Gå til innhold

Falske svake utslag på testene...

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Jeg har nå fått bekreftet blodprøvesvaret og den var på under 2 dvs absolutt ingen graviditet på gang her.

Jeg har hatt 1 fersk og 2 fryseforsøk nå, alle mislykkede, men med svakt utslag på graviditetstestene alle tre gangene.

Jeg har jo ant et håp og tatt mange tester. Noen ble svakere etterhvert og noen gikk litt "opp og ned", uansett så mener nå en sykelpleier jeg har snakket med at jeg aldri kan ha vært gravid disse gangene, da halveringstiden på hcg i blodet ikke går så fort!

Vel, da har jeg altså bare innbilt meg disse svake strekene da likssom?

Jeg vet jeg har vært ekstrem til å myse og glo på testene, men det HAR virkelig vært noe der.

Det jeg da må konkludere med er at det er testene det er noe galt med, siden de gir litt utslag uansett om man er gravid eller ei.

Jeg tok en ny CB pluss i dag bare for å se og der var en ørliten blå strek der, ikke lett å se men den var der. Altså er det normalt at alle tester gir denne streken da!?

Jeg fikk dessuten beskjed om å ikke bruke billigtestene fra Danmark ( forstod jeg ) da disse kan gi feil positiv svar! Javel??? Det er jo de de bruker i Danmark og der blir de jo gravide!

Jeg er skuffet over meg selv, at jeg har styret så på, brukt så mye penger på å teste og tro at jeg kanskje er gravid, alt for ingen nytte da testene, ifølge sykepleieren aldri har kunnet vært positive...

Vel, da må jeg vel ha innbilt meg det hele da ;)

Jeg har så lyst til å legge ut noen bilder av testene mine, men det er kanskje ingen vits.

Hvilke tester skal man da stole på om billigtestene ikke duger, ikke CB pluss ( selv om det var de jeg ble anbefalt å bruke!!! ) A1 test har virket før for meg og gitt riktig svar.

Hadde man snakket med produsentene som lager testene så hadde de sikkert ment det var trygt å bruke de og at de alltid ga rett svar osv osv...

Nå kan jeg endelig puste ut med en avklaring og godte at jeg IKKE er gravid denne gangen heller.

Fælt å glede seg til mensen kommer, men det gjør jeg!

Skal bli godt å få renset ut og la luften slippe ut av denne hormonelle kroppen.

Jeg skal finne meg noe å være takknemlig for, spise noe god mat og drikke alkoholredusert!!! vin ;) Det spørs om ikke det blir en sjokolade også og en god klem.

Og ikke minst! Hurra for å kunne ha normal sex igjen ;) Nå kan samlivet blomstre og hvem vet kanskje vi er heldige på egenhånd igjen! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948548-falske-svake-utslag-p%C3%A5-testene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, vettu, er du sikker på at sykepleieren har peiling på hva kjemisk graviditet er?? Jeg blir alltid overraska over hvor mange som ikke har hørt om det. Og så vidt jeg vet så er det slik med kjemisk, man får en bitteliten topp i hcg før det forsvinner igjen kjempefort... Det bli jo noe annet enn ved en "typisk" SA, hcg'n oppfører seg ikke likt. Og ved SA så er det nok som hun sier...

Hmmm, ble betenkt jeg nå altså, kan ikke stole på alt man hører fra sykepleiere heller tror jeg ikke... Jeg ringte til st olavs og fikk snakke med en sykepleier om at jeg var så forbaska tett i nesen etter jeg ble gravid. Men det hadde hun ALDRI hørt om, og antyda at det var noe jeg hadde fantasert opp selv. Så forhørte hun seg med en annen sykepleier og de var Så enige om at man ikke ble tett i nesen som gravid!

Men man kan jo bli det da!! Og jeg snakka med legen min litt senere og hun bekrefta jo det og sa at gravide hadde mye oftere bihulebetennelse også, pga at slimhinnene i nesen hovna opp, og det var pga hormoner...

Så jeg skal ikke si at jeg har fasiten på det med kjemisk, men jeg ville snakka med en lege før jeg tar det som "god fisk" liksom... :) Og legen jeg hadde på Medicus der jeg var på utredning forklare at det jeg hadde opplevd mange ganger (som deg) var såkalt kjemisk graviditet... Og det utarter seg akkurat slik...

Gjest Trulte med to små
Hmmm, vettu, er du sikker på at sykepleieren har peiling på hva kjemisk graviditet er?? Jeg blir alltid overraska over hvor mange som ikke har hørt om det. Og så vidt jeg vet så er det slik med kjemisk, man får en bitteliten topp i hcg før det forsvinner igjen kjempefort... Det bli jo noe annet enn ved en "typisk" SA, hcg'n oppfører seg ikke likt. Og ved SA så er det nok som hun sier... Hmmm, ble betenkt jeg nå altså, kan ikke stole på alt man hører fra sykepleiere heller tror jeg ikke... Jeg ringte til st olavs og fikk snakke med en sykepleier om at jeg var så forbaska tett i nesen etter jeg ble gravid. Men det hadde hun ALDRI hørt om, og antyda at det var noe jeg hadde fantasert opp selv. Så forhørte hun seg med en annen sykepleier og de var Så enige om at man ikke ble tett i nesen som gravid! Men man kan jo bli det da!! Og jeg snakka med legen min litt senere og hun bekrefta jo det og sa at gravide hadde mye oftere bihulebetennelse også, pga at slimhinnene i nesen hovna opp, og det var pga hormoner... Så jeg skal ikke si at jeg har fasiten på det med kjemisk, men jeg ville snakka med en lege før jeg tar det som "god fisk" liksom... :) Og legen jeg hadde på Medicus der jeg var på utredning forklare at det jeg hadde opplevd mange ganger (som deg) var såkalt kjemisk graviditet... Og det utarter seg akkurat slik...

Takk for svar! Ja,hun jeg snakket med mente forrige gang vi snakket at det kunne være snakk om kjemisk graviditet, men hun hadde muligens forandret mening nå da!

Jeg vet jo selv hva jeg har sett på testene, men hvor SVAKE skal de være for å vurdere om der er noe eller ei?

Og ser man en nesten usynlig strek på selv blendahvite tester også? Hmmm...

Jeg blir nok muligens utredet litt mer nå i og med at jeg har 2 SA bak meg, og det skal jo bli fint om det skjer.

Masse lykke til med graviditet Ele og kos deg med magen! :)

Gjest Løvemusene

Omg så utrolig trist Lykke, jeg føler med deg!!!! Det biter i hjertet :(

Jeg hadde også 4 falske positive tester, og blodprøven viste hcg på 5. Sykepleieren på Riksen sa at dette kom av at egget har prøvd å feste seg (kjemisk).... noe må ha skjedd sa hun.

ønsker virkelig at dere lykkes, og helst på egenhånd mens dere venter på videre behandling!

Glad i deg Lykke, du fortjener å bli gravid nå, så skal heie på deg videre!

Og jeg kommer aldri til å stole på en graviditetstest igjen!! Neste gang skal jeg frivillig legge meg inn på testeavvenning under rugeperioden! Hvis det ikke fins noe som heter det skal jeg lage en forening for det!! :)

Hei!

Jeg har testet en del med cb-pluss tester. Som regel har det kommet en så vidt synlig tynn strek (nei, jeg har ikek vært gravid og det har ikke vært kjemisk) der hvor den loddrette stripa skal gå. Noen ganger er det jo synlig hvor streken skal gå før du tisser på testen også. Den gangen testen ble positiv, var den loddrette streken like bred som den vannrette.

Cb-pluss kan være litt vanskelige å tolke noen ganger synes jeg - bruk cb-digital, da slipper du å tolke testen.

Gjest Trulte med to små
Omg så utrolig trist Lykke, jeg føler med deg!!!! Det biter i hjertet :( Jeg hadde også 4 falske positive tester, og blodprøven viste hcg på 5. Sykepleieren på Riksen sa at dette kom av at egget har prøvd å feste seg (kjemisk).... noe må ha skjedd sa hun. ønsker virkelig at dere lykkes, og helst på egenhånd mens dere venter på videre behandling! Glad i deg Lykke, du fortjener å bli gravid nå, så skal heie på deg videre! Og jeg kommer aldri til å stole på en graviditetstest igjen!! Neste gang skal jeg frivillig legge meg inn på testeavvenning under rugeperioden! Hvis det ikke fins noe som heter det skal jeg lage en forening for det!! :)

Tusen takk kjære deg! <3 Hos deg har det tydelig vært kjemisk ja! Det var det jeg også fikk beskjed om at det hadde vært "noe" om hcg var på 5-6, men ikke på under 2.

Ja,da får vi legge oss inn sammen på testeklinikken ;) det kunne sikkert bli gøy! Smugståopp på natten for å teste, snike med inn tester på do osv osv...

Jeg ønsker deg masse lykke til og vi holder kontakten her!

Kjempestor klem til deg, snille deg!

Annonse

oppdaget ikke denne tråden før nå Lykke. veldig veldig trist... :(

høres virkelig kjempe irriterende ut å ikke kunne få et svar man er fortrolig med fra helsepersonellet. det er så forbaska urettferdig at man ikke bare kan VITE det SELV om man er gravid eller ikke. det er jo for fanken VåR kropp, så det hadde vært veldig naturlig om vi kunne finne ut av dette selv uten noen form for hjelpemidler. hehe, er ment å være morsom nå, men samtidig er jeg egentlig en smule seriøs også :P:)

nå må du finne frem ting du kan nyte de kommende dagene! om ikke været er med deg så tøm varmtvannstanken med laaange dusjer, få massasje av kjæresten og ta sofakvelder med film og masse sjokolade!!

nå er det leggetid for meg her før tidlig fly i morgen. håper du får ei fin helg Lykke til tross for den store skuffelsen! KLEM!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...