Lisse_01 Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Har panikk for strekkmerker. Er straks i uke 27, og har ingenting ennå. Når kommer de i såfall?? Får alle det?
eaglebeagle Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Jeg er gravid for 3 gang, og er i uke 31. Har ikke fått noen strekkmerker, og tror ikke jeg får det heller. Det er nok veldig individuelt om man får det eller ikke. Tror ikke det er kremer eller annet som egentlig hjelper annet enn for fuktighet, det har visst mest med hudkvalitet/type og hormoner å gjøre. Hvis det skulle dukke opp noen, kan du trøste deg med at de blir et minne om en viktig og fin tid i livet ditt :-)
jomfru1964 Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Jeg har født 4 barn,nå 12+5 uker gravid med nr 5.Og har ikke et eneste strekkmerke Det er litt genetisk tror jeg,og hormonelt. Jeg har heller ikke tro på dyre kremer og produkter.Det er deilig for velværet,men hjelper lite på å forebygge strekkmerker:-))
Elsa88 Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Jeg hadde strekkmerker før jeg ble gravid. Er nå 23+4 og har fått flere Smører meg bare med vanlig kremer for å slippe at det skal klø så mye. Men strekkmerkene kan bare komme for min del, for da har jeg beviset at det er jeg som har fått ungen fram i verden.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Jeg fikk strekkmerker med førstemann, på MAGEN!! men de er slett ikke noe ille, nå gruer jeg meg veldig til å se om jeg får flere:( Det er genetisk og å kjøpe kremer nytte da ingenting (etter min erfaring) Men gudameg da! Vi bærer tross alt frem barn, jeg mener at det skal vise litt på kroppen jeg da:) "battlewounds" hehe:)
MammaBrum Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Mitt ene kom under fødselen sist. Og andre får dem så fort magen begynner å vokse. Ingen gode svar her tror jeg. Du får høre på de andre og nyte dem om de kommer
Junimom Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Jeg var også livredd for strekkmerker!! Nå er jenta mi født og 10dager gammel og jeg slapp heldigvis unna ett eneste strekkmerke:-) jeg smurte meg med tummy rub creme og tummy rub oil... Folk kan si hva de vil at kremer ikke funker, men jeg tok ingen sjanser, skader jo ikke å smøre?? Da har man hvertfall gjort det man kan for å slippe unna;-)
2gullgutter+en spire <3 Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Spørsmålet er vel om de kommer? Jeg har, foreløpig, kun fått med nummer 1. Da kom de også ganske tidlig. Fikk veldig fort på puppene som plutselig vokste masse. Var vel bare 3 måneder på vei da ca. Siden fikk jeg ingenting. Fikk ingen nye i mitt andre svangerskap, og foreløpig ikke denne gangen heller (er 22+2). Jeg var også veldig redd for strekkmerker før jeg fødte mitt første barn. Etter det fikk jeg et helt annet forhold til kroppen min, og er nå veldig stolt over alle tegn som viser at jeg har født to nydelige gutter
anonym91 Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 kom en del på slutten med nr 1. er 28 uker nå og ingen nye enda hvertfall håper og slippe klar denne gangen men dei er har fra før er falma og viser ikkje når magen blir slank ingen ting og anke på
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. juni 2012 #10 Skrevet 26. juni 2012 Første: Når magen begynte å komme: uke 23. Andre: Uke 12 - mer definerte strekkmerker der jeg ikke hadde fra før. Tredje: Ikke sett noen nye - de gamle har bare begynt å vises bedre. Men kommer nok noen flere nå og.
hurra1234 Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 Jeg fikk ingen i svangerskapet, men da puppene eksploderte i størrelse to dager etter fødselen nærmest revnet de! Fikk store strekkmerker rundt overlat på puppene. De ble aldri seg selv igjen Men så er det jo kjekt å ha strekkmerker inni BH-en om man skal ha det noe sted. Ingen som ser det.
pofffffff Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 1gang uke 38 og 2. gang uke 39, heldigvis ikke mange. mine er helt lyse og forsvinner når magen går isammen igjen Har hørt om folk som får når magen trekker seg sammen tilogmed, så en stund til du er trygg
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. juni 2012 #14 Skrevet 26. juni 2012 Fikk strekkmerker med førstemann ganske sent, tror det var i løpet av de 2 siste månedene.. Så ble litt snytt der! Men prøvde kremer, var kjempeaktiv og allikevel kom kiloene godt på meg Så det ble en del på sidene, rumpa og nedover lårene. Heldigvis bleknet de en del med årene så er ikke Så synlige som de engang var.. Fikk ingenting på magen. Tror nok det kommer noen flere denne gangen også, men det har vel litt med gener å gjøre også.
lillebie på`n igjen Skrevet 26. juni 2012 #15 Skrevet 26. juni 2012 Magen min så ut som var kloret opp med bjørneklør med førstemann...kom etter uke 25 engang...men de syntes nesten ikke etterpå! Nå begynner de "gamle " strekkmerkene å vide seg ut igjen(20+2) men det plager meg ikke noe, strekkmerker på magen er etter graviditet og det er helt naturlig ! Jeg smurte og smurte magen med strekkmerke olje fra apoteket men jeg fikk uansett...var hos hudlegen på aleris rett før fødsel grunnet noe annet og hun sa at det er underhuden som strekkes og det er hormonelt, ikke en krem i verden som kan forhindre strekkmerker sa hun...
lille+desembergull<3 Skrevet 27. juni 2012 #16 Skrevet 27. juni 2012 Fikk noen små strekkmerker på rompa etter fødsel faktisk.
Nostalgia Skrevet 27. juni 2012 #17 Skrevet 27. juni 2012 Jeg var også livredd for strekkmerker!! Nå er jenta mi født og 10dager gammel og jeg slapp heldigvis unna ett eneste strekkmerke:-) jeg smurte meg med tummy rub creme og tummy rub oil... Folk kan si hva de vil at kremer ikke funker, men jeg tok ingen sjanser, skader jo ikke å smøre?? Da har man hvertfall gjort det man kan for å slippe unna;-) Hvor får jeg kjøpt disse kremene?
Nostalgia Skrevet 27. juni 2012 #18 Skrevet 27. juni 2012 Fikk strekkmerker 3 dager over termin med førstemann:( ingen med num 2 og tror jeg får flere nå med 3 pga har hatt en oppstramning på magen etter 2.mann
White*Angel Skrevet 27. juni 2012 #19 Skrevet 27. juni 2012 Begynte å se et lite strekkmerke i uke 26 å deretter kom de en etter en!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå