Soll1981 Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Hei, dere som har hatt keisersnitt, har dere hatt komplikasjoner eller ikke? Og hva slags i såfall? Hvor lang tid tok det før dere var dere selv igjen?
Kosemosepose Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Ingen komplikasjoner ved mine 2 ks, var i ok form etter 2-3 uker
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Utsikter for KS her og. Og håper virkelig hun snur seg så jeg slipper. Hadde KS med førstemann. Ingen komplikasjoner, men vanvittige smerter etterpå. Vondt bare å snu seg på siden for å amme, vondt å reise seg opp og ned av sengen, vondt å gå,,.. ja vondt rett og slett, i et par uker etterpå. Hemma i forhold til mye fysisk etterpå. Så mye deiligere å være helt ubesværet og frisk igjen med en gang etter vaginal fødsel. Nå kom det også selvfølgelig av at jeg hadde flotte vaginale fødsler uten så mye som en liten rift.
Emil & Røra Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Ble akuttsnitt på meg for seks dager siden. Var oppe og gikk etter 8 timer. Ble overført til sykehotellet da han var en dag. Glemte å ta smertestillende dag tre og dro hjem den dagen. Nå dag seks kjenner jeg kun stølhet og går lange turer. Tok av bandasjer i dag og ser kun en tynn lilla strek... Hadde mye mer plager ved mine forrige to vaginale fødsler!!!!
mamma`n te Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Det endte med hastekeisersnitt på meg med førstemann.. Noe av det skumleste jeg har opplevd.. Etterpå kunne jeg nesten ikke bevege meg, fikk en kraftig infeksjon og hadde 40 i feber nesten en uke etter at jeg kom hjem.. Klarte ikke bære sønnen min, satt i en stol hele dagen... Sleit med å komme meg opp av senga om natten for å amme.. Første trille tur fikk jeg tatt da sønnen min var nesten 3 måneder!! Klarte da å gå en liten runde.. Var frem og tilbake på sykehuset flere ganger.. Ambulansen nektet å hente meg da jeg var på det værste... Jeg fikk fint klare meg selv.. Fant aldri ut av hvor infeksjoner satt... Denne gangen skal jeg IKKE ha keisersnitt!!!!!!!!!!!
Sweetpea Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Fortere i form etter KS enn vaginal fødsel for min del. Lite smerter og raskt i form etter KS, etter vaginal fødsel tok det uker.......men det er nok utrolig forskjellig. Denne gangen er jeg fryktelig spent på hvordan det hele forløper....kunne nok ønske meg KS, men samtidig klamrer jeg meg til håpet om at andre vaginale fødsel går bedre enn første? Vi får se.......ut må hun jo
Millemine Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Det ble haste ks på meg med førstemann. Opp tre ganger det første døgnet med litt smerter. Kom meg raskt og syns det var veldig greit. Sluttet med smertestillende den tredje dagen. Fikk beskjed på sykehuset at jeg kom meg veldig raskt etter ks. Denne gangen lurer jeg også på om det blir ks.... Ser ikke mørkt på det.
AO3 Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Hører ikke til her inne, men jeg har tatt to ks. Første gang (akutt): Spinalhodepine etterpå. En ukes tortur, helt grusomt. Kan ikke beskrives... Det tok minst et år før jeg klarte å fortelle om dette uten å hylgrine. Andre gang (planlagt): Ingen komplikasjoner, heldigvis. Jeg har hatt ca like vondt i såret begge gangene, selv om første var akutt tatt veldig sent i fødselen (presset i to timer før det ble snitt...), men jeg fikk bedre smertelindring første gang enn andre gang. Veldig vondt ved bevegelse de første par dagene, måtte ha mye hjelp (til alt, egentlig), hadde ingen mulighet til å ta meg av barnet uten massiv hjelp. Klarte f.eks. ikke snu meg i senga, reise meg fra senga, ta opp barnet, amme uten hjelp før og etter etc. Det går heldigvis fort over, ca 1-2 dager, men de dagene er tøffe. Hvor lang tid det har tatt før jeg har følt meg "som før" igjen? Etter selve ks, kanskje 4-6 uker. Har ikke hatt noe vondt bortsett fra de første 1-2 ukene, men må passe på litt ekstra, og kjenner at kroppen har fått en skikkelig omgang juling (for ja, det får den ved ks også). Føler ikke at jeg har fått igjen kroppen etter 4-6 uker, da, men det er sikkert også mye pga ekstra kilo, ekstra hud +++ som jeg ville hatt etter vaginal fødsel også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå