Gå til innhold

Termin i dag og ikke moden..sier dette noe om hvor lang tid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til jordmor i dag, og hun ville sjekke om jeg var moden da jeg hadde sterke kynnere i går kveld. UL termin i dag, mens termin i morgen. Hun sa at livmortappen var litt bløt, men thats it!! Ikke tegn til at kroppen er klar...fått ny time om en uke.

Jordmor mente at ting fortsatt kan skje "fort" i forhold til modning, men følte hun sa det mest for å trøste meg;) Noen som har opplevd at ting har gått fra "ikke modent" til modent på noen dager, eller bør jeg belage meg på at dette kan ta tid? Kjenner jeg er livredd for at dette skal bli en stor klomp på 5 kg som til slutt må tvinges ut, to uker over tiden...

For 5 år siden fødte jeg en liten jente så bekymrer meg jo for at hun ikke har banet akkurat store veien;-)

Sukk...alt man skal bekymre seg over...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan modne på noen timer har jeg hørt :)

Ikke lenge igjen, så er babyen UTE !!! Lykke til.

Skrevet

Jeg var inne til sjekk kl 21, ikke moden og jordmor kunne ikke kjenne mormunnen. Kl 9 dagen etter var det 3-4 cm åpning, så kroppen hadde jobbet godt den natta :)

Skrevet

Oj, ja da hadde du jobbet godt;-) får håpe det ikke drøyer mer enn 1 uke vertfall, er jo sånn ymse hvor bra det er for barnet å være for lenge der inne;-)

Men takk for svar:) :)

Skrevet

Var til jordmor i dag, og hun ville sjekke om jeg var moden da jeg hadde sterke kynnere i går kveld. UL termin i dag, mens termin i morgen. Hun sa at livmortappen var litt bløt, men thats it!! Ikke tegn til at kroppen er klar...fått ny time om en uke.

Jordmor mente at ting fortsatt kan skje "fort" i forhold til modning, men følte hun sa det mest for å trøste meg;) Noen som har opplevd at ting har gått fra "ikke modent" til modent på noen dager, eller bør jeg belage meg på at dette kan ta tid? Kjenner jeg er livredd for at dette skal bli en stor klomp på 5 kg som til slutt må tvinges ut, to uker over tiden...

For 5 år siden fødte jeg en liten jente så bekymrer meg jo for at hun ikke har banet akkurat store veien;-)

Sukk...alt man skal bekymre seg over...;)

Spiller ikke så mye rolle om de er fem eller tre kilo, er hodeomkretsen det kommer an på

Skrevet

Når jeg var gravid med nummer en var jeg hos jordmor på termindagen. Jeg var ikke moden og hadde ingen tegn til at fødsel var rett rundt hjørnet. Hun mente bestemt at jeg skulle komme til ny time en uke etterpå. Fødselen startet 4 dager etter termin, så alt kan skje :) Det gikk jo noen dager, men han kom nå før enn hva jordmor hadde forventet :) Lykke til, snart er babyen her :):)

Skrevet

Med første var jeg hos jordmor 2 dager før termin og hun kunne ikke nå livmorhalsen engang! Stort mer umoden er ikke mulig! Kl 21 samme kveld gikk slimproppen og kl 22 dagen etter var hun ute :) så det kan gå fort,ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...