Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her sliter vi med kommunikasjonen og planleggingen rundt permisjonen er desverre ikke enkel. Jeg vil så gjerne ha en avklaring på hvordan ting skal bli.. det er viktig for meg - og for mitt forhold til min sjef (synes jeg, som sikkert andre vil jeg tro).

Hvordan har andre her fordelt denne permisjonen?

Jeg skal selvfølgelig ha tre uker før og seks uker etter. Det er mest snakk om far sine 12 uker og fordelingen av de.

Jeg startet i jobb i august 2011og har derfor ikke noe ferie til gode - slik at far evt kan ta permisjon i forbindelse med julen..

Men jeg tenker også at visst far skal ha permisjon og jeg skal jobbe fullt - så hvordan blir det med amming da? Det er ikke så lett å amme et barn om jeg ikke skal være hjemme med barnet mer en 2-3 mnd først (før far skal være hjemme litt - og så jeg litt etterpå osv osv..)

Det er mitt første barn - så er veldig usikker på dette med permisjonen..

Noen råd? tankevekkere? ideer? erfaringer? etc.... taes mot med kjempetakk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948452-fordelingen-av-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.... Det var i utgangspunktet planen.. men han lurer kanskje på å dele den opp og ha en mnd i desember... 4mnd gammel baby - det blir lite amming i så fall..? Eller tenker jeg komplisert.

Vil gjerne at han skal kunne få litt av det han ønsker også.. er jo vårt barn - men hva som er praktisk mulig er jeg mer usikker på.........

TS her.... Det var i utgangspunktet planen.. men han lurer kanskje på å dele den opp og ha en mnd i desember... 4mnd gammel baby - det blir lite amming i så fall..? Eller tenker jeg komplisert. Vil gjerne at han skal kunne få litt av det han ønsker også.. er jo vårt barn - men hva som er praktisk mulig er jeg mer usikker på.........

Du kan jo ta ut 4 uker ferie mens han har fedrekvoten.

Jeg tror du har krav på ubetalt ferie om du startet i jobben før 1 september. Du kan vel uansett ta ulønnet perm. Dersom du har tenkt å amme vil jeg etter min erfaring si at det vil være tilnærmet umulig å kombinere med en vanlig jobb når babyen er så liten ( selv med ammefri) det er jo da snakk om fullamming og det er en fulltidsjobb! Hvis far her i huset hadde villet ha sin perm når baby var 4 mndr hadde jeg hatt som krav at jeg også var hjemme i ferie eller ulønnet perm. Du risikerer at amminga går i vasken samt at det er godt mulig du er helt utkjørt av amming, nattevåk og kolikkbaby på dette tidspunktet!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...