Gå til innhold

Ville dere betalt 1500 kr. for at det skulle komme ansiktsmaler og klovn i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna blir 5 nå, og vi skal ha bursdag med 18 unger. Jeg har droppa pølser, og har bare kaker, fordi jeg synes så mye tid går bort på spising, i steden for lek og gøy! Et vennepar av oss driver med ansiktsmaling og typen hennes med ballonggreier. Er på kjøpesenter osv. For moro skyld sjekket vi med de om hva det ville koste om de kom i burdagen og malte ansikter, og lage forskjellige ballonger til ungene. De skulle ha 1500 kr. Litt fram og tilbake her, synes jo det er mye penger, selv om det sikkert hadde vært kjempe gøy!! Hva hadde du gjort?

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Det er sikkert super stas for ungene, men jeg tenker at en eller to ansiktsmalere blir litt lite for 18 stykker. Da kommer de til å tilbringe mye av selskapet på å vente på tur.

Skrevet

Jeg synes det er mye penger for et par timer! Synes det er synd at den gode "gamle" bursdagsfeiringen med kaker, rebusløp, broborbrille og fiske godteri er på vei ut...

Skrevet

1500 syns jeg ikke er så ille. Vi betaler det dobbelte for et selskap på et lekeland for gutten. Vi gir han en litt mindre gave enn han ville ha fått med hjemebursdag.

Skrevet

Vet ikke helt...men om dere har råd til det, tror jeg at jeg ville slått til i hvert fall! Det er vel ikke vanlig å ha dette i bursdager, så det blir nok satt pris på!! :)

Skrevet

Absolutt IKKE!

Hårreisende pris for tullete ting.

Ville heller ikke droppet pølsene. Hvis ungene bare skal stappe i seg kaker og godter blir de fort "høye" og resten av bursdagen blir lett kaos, skrik og skrål! Spising er en del av et selskap mener nå jeg. Da bør du heller utvide bursdagen litt hvis du mener det tar så lang tid å spise pølser.....

Annonse

Skrevet

Prisen er ikke så gal for å få to personer til å komme og underholde, men jeg ville aldri betalt det for ansiktsmaling og balongdyr. Da ville jeg heller brukt pengene på litt skikkelig mat så ungen slapp å spise bare kaker og snop.

Skrevet

Nei, ville ikke betalt så mye for det. Ville ikke hatt det i bursdag overhodet.

Synes forresten ikke det er dumt å droppe pølser. Hvorfor skal man absolutt spise så mye i selskap? Bursdager er mer enn spising. Og barn flest synes jo det er kjedelig å sitte lenge ved bordet. Dropp pølser, spis kake og fyll opp tiden med frilek og organiserte leker, det er mitt tips:)

Skrevet

Haha, nei aødri, ville heller brukt pengene på gave:-)

Skrevet

Jeg ville ikke betalt det, synes ikke det er verdt det for ansiktsmaling og ballonger...

Men var i et barneselskap med klovn som kunne trylle en gang og det var supergøy. Han holdt et show som varte ca 20 min og ungene lo seg nesten skvett ihjel. Litt "disco" etterpå med musikk på full guffe og alle var fornøyd.

Håper forresten du har skrevet i innbydelsene av det ikke vil blir servert mat, det blir tatt som en selvfølge at ungene får mat før kake så ungene kommer til å møte sultne om du ikke informer om det så barna kan spise litt før de kommer...

Skrevet

her så betalte vi 1000kroner for at en tryllekunster skulle komme og underholde og lage ballongdyr til ca 20 unger (hadde sammenslått bursdagene til barna da de har bare to dagers mellomrom) syns ikke prisen er så ille...

barna trenger ikke å stå i kø for å bli malt i ansikte.. de kan fint leke i mellomtiden..

Skrevet

Synest du må servere mat. 18 sultne unger?

Men enig i at du ikke treng servere så mye. Her lager jeg pølse eller pizzasnurrer og muffins. en is, 20 min før hentetid så det blir litt rolig og koselig avslutning.

Hadde ikke betalt 1500 kr. Kjøp ansiktsmaling. 150 kr. Og mal de selv.

Ja, tar litt tid. Men du treng ikke male alt.

Jeg maler kun på kinn/nese.

Feks:

Navn til barnet

blomster

stjerner

hjerter. (skal ikke mer til)

Skrevet

Hvor kommer det fra at det er 18 sultene unger??

Vi hadde heller ikke mat, rett og slett for at ungene kunne leke sammen! Stort sett de voksene som er opptatt av maten!

Ingen spiser hver 2. time så barn må fint kunne klare å være i bursdag uten pølser.... Det var jo ikke det HI spurte om engang!!!1

Annonse

Skrevet

Mine 5 åringer forventer mat når de skal i selskap.. Og mine er sultne kl 17 en vanlig hverdag.

Sier ikke at HI gjør dette.

Men om selskapet er etter barnehagen, så har ikke barna spist siden kl 14. Kansje de fleste knapt spiste kl 14 fordi de spiste seg mette kl 11-12.

Nei ingen barn dør av å KUN spise kake. ;) men hadde sakt ifra til foreldrene, for de er små.

Skrevet

Du kan kjøpe ansiktsmaling og ballonger og male ansikt og lage ballongdyr selv, på sprell får du kjøpt både ballonger og ansiktsmaling med oppskrift. Det er ikke så vanskelig om du lager enkle ting, eks; hello kitty, hjerte, blomst/sommerfugl på kinnet, etc. Men sikkert lurt å øve litt på forhånd om du aldri har gjort det før. Da sparer du masse penger, og så kan du gjøre det neste år også hvis det fungerer bra! Har selv gjort det i bursdagen til niesen da hun ble fire og det var kjempepopulært!

Skrevet

Hadde heller betalt for at klovnen IKKE skulle dukke opp! Liker ikke klovner jeg :D

Tenker som så at dersom du har råd til å bruke 1500,- på dette, så go for it. Hvis du må spare inn på andre ting for å få råd, så er det ikke verdt det mener jeg.

Skrevet

Nei, fytti... Klovner er dritskumle! :(

Skrevet

HI her:

Dette er en lørdag, fra 14-16.30. Det vil si at ungene spiser før de kommer, og skal sikkert ha middag kke så lenge etter de kommer hjem.Hvorfor må alle bursdager være slik eller slik? Alle barnebursdagene vi har vært i er det kaos med mat og kaker, bittelitt lek, også hjem... Jeg har lyst til å prøve noe annet....

Skrevet

Hvis du ikke har det, så kommer det til å bli morro.

Hvis du har det, så blir det også morro!!

Forøvrig, til den som sier at det blir lang kø - er ansiktsmaleren proff - så går det fort. Hvis man gjør dette litt kreativt, fr eksempel bli malt når man kommer dit - og få ballonger etterpå SAMLET - så har man ett godt utg.punkt.

Den første tiden er så kaotisk uansett - så å male en og en etter som de kommer inn kan være en god ide. La de leke mens resten blir malt.

Også kan det være gøy å få et lite show samlet med at de lager til forskjellige figurer - så kan ungene få bestemme hva de bil ha ut av det som nettopp er blitt laget.

Uansett, tror det blir stas uansett.

Jeg hadde en tryllekunstner i min sønns 4års bursdag - som forøvrig var onkelen til barnet mitt.

Betalte ingenting, men de skyldte oss penger. Siden han kom, sa jeg de slapp å betale de 1100,- de skyldte oss..

For min del var det verdt det, for ungene hadde det strålende.

Vi hadde 3timers bursdag. Pølser, lek, trylleshow, pakkeåpning (Venter ALLTID med å åpne pakker til like før kakene - fordi da år ALLE se hva man har fått og itillegg er det ikke slikt kaos som det pleier å være når barna åpner pakkene så fort det kommer ett nytt barn inn døra - sønnen min er meget vant til det og har ingen problemer med det) kaker, lete-etter-godteri (skulle egentlig ut etter dette - men det var i januar og selvfølgelig høljet det ned den dagen.. ja.. faktisk - regnet skikkelig ;) ).

Tiden gikk fort for det.

Lykke til, uansett :)

Skrevet

#10, det er da virkelig ikke en selvfølge at man må ha pølser før kake.... Det er jo de som holder bursdagsfesten som bestemmer innholdet. Jeg syns det er skremmende at man skal begynne å "kreve" og "forlange" hva et bursdagsselskap skal inneholde.

Her i huset er det barna med mamma og pappa som bestemmer hvordan bursdagselskapet skal være ;)

Skrevet

Kjempe gøy for barna! Men jeg hadde ikke gjort det. Jeg synes det blir for mye i et barneselskap.

Skrevet
#10, det er da virkelig ikke en selvfølge at man må ha pølser før kake.... Det er jo de som holder bursdagsfesten som bestemmer innholdet. Jeg syns det er skremmende at man skal begynne å "kreve" og "forlange" hva et bursdagsselskap skal inneholde. Her i huset er det barna med mamma og pappa som bestemmer hvordan bursdagselskapet skal være ;)

Selvfølgelig er det de som arrangerer som bestemmer hva som skal skje og hva som skal serveres i et selskap, men tradisjonen er så sterk på at et barneselskap inneholder pølser eller liknende + kaker at de fleste belager seg på det. Jeg gir ikke barna mine mat rett før de skal i barneselskap akkurat som jeg ikke spiser selv rett før jeg skal i selskap. Da ender det jo opp med at jeg kan bli ganske sulten hvis det plutslig ikke er annet å få enn litt kake der det vanligvis blir servert full middag.

Selskaper uten mat kan være like bra, men vær sikker på at gjestene vet hva de går til. Matserveringer like forventet som at gjestene har med gave i en barnebursdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...