det bare jeg som føler det sånn??

Men hvertfall jeg har tenkt mye på ED og lurt frem og tilbake om jeg skulle hoppe rett på det eller prøve Aleris først. Tenkte Aleris var verdt et forsøk, jeg har ikke mye med penger, men jeg nekter å la hvertfall det stoppe meg. Skikkelig synd at penger skal være problemet. Jeg vil så veldig gjerne ha baby.

I å med jeg har dårlige odds, vet jeg at mest sansynelig ender vi ( lykkelig håper jeg) på ED, men først etter Aleris vis di ønsker å behandle meg der. å vet at da blir det ekstra penger der i tillegg, men det må bare gå.

Jeg aner ikke hvem klinikk jeg skal velge evt men hører jo mye bra om Serum (Athen?)

Men vis den i århus er bra er jo det nærmere.

Jeg er veldig spent på å høre fra dere som skulle i gang/ er i gang.

På Aleris sa hun jeg pratet med at hun ikke kunne love no men at jeg bør be legen min sende en henvisning og at vis det ble gjort omgående kunne jeg få time om en mnd om di mente det var mulig å hjelpe meg.

Det du "utålmodig-11" sa ang det at det nok er værre for mannen med sæd donor enn for oss med egg donor er jeg nok enig. Vi får hvertfall hatt babyen i magen :)

Skjønner godt du har mange tanker omkring dette med egg donor VS egene egg. Jeg har brukt eggdonor og venter tvillinger i mars. Tenker egentlig ikke noe over at jeg ikke er i genetisk slikt med barnene jeg har i magen. Men dette er en prosess.

Jeg kunne fint brukt egene egg, men blir så lett overstimulert og etter å ha tømt en cycte på 6 cm i vinter, tok jeg mitt valg.

Bruker man eggdonor er prosessen litt lettere enn hva IVF er, fordi man bruker mindre hormoner. Jeg ble gravig på 2. forsøk i naturlig syklus- Da var det ingen medisiner jeg brukte.

Lykke til med valgene du skal ta. Jeg var selv på Serum i Athen og er fornøyd med de.

Hei! Det er jo alltid en prosess man må gjennom før man tar det endelige valget. Jeg satte inn to perfekte embryoer 21.aug. Jeg er nå gravid!!! Og har en liten i magen :-) er 9+2 i dag. Er veldig fornøyd med valget :-) har også bare fått positive tilbakemld fra andre vedrørende bruk av donoregg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...