Oktoberbabyen Skrevet 22. juni 2012 #1 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg skal til legen på mandag i forbindelse med at jeg har blitt gravid, og da mistenker jeg at han kommer til å spørre om hvordan jeg vil ha det fremover.. Og det aner jeg jo ikke. Vil jeg ha oppfølging av jordmor eller lege? Vil jeg fortsette på legesenteret eller vil jeg følges opp mer lokalt? Vi hører jo egentlig under Ahus, og der kan vi få oppfølging hos jordmor på Ski sykehus, som jo er nærmeste stedet for meg. Samtidig så jobber jeg jo på Lysaker, og har fastlege i Sandvika. Bør jeg velge lege pga at jeg tidligere har hatt større problemer med hofter og rygg, eller bør jeg velge jordmor fordi det er første graviditet og jeg er småengstelig av meg? Så jeg er litt rådvill på om jeg skal si at jeg vil fortsette hos fastlege, eller hos jordmor.. Og så kommer jo spørsmålet om fødeplass.. Er Ahus ok, eller skal jeg prøve riksen? Riksen er jo geografisk nærmere enn Ahus, men det er kanskje roligere på Ahus? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948546-skal-jeg-f%C3%B8lges-opp-av-lege-eller-jordmor-i-oslo-omr%C3%A5det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shanti ♥ Skrevet 23. juni 2012 #2 Del Skrevet 23. juni 2012 Hva man ønsker med jordmor vs lege er jo individuelt.. Selv har jeg valgt å bare gå til jordmor, fordi de ofte har bedre tid og mer spisskompetanse på graviditet.. Som du sier har kanskje legen noen innspill ift hofte/rygg, og det kan være praktiske ting som gjør at man vil velge det ene eller det andre.. Mange går jo også annenhver gang hos jordmor/lege? Jeg har lest og hørt VELDIG positive tilbakemelding om Riksen og ganske lunkne tilbakemeldinger om Ahus.. Ullevål får også ofte gode tilbakemeldinger, men noen sier det er litt "samlebånd" eller at det kan være travelt så du blir litt overlatt til deg selv.. Ullevål har jo pasienthotell om det er viktig, på Riksen havner du nok på dobbeltrom Du må søke tidlig for å få plass på førstevalget, men kan søke selv ved å sende inn eget søknadsskjema på nettsiden (trenger ikke vedlegg som helsekort e.l.). Jeg søkte Riksen i uke 8 og fikk plass. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948546-skal-jeg-f%C3%B8lges-opp-av-lege-eller-jordmor-i-oslo-omr%C3%A5det/#findComment-144340540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå