Gå til innhold

Milla kom til verden 20.06.2012 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det vår tur til å få verdens nydeligste jente en dag før termin!

Startet 19.6 kl 15, med rier hvert syvende minutt som varte 40 sek. Ikke spesielt vonde, bare ubehagelig. Dro på fødestua for sjekk kl 21 (bor 5 min unna). Jordmor kunne ikke kjenne mormunnen.

Dro hjem, og kl 22 tok det seg opp med rier som jeg måtte puste meg gjennom. Hele natten hvert syvende minutt.

Kl 6 på morgenen kom de med 3-4 min mellomrom og jeg syns det var vondt! Dro en tur på fødestua kl 8:45, hadde 3-4 cm åpning. Mannen dro på jobb og jeg fikk meg et rom der. Tok meg en dusj og stod der en times tid, lindret litt. Huff, riene var veldig vonde allerede syns jeg. Kl 11:30 la jeg meg i badekaret, hadde 6 cm åpning. Mannen kom rundt kl 12:30, og utover nå var riene helt forferdelige! Føltes ut som noen stakk meg i korsryggen med tusenvis av kniver og jeg var så sliten! Vannet tok starten og slutten, men ingen av de utrolig vonde toppene, følte jeg ikke fant noen behagelig stillingstilling heller. Stod opp rundt kl 13. Stod i prekesol fram til 14:30, og skreik meg gjennom riene (jeg som var så sikker på at jeg ikke kom til å hyle!) Mannen masserte ryggen min med ene hånden og spilte spill på iphonen med andre :P kl 14:30 kjente jeg pressriene komme. La meg i senga og prøvde en to-tre ganger med lystgass. Det hjalp meg ingenting, for på det tidspunktet vår jeg SÅ sliten og lei og orket ikke puste riktig lenger. Lå først og prøvde å presse, men jordmora syns ikke det gikk godt nok så jeg stilte meg opp på knærne for å få litt tyngdekrafthjelp. Kjente jeg fikk til pressene bedre, men de var ganske korte. Før siste ri stod hodet halvveis ute, og siste pressri lot vente på seg, så jordmor begynte å stimulere livmoren ved å massere magen min og etter et par minutter da kom hele den skjønne skapningen på 4030 gram og 52 cm lang kl 15:19 (45 minutter med pressing ca). <3<3 Vi koser oss og hu er alldeles nydelig!

Mannen var så flink og rolig, og han presterte også å si når jeg lå med essriene:" Nei, nå hadde det gjort seg med en kopp kaffe!" så han og ene jordmora gikk og hentet kaffe til han. Og jeg begynte faktisk å le!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet ble forresten tatt når jeg hadde 9 cm åpning!

Skrevet

Gratulerer så mye med lillejenta! Bra jobbet :)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta :)

Skrevet

Gratulerer! Første?

Skrevet

Tusen takk :) Ja, min første (og pappans fjerde!)

Skrevet

Gratulerer:) Høres ut som en skikkelig jobb, men med god betaling:)) Kos deg med sommerbabyen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...